لیورپول در مقابل برایتون: 10 نکته کلیدی که باید با شروع مسابقات لیگ برتر بدانید – لیورپول اف سی

لیورپول می تواند با پیروزی در خانه برایتون در روز یکشنبه به صدر جدول لیگ برتر برسد، اما یورگن کلوپ در گذشته با جانشین احتمالی روبرتو دزربی مبارزه کرده است.

لیورپول مقابل برایتون

لیگ برتر (29) | آنفیلد
31 مارس 2024 | 2 بعدازظهر (BST)


قرمزها پس از تعطیلات بین‌المللی بازگشته‌اند، زیرا اولین بازی از 10 بازی حساس باقی‌مانده لیگ این آخر هفته فرا می‌رسد.

پیروزی لیورپول بر مرغ‌های دریایی، آنها را با سه امتیاز اختلاف نسبت به آرسنال در صدر، پیش از اینکه توپچی‌ها بعد از ظهر به من سیتی سفر کنند، خواهد برد.

در اینجا همه چیزهایی است که باید قبل از یک مسابقه بزرگ بدانید.

1. اولین بازی از 10 فینال جام برای لیورپول

لیورپول، انگلیس - یکشنبه، 16 ژانویه 2022: یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، پس از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و برنتفورد در آنفیلد جشن می گیرد.  لیورپول 3-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

ناامیدی از شکست 4-3 جام حذفی مقابل منچستریونایتد باید به تاریخ سپرده شود و اکنون مسابقات بزرگتری در افق است.

این روز یکشنبه آغاز می شود، در جایی که باید به عنوان یکی از 10 فینال جام حذفی برای لیورپول در لیگ تلقی شود، زیرا آنها به دنبال کسب دومین عنوان قهرمانی لیگ برتر زیر نظر کلوپ هستند.

فکر کردن به این که اگر قرمزها ابتدا کار خود را انجام ندهند و باید از دقیقه اول روشن شوند، چه اتفاقی ممکن است در جدال سیتی و آرسنال بیفتد، بیهوده است.

این یک پوست موز است که پتانسیل چسبندگی دارد.

2. آیا برایتون جرقه ای را از دست داده است؟

لیورپول، انگلستان - شنبه، 1 اکتبر 2022: روبرتو دی زربی، مدیر باشگاه برایتون اند هوو آلبیون، در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و برایتون اند هوو آلبیون در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

برایتون منتخب این هیپستر فصل گذشته بود که زیر نظر دزربی فوتبال فوق العاده ای بازی کرد و در این روند به اروپا راه یافت.

این بار آنها با وجود اینکه همچنان در رده هشتم جدول لیگ قرار دارند، ذره ای از جرقه خود را از دست داده اند و بدون تشریفات توسط رم از لیگ اروپا کنار گذاشته شدند.

آنها دو بازی از شش بازی اخیر خود را در همه رقابت ها برده اند و همه اینها به این معنی نیست که برایتون خطری ندارد و می تواند به امیدهای قهرمانی لیورپول آسیب برساند، همانطور که تساوی 2-2 در آمکس در اوایل رقابت ها ثابت کرد.

از دیدگاه قرمزها، امید این است که مرغ های دریایی در تابستان امسال یک چشم به ساحل داشته باشند!

3. چه کسی برای لیورپول غایب است؟

به نظر می‌رسد این یک قانون نانوشته است که لیورپول نمی‌تواند بیش از یک هفته بدون آسیب‌دیدگی جدید سپری کند و این دوباره ثابت شده است.

اندی رابرتسون در اواسط هفته شکست 1-0 اسکاتلند در خانه مقابل ایرلند شمالی را با مشکل مچ پا شکست داد و او را از بازی برایتون محروم کرد. اگرچه این فقط یک مسئله کوتاه مدت است.

خوشبختانه، بقیه مشکلات بدنسازی لیورپول در حال کاهش است و کرتیس جونز در آستانه بازگشت است و ترنت الکساندر-آرنولد و دیوگو جوتا نیز دور از دسترس نیستند.

انتظار می رود آلیسون در دو تا سه هفته آینده از مشکل همسترینگ بازگردد، در حالی که جوئل ماتیپ که دیگر در این فصل دیده نخواهد شد، پس از مصدومیت ACL دوباره می دود.

