گفتم جانشین و تاکتیک ما را انتخاب کنید!

وی افزود: متأسفانه این روزها اظهارنظرهای عجیبی از سوی برخی مسئولان شهر تبریز به گوش می رسد که نشان می دهد نه تنها از مشکلات فوتبال، بلکه از حوزه ای که مسئولیت آن را بر عهده دارند نیز اطلاعی ندارند. آنها همچنین زمانی که دانش لازم را در مورد موضوعی که در مورد آن صحبت می کنند و کاری که انجام می دهند ندارند، این بازی را به عنوان یک انجمن برای بازخورد خود پیدا کردند. قبل از اظهار نظر ابتدا با توجه به مسئولیتی که دارند یک بار به این مرحله رفته و مسئولیت حل مشکل را بر عهده بگیرند. کارشان را رها کردند و بعد درباره پرسپولیس اظهار نظر کردند.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مشکل دیگر این است که کی گفته این مشکلات فقط در بازی با پرسپولیس پیش می آید؟ در بازی های دیگر نیز این موضوع وجود داشته است. متأسفانه، این دیدگاه اغلب باعث می‌شود که وقتی زمان شروع یک پروژه فرا می‌رسد، غرق شویم. ما واقعا امیدواریم که عقلانیت و منطق به رفتار و گفتار راه پیدا کند. همچنین گفته شد داور و ناظر بازی آماده شروع بازی بودند اما پرسپولیس موافقت نکرد. یعنی اشراف چه می کند و چه می گوید ندارد.

وی گفت: ما همچنین می خواهیم ببینیم که چه تیمی مسئول تامین امنیت بازیکنان و همه افراد حاضر در ورزشگاه است. بازیکنان تراکتورسازی که کنار بازیکنان ما ایستاده بودند نیز در امان نبودند. همینطور که صحبت می کنم بسیار ناراحت هستم و تمرین دیروز تیم ما تحت تاثیر اتفاقی بود که رخ داد. بازیکنان می گفتند اگر یکی از این سنگ ها سر کسی را بشکند و چشمش را کور کند تکلیف چیست؟ این فقط بازیکنان ما نبودند که بیشتر در معرض خطر بودند. تماشاگران، برگزارکنندگان مسابقه، داوران، عکاسان، پلیس و حتی خود تماشاگران در خطر بودند. حتی به مربی و کاپیتان خودشان هم رحم نکردند که کنار مربی ما ایستادند تا سنگسار نشوند. البته جا دارد از ساغلام و مهدی کیانی سرمربی و کاپیتان تراکتورسازی تشکر کنم. .

افشین پیروانی در خصوص اتفاقاتی که در بازی روز پنجشنبه از سوی هواداران تیم میزبان رخ داد، گفت: از آنجایی که هیچ مقام رسمی بابت این مسائل از باشگاه پرسپولیس و مردم عذرخواهی نکرده است، از بینندگان و هواداران عذرخواهی می کنم. به وجود آمده و شرایط و ایمنی برای ادامه مسابقه فراهم نشده است، این چیزها همیشه مایه تاسف است زیرا قرار است ما عاشق فوتبال باشیم.

یکی از پیروان گفت: باید به مسئولی بگویم که اگر بچه شما در استادیوم بود و خدای ناکرده یکی از آن سنگ ها به او برخورد می کرد، آیا اینطور صحبت می کردید و در انجام تکالیف شکست می خوردید؟ چطور با این همه کم کاری، این ناکامی ها، این عدم اجرای وظایف و این اتفاقاتی که همه دیده اند، حق طلب می کنند و پرسپولیس را محکوم می کنند؟ واقعا چطور میتونی اینطوری حرف بزنی؟ چه نوع اقامتی ساخته شد؟ چگونه برخی افراد به جای خجالت ادعا می کنند. ساده ترین کار این بود که بیش از 19800 نفر وارد ورزشگاه نشوند. در حال حاضر آنها هستند. ایمنی خود و دیگران را به حداقل برسانید. چرا شرایط امنیتی و رقابتی فراهم نشد. وسط بازی اومدن و میگن عالیشاه به کرنرتون امید نداشته باش!! گفتم بیایید بین دو نیمه تاکتیک های تیممان را بدهیم و در مورد تعویض ها با آنها صحبت کنیم. بین دو نیمه حتی نتوانستند شرایطی را فراهم کنند که مربی ما به رختکن بیاید. پس از پایان مسابقه، آنها نتوانستند با اسکورت و کلاه های نظامی خود به او در تیم بپیوندند. با این وضعیت الان بعضی ها به همین راحتی دروغ می گویند.

وی ادامه داد: پرسپولیس همه جا هوادار دارد. چند روز پیش قصد داشتیم در شهر بی طرف از تبریز میزبانی کنیم، زیرا در تبریز و آذربایجان طرفداران زیادی داریم. انتخاب ما نشان می دهد که ما در مورد تبریز و مردمش چه فکر می کنیم. امیدواریم این آخرین باری باشد که چنین صحنه هایی دیده می شود.

