آخوندی: انتخابات نباید مانع فوتبال خارج از خانه شود

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محمد آخوندی کاندیدای رد صلاحیت شده ریاست فدراسیون در گفتگو با خبرنگاران در خصوص رد صلاحیت خود گفت: آنچه به ما اعلام کردند; 5 امضاء در مهلت مقرر ثبت نشده بود، پرونده مورد بررسی قرار نگرفت. با این حال، وقتی وارد فرآیندی می شوید، باید تمام مشکلات آن را بپذیرید. کمیته اول نظر داشت و کمیته استیناف هم همین نظر را داشت و این قانون است که باید قبل از ساعت چهار امضا جمع شود. ما هم قبول کرده ایم و امیدوارم هرکسی که رئیس فدراسیون شود موفق شود و از جایگاهی که داریم به او کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی از ریاست جمهوری حمایت خواهند کرد، توضیح داد: نظر خاصی ندارم اما فکر می کنم مجمع باید انتخاب کند. تفاوت انتخابات فوتبال با مجلس این است که از عموم مردم انتظار نمی رود رای دهند و نمایندگان بخش های خاصی از فوتبال رای دهند. او باید فردی باشد که بتواند مسائل امروز فوتبال، به ویژه وضعیت، ورود زنان به ورزشگاه، دخالت برخی نهادها، مسائل مالی، پولی که باید پرداخت شود و غیره را درک کند. باید یکی باشد که این مشکلات را حل کند و رئیس فدراسیون شدن چیز خاصی نیست.

آخوندی همچنین افزود: اگر مثلا من رئیس جمهور شوم یا فردی که حتی نتواند به سرعت فیفا و AFC را ملاقات کند و مشکلات را حل کند چه کمکی به فوتبال ما می کند؟ این انتخاب در اختیار مجلس است و باید این انتخاب را انجام دهد.

آخوندی می گوید رد صلاحیت او را می پذیرد و به نظر کمیته رسیدگی و تجدیدنظر احترام می گذارد.

وی افزود: اصلا نمی خواستم رئیس فدراسیون باشم و الان هم نمی خواهم. یک نیازی پیش آمد و چند نفر از اعضای مجمع… آن موقع که من به فدراسیون رفتم عده ای اصلا نیامده بودند و شاید اگر مردم بودند و به موقع می آمدند من هم نمی رفتم. . ما وارد یک پروسه شدیم، شرایطش را قبول داریم و امیدوارم هرکس انتخاب شود برای فوتبال موثر باشد.


سرویس خبر شماره: 1838312
آگوست 23, 1401 @ 6:27 ب.ظ
1.4K امتیاز خبر|

2نقطه نظر

یک نفر می آید که یک برخورد سریع با فیفا داشته باشد.

آخوندی با اشاره به احتمال دخالت خارج از فوتبال در انتخابات گفت: هر نهادی و هر کجا که دخالت کند. فکر نمی کنم مجلس هم قصد دخالت داشته باشد، نکاتی دارند که ممکن است نابجا باشد، اما باید مراقب باشیم که فیفا یک نهاد مستقل است و حتی به مدل ارائه نقدها و بررسی های ما حساس است. نباید شبهه ایجاد کند

وی با اشاره به وضعیت صحنه انتخابات گفت: فکر می کنم فوتبال ما در شرایط بحرانی قرار دارد و فقط این را می گویم. ما باید خیلی مراقب باشیم که با افراد و گروه های خارج از فوتبال دخالت نکنیم و این تصمیم فقط مجمع باشد. اگر چنین تداخلی صورت بگیرد یا علنی شود ممکن است مشکلاتی برای فوتبال ما پیش بیاید.

وی در نهایت در پاسخ به سوالی درباره مجمع گفت: من هیچ خبری ندارم اما واقعیت این است که در دنیا مجمع رکن اصلی تصمیم گیری در فوتبال است. مثلاً در ماجرای برکناری رئیس سابق فدراسیون، بدبختی این بود که مجمع نقشی نداشت. درست است که در قسمت اول بر اساس اساسنامه هیات مدیره توانستند رئیس جمهور را موقتا عزل کنند اما نگذاشتند به مجمع برسد و تصمیم گیری کند. مجمع حتی اگر ایراداتی داشته باشد که همیشه دارد، مهم ترین رکن تصمیم گیری است و نباید آن را تضعیف کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

شرکت کننده رد صلاحیت شده فدراسیون درباره توانایی سه شرکت کننده نهایی گفت: این سه نفر فینال هستند. من می گویم این افراد نه 100 درصد هستند و نه صفر. مجمع باید نشان دهد که کدام یک برای حل مشکلات بهترین است.