4. آیا یازده لیورپول خودش را انتخاب می کند؟

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 13 مارس 2024: لوئیس دیاز، الکسیس مک آلیستر، داروین نونیز از لیورپول (LR) در طول یک جلسه تمرینی در مرکز آموزشی AXA قبل از بازی مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا بین لیورپول FC و AC اسپارتا پراها.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

کلوپ باید بتواند یک ترکیب اصلی قدرتمند را در روز یکشنبه در آنفیلد معرفی کند که اغلب در این فصل اینطور نبوده است.

Caoimhin Kelleher و Conor Bradley به دنبال دویدن عالی در تیم ادامه خواهند داد و انتظار می رود ابراهیما کوناته به جای Jarell Quansah بازگردد.

غیبت مورد انتظار رابرتسون به این معنی است که جو گومز در پست دفاع چپ شروع به کار می کند.

اگر واتارو اندو پس از بازگشت از ژاپن آماده بازی در نظر گرفته شود، او به دومینیک زوبوسلای و الکسیس مک آلیستر در خط هافبک خواهد پیوست.

در حمله، مثلث محمد صلاح، لوئیس دیاز و داروین نونز خود را انتخاب می‌کنند، به‌ویژه زمانی که کودی گاکپو به دنبال بهترین فرم خود است.

پیش بینی تیم لیورپول: کلهر; بردلی، کوناته، ون دایک، گومز؛ اندو، سوبوسلای، مک آلیستر؛ صلاح، دیاز، نونز

5. برایتون چگونه صف آرایی خواهد کرد؟

برایتون اند هاو، انگلستان - یکشنبه، 29 ژانویه 2023: لوئیس دانک، کاپیتان برایتون اند هوو آلبیون در جریان مسابقه دور چهارم جام حذفی بین برایتون اند هوو آلبیون اف سی و لیورپول اف سی در ورزشگاه فالمر.  برایتون 2-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

برایتون در حال حاضر بدون مشکلات مصدومیتی نیست، وینگر ستاره کائورو میتوما غایب قابل توجهی است.

جک هینشلوود جوان و سولی مارچ مصدوم طولانی‌مدت نیز غایب هستند، اما آدام وبستر مدافع میانی و ژائو پدرو مهاجم برای تناسب اندام می‌جنگند.

جيمز ميلنر و آدام لالانا جيمز ميلنر و آدام لالانا جفت سابق ليورپول نيز مي‌توانند در اين بازي حضور داشته باشند، اگرچه اولي از اواخر ژانويه بازي نکرده است.

احتمالی برایتون یازدهم: Verbruggen; Lamptey، Ven Hecke، Dunk، Estupinan; گیلمور، گراس؛ آدینگرا، لالانا، انسیسو؛ ولبک

6. برایتون یک ساعت خوب است

کلوپ روز جمعه در صحبت با رسانه ها در مورد یکی از جانشینان احتمالی خود، دزربی، سوال شد و پاسخ او کاملا گویا بود:

همه ما می دانیم که بازی مقابل برایتون چقدر سخت است. روبرتو در آنجا کار باورنکردنی انجام می دهد و این یک بازی متفاوت مقابل برایتون است.

“من فکر می کنم آنها در طول 18-20 ماه از زمانی که او آنجاست بهبود یافته اند. اولین بازی، فکر می‌کنم ما اولین حریف بعد از پیوستن او به باشگاه بودیم و نمی‌دانستیم چه انتظاری داشته باشیم.

“طرز بازی آنها. این یک راه واقعا متفاوت است. من نمی‌توانستم آن را مربی کنم، این بر خلاف شخصیت من است، اما این ساعت خوبی است.

این برای بازیکنان بسیار سخت است، موقعیت یابی واضح، پاس در لحظه مناسب. او یک مربی برتر است، او واقعا خوب کار می کند.

7. کلوپ بدون برد مقابل دزربی

برایتون اند هاو، انگلستان - یکشنبه، 29 ژانویه 2023: یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول (L) و سرمربی برایتون اند هوو آلبیون، روبرتو دی زربی، قبل از بازی دور چهارم جام حذفی بین برایتون اند هوو آلبیون اف سی و لیورپول استادیوم در ورزشگاه فالمر در آغوش گرفتند. .  برایتون 2-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

کلوپ بر اکثریت قریب به اتفاق مدیرانی که در دوران حضورش در لیورپول با آنها روبه‌رو بوده غلبه کرده است، اما دزربی فردی است که با او مشکلاتی داشته است.