یکی از دنبال کنندگان تصریح کرد: البته مشکل ما این نیست. ما به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران که طرفداران آن در سراسر ایران داریم، به شدت خواهان حضور تماشاگران زیادی در ورزشگاه هستیم. فوتبال برای تماشاگر زنده است اما بحث ما این است که قانون اجرا نمی شود. دوم اینکه حالا که این شلوغی اومده چرا قبل از شروع بازی تا انجامش درست برخورد نشد و امنیت برقرار نشد؟ با این اوصاف چرا بعد از عدم اجرا اظهار نظر می کنند و این و آن را مقصر می دانند؟

یکی از پیروان گفت: واقعاً چه چیزی است که همین چند روز پیش در حساس ترین هفته لیگ نمی توانستیم در سیرجان تماشاگر داشته باشیم اما برای این بازی بیننده ظرفیتش کم است؟ اینها را باید سازمان لیگ توضیح دهد. سازمان لیگ موظف است شرایط مساوی را برای همه تیم ها فراهم کند. او به عنوان برگزارکننده این مسئولیت را پذیرفت.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس افزود: درخواست من این است که فرافکنی ها و اظهارات نادرست ادامه پیدا نکند وگرنه اگر لازم باشد صحبت های دیگری مطرح می شود که می خواهیم مطرح کنیم و این اصلا برای آنها خوب نیست. به هر حال در این بازی اتفاقات زیادی افتاده و شعارها و حرف های زیادی گفته شده که قصد ورود به آن ها را نداریم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

پیروانی افزود: قانون می گوید اگر داور شرایط ادامه مسابقه را ببیند وارد زمین می شود. اصلا این اتفاق نیفتاد. پس این حرف اصلا قابل قبول نیست اما اگر غیر از این بود باید بگوییم شجاعت داور و ناظر که در این شرایط در زمین حضور داشتند و البته مسئولیت اتفاقی که برای بازیکنان افتاد. از هر دو تیم، سایر برگزارکنندگان، عکاسان و خود تماشاگران. مسئولیت پذیر باشید و پاسخگو باشید.

پیروانی ادامه داد: هرکس می خواهد نظر بدهد باید جایگاه و مسئولیت خود را ببیند. می خواهند در پرسپولیس همه چیز را خراب کنند و فقط یک نفر. وقتی فحاشی های بی ادبانه قبل از بازی شروع شد و پرتاب سنگ به محض گرم کردن شروع شد، پرسپولیس چگونه می توانست مقصر باشد؟ یک یا دو بار در یک بازی و دو بازی و در یک بازی اتفاق افتاد؟

وی گفت: در ایام کرونا گفتند در هر مسابقه 6 نفر از تیم میزبان و 4 نفر از تیم مهمان می توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند. پس از واکسیناسیون و ناپدید شدن ویروس کرونا، ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد که ورزشگاه ها با ظرفیت 30 درصد به روی تماشاگران باز خواهند شد. توجه داشته باشید که 30٪. ورزشگاه یادگار امام (ره) گنجایش 66 هزار نفر را دارد، بنابراین باید تنها 19 هزار و 800 بلیت فروخته شده باشد و همین تعداد هم باید راهی ورزشگاه شده باشد. درست انجام شد؟ آیا قانون، مصوبه ستاد کرونا، جلسه هماهنگی و تشکیلات لیگ فوتبال اجرا شده است؟

وی افزود: برخی می گویند چرا فقط در پرسپولیس این اتفاق می افتد و بعد به نتیجه می رسند؛ یکی از دلایل آن قهرمانی های زیاد ماست، شما نصف آن افتخارات را بیاورید و ببینید چقدر برای شما حساس هستند، از طرفی ما هم برای شما حساس هستیم. هواداران زیادی در تبریز و آذربایجان دارند، هرچند که اکثر آنها از آمدن به ورزشگاه احساس امنیت نمی کنند، به نظر می رسد این که ما در آنجا هواداران زیادی داریم نیز ناراحت کننده است.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارنظرهای عجیب، غیرحرفه ای و کذب برخی از مسئولان شهرداری و استانی، به نظر می رسد باید نکاتی را در خصوص فراخوان ها و تمرینات مطرح کنیم. قبل از شروع مسابقه جلسه هماهنگی مدیران تشکیل می شود و کلیه امور مربوط به مسابقات تصمیم گیری و صورتجلسه به تصویب می رسد. در جلسه قبل از این مسابقه نمایندگان تمامی نهادهای دخیل در برگزاری این دیدار حضور داشتند و به طور استثنایی این بار داوری به عهده داشت. آیا مصوبات این جلسه، دستورالعمل ستاد کرونا و آیین نامه سازمان لیگ در این دیدار اجرا شده است؟

درخواست عجیب تراکتوری های پرسپولیس در جریان بازی/ هواداران: گفتم جانشین و تاکتیک ما را انتخاب کنید!