واکنش ناتینگهام فارست به تصمیم لیگ برتر/ این تصمیم یکپارچگی لیگ را از بین می برد!

لیگ برتر انگلیس به دلیل نقض قوانین سود و پایداری 4 امتیاز از ناتینگهام فارست کسر کرد.

به گزارش گاردین، ناتینگهام فارست از کسر چهار امتیازی که آنها را به منطقه سقوط لیگ برتر فرستاد خشمگین است و بیانیه ای صادر کرد و گفت: ما از لحن و محتوای ارائه لیگ برتر به کمیسیون بسیار شگفت زده شدیم. … ما معتقدیم در این روند همکاری بالایی را نشان داده ایم که در تصمیم کمیته تایید و ثبت شد، اما لیگ برتر در تصمیم گیری خود این موضوع را در نظر نگرفته است.

کمیسیون بسیاری از استدلال های فارست را رد کرد. یکی از بحث های کلیدی باشگاه فروش برنان جانسون بود. مهاجم یک دارایی کلیدی بود زیرا به عنوان فارغ التحصیل آکادمی، تمام پول حاصل از فروش او به عنوان سود محسوب می شد. باشگاه می دانست که باید قبل از 30 ژوئن این بازیکن را بفروشد تا از قوانین لیگ در مورد سود و پایداری پیروی کند و توضیح داد که این معامله ادامه دارد. آنها یک پیشنهاد 50 میلیون یورویی (42.9 میلیون پوندی) از اتلتیکو مادرید دریافت کردند اما 65 میلیون یورو (55.8 میلیون پوند) درخواست کردند. سه پیشنهاد از برنتفورد بین آغاز ژوئیه تا پایان آگوست دریافت شد، اما همه آنها رد شدند، قبل از اینکه جانسون در 1 سپتامبر به مبلغ 47.5 میلیون پوند به تاتنهام فروخته شد. این کمیته معتقد است که فارست می توانست در این مدت اقداماتی را برای فروش بازیکن زودتر انجام دهد و دلایل ارائه شده از سوی باشگاه را نپذیرفت.

فارست در بیانیه ای افزود: “تصمیم کمیسیون مسائل نگران کننده ای را برای همه باشگاه ها ایجاد می کند… مواردی وجود دارد که انتقال یک بازیکن در نیمه اول پنجره نقل و انتقالات نهایی نشده و تا پایان این پنجره نهایی نمی شود.” این نباید دلیلی برای محکوم کردن یک باشگاه باشد. عدم تشخیص این واقعیت از سوی کمیسیون یا لیگ برتر باید برای همه طرفداران ورزش ما بسیار نگران کننده باشد. ما همچنین تعجب کردیم که لیگ برتر به شرایط منحصر به فرد باشگاه توجه نکرد. این تصمیم ممکن است یکپارچگی لیگ برتر و عادلانه بودن برگزاری مسابقات را زیر سوال ببرد. این تصمیم به اعتماد ما نسبت به سازمان لیگ برتر لطمه زد.

فارست هفت روز فرصت دارد تا به این تصمیم اعتراض کند.

بیشتر بخوانید: شوک برای تیم لیگ برتری; 4 امتیاز کسر شد!

سرویس اخبار فوتبال خارجی