این دو سرمربی چهار بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند، و مرد برایتون دو بار پیروز شده و دو بار مساوی کرده است – و او مشتاق استماع برای شغل برتر لیورپول باشد.

فصل گذشته، یک تساوی هیجان انگیز 3-3 در آنفیلد در لیگ انجام شد، قبل از اینکه مرغ دریایی ها لیورپول را در آمکس به میدان بروند و 3-0 پیروز شدند.

آنها همچنین در مرحله چهارم جام حذفی به لطف یک برنده دیررس میتوما، در خانه 2-1 پیروز شدند.

سپس تساوی 2-2 در ساحل جنوبی در اکتبر گذشته رخ داد، زیرا قرمزها پس از اینکه رابرتسون نتوانست با یک ضربه ایستگاهی از کنار دروازه روبرو شود، گل تساوی لوئیس دانک را واگذار کردند.

رکوردها باید شکسته شوند، درست است؟

8. آیا می دانستید؟

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 10 مارس 2024: ادرسون سانتانا د مورائس، دروازه بان منچسترسیتی در حالی که الکسیس مک آلیستر از لیورپول اولین گل تساوی را از روی یک ضربه پنالتی در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه لیورپول و منچستر سیتی در آنفیلد به ثمر رساند، شکست خورد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لیورپول در این فصل در 46 بازی خود در تمامی رقابت ها 120 گل به ثمر رسانده است.

این آمار در حال حاضر ششمین گلی است که قرمزها در یک فصل در تاریخ باشگاه به ثمر رسانده اند و حداقل 12 بازی هنوز باقی مانده است.

در همین حال، لیورپول در این فصل در 23 بازی خانگی 73 گل به ثمر رسانده است – در مقایسه، آنها در 25 بازی آنفیلد در فصل 2022/23 تنها 56 بار موفق به گلزنی شدند.

چه چرخشی از اوت تا کنون بوده است.

9. کوت سرمربی آنفیلد

برایتون و هاو، انگلستان - یکشنبه، 29 ژانویه 2023: داور دیوید کوت در جریان گرم کردن قبل از بازی قبل از بازی دور چهارم جام حذفی بین باشگاه برایتون اند هوو آلبیون و باشگاه لیورپول در ورزشگاه فالمر.  برایتون 2-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

دیوید کوت به عنوان داور بازی یکشنبه تایید شد، زیرا به نظر می رسد از جنجال در آنفیلد جلوگیری کند.

او در انجام وظیفه VAR برای بازی خانگی قرمزها با آرسنال در ماه دسامبر موفق به انجام این کار نشد و پس از یک بازی دستی آشکار توسط مارتین اودگارد، لیورپول را پنالتی نکرد.

تنها بازی کوته با قرمزها تا اینجای فصل، پیروزی 2-1 در خانه فولام در بازی رفت نیمه نهایی جام اتحادیه در اوایل سال جاری بود.

در همین حال، پل تیرنی روی VAR است – احتمال اینکه او بار دیگر کلوپ را عصبانی کند؟ حس می‌کنه شانس داره، اینطور نیست؟!

10. مسابقه را با TIA دنبال کنید

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 17 دسامبر 2023: نمایی کلی از آنفیلد و طبقه بالایی که به تازگی باز شده جایگاه آنفیلد رود قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و منچستریونایتد دیده می شود.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

بازی لیورپول و برایتون از ساعت 13:00 (بریتانیا) به صورت زنده در Sky Sports Main Event پخش می شود و شروع آن ساعت 2 بعد از ظهر است. پس از آن من سیتی مقابل آرسنال (4:30 بعد از ظهر).

فراموش نکنید که ساعت ها یک ساعت به جلو می روند، هر کاری که می کنید!

وبلاگ زنده روز مسابقه TIA از ساعت 1:15 بعدازظهر با هری مک مولن روی صندلی این هفته

به اینها، قرمزها!

https://www.thisisanfield.com/2024/03/liverpool-vs-brighton-10-key-things-to-know-as-premier-league-run-in-starts-now/ منبع: