ادوین فن در سار در آژاکس: همه چیز برای قهرمان منچستریونایتد کجا بود؟ – اخبار من یونایتد و اخبار نقل و انتقالات

دروازه بان سابق هلندی بلافاصله با این موضوع مخالفت کرد و در بخشی از بیانیه خود نوشت: “احساس می کنم باید کمی فاصله بگیرم، کمی استراحت کنم و کارهای دیگری انجام دهم.”

این باشگاه در حالی به لیگ اروپا سقوط کرد که مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را تنها با شش امتیاز به پایان رساند و متعاقباً با نتیجه فوری از رقابت‌های کوچکتر حذف شد و در مجموع 3-1 به یونیون برلین باخت، البته یک ماه پس از اخراج شرودر. .

تن هاگ همچنین دستیار مدیر خود، میچل ون در گاگ را با خود به منچستر برد، فردی که دارای شجره مربیگری محترمی بود.

مربی ذخیره، جانی هیتینگا، جونگ آژاکس را با تیم اول عوض کرد و کنترل را در مقام سرمربی موقت به عهده گرفت. مدافع سابق اورتون موفق شد کشتی را ثابت نگه دارد، اما عملکردهای فردی و فقدان آینده نگری و کنترل پشت صحنه همچنان منجر به برخورد متزلزلی شد.

ون در سار پس از تغییر مدیریتی در سال گذشته، به دلیل اینکه نتوانست کشتی را شناور نگه دارد، با تخم روی صورتش باقی ماند.

جایگزینی چنین مدیر معتبر، محترم و با نفوذی هرگز آسان نبود – همانطور که یونایتد در زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن دید.

وروایج گزارش داد: “(مردم داخل آژاکس) معتقدند که فن درسار به جای اینکه افتخار را برای خودش نگه دارد و می رود، فقط عذرخواهی می کند و ادامه می دهد.


برنامه فینال جام حذفی را تصور کنید، اما 100٪ آنلاین!
تنها با چند کلیک می‌توانید نسخه ویژه فینال جام حذفی مجله United Matchday را دقیقاً در اینجا در دستگاه خود بخوانید. همه آخرین اخبار، ملاقات با تیم ها، پیش نمایش تاکتیکی، نظر، بحث، اخبار انتقال، مسابقه و خیلی بیشتر! همین حالا مال خود را فقط با 3 پوند/3.75 دلار دریافت کنید و
در مورد همه چیز با رنگ قرمز آگاه باشید!

https://thepeoplesperson.com/2023/05/31/edwin-van-der-sar-at-ajax-where-did-it-all-go-wrong-for-manchester-united-hero-264737/ منبع:

ما می خواستیم ادوین بماند، اما او تصمیم خود را گرفته بود. ما باید به آن احترام بگذاریم.»

بسیاری از بازیکنان کلیدی فصول گذشته افت ناگهانی فرم را تحمل کردند، مانند یورین تیمبر، هدف اصلی نقل و انتقالات سابق یونایتد. این باشگاه در برابر رقبای عنوان قهرمانی پی اس وی آیندهوون و آلکمار شکست خورد و قبل از تعطیلات جام جهانی با برنده نهایی فاینورد به تساوی رسید.

چنین خریدهای بی کفایتی، از نظر بازی، فنی و کادر مربیگری، منجر به نشانه رفتن انگشتان به سمت وان درسار، مردی که مسئولیت سرمایه گذاری فوتبال باشگاه را بر عهده داشت، شد.

بنابراین ون در سار باید خلاقیت می کرد. و با خلاقیت، او یک اعجوبه تن هاگ را دعوت کرد تا از رئیس سابقش مسئولیت بگیرد.

طرفداران آژاکس، با این حال، خواهند گفت که این اتفاق افتاده است. پس کجا همه چیز برای قهرمان لیگ قهرمانان اروپا اشتباه شد؟

نوشته ون در سار 18 ماه است که روی دیوار مانده است و برخلاف جدایی ناگهانی مارینا گرانوفسکایا از چلسی به دلیل تغییر مالکیت، دلایل چنین چیزی تا حدودی خودآزاری است.

دروازه بان سابق منچستریونایتد در سال 2016 منصوب شد و نظارت بر رنسانس تحت رهبری اریک ده هاگ را برعهده داشت که طی آن آژاکس سه قهرمانی Eredivisie، دو جام KNVB و همچنین به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

اما اکنون که رابطه عاشقانه ون در سار با آژاکس به یک فروپاشی دراماتیک رسیده است، بسیاری تعجب خواهند کرد که چرا چنین مدیر عامل محترمی به رابطه خود پایان داده است.

ون در سار، 52 ساله، امروز صبح با انتشار بیانیه ای استعفای خود را تایید کرد، چیزی که بسیاری با توجه به قطعه مایک وروایج در مورد آن را غافلگیرکننده می دانستند. دی تلگراف که ساعاتی قبل منتشر شد

اگرچه بسیاری از هواداران از دیدن پشت سر مدیرعاملی که باشگاه را به سمت آب‌های تیره هدایت کرد خوشحال خواهند شد، در حالی که از اینکه یک اسطوره با وقار رفته است خوشحال هستند، اما اکنون این خطر وجود دارد که طوفان فقط شدت بگیرد.

شما می توانید ادامه بیانیه او را از طریق The Peoples Person اینجا بخوانید.

با این حال، هیچ یک از این زوج مسئولیت کامل کار به عنوان مدیر فوتبال را به عهده نگرفتند، در عوض به عنوان «دستیاران» فنی فان درسار و مدیر وقت تن هاگ خدمت کردند.

وینگر سابق آرسنال و هم تیمی سابق فان درسار اعتراف کرد که در فعالیت های غیرقابل قبولی دست داشته است: ارسال تصاویر ناخواسته و صریح برای همکاران زن و به طور کلی در یک دوره زمانی طولانی ترسناک است.

آژاکس بدون مربی است و همچنان در جستجوی یک مدیر فوتبال است و همچنین انتظار می رود به زودی یکی دیگر از بهترین بازیکنان خود، ادسون آلوارز را از دست بدهد. باشگاه هم اکنون فاقد مدیرعامل است.

اورمارس تنها یک دهه در جایگاه بالایی در آژاکس کار کرده بود. سیمون هیوز از ورزشکاران جزئیات: دافنه کوستر (سرمربی زنان آژاکس) در یک مستند گفت که او و برخی از همکارانش می‌دانستند که اورمارس پیام‌های نامناسبی ارسال کرده است، اما به دلیل فرهنگ ترسی که در باشگاه حاکم بود، هیچ‌کس جرأت نداشت زنگ خطر را به صدا درآورد.

چیزی که این روند تعیین یک سرمربی جدید را به شدت ناراحت می کرد، استعفای مارک اورمارس از سمت خود به عنوان مدیر فوتبال در فوریه گذشته بود.

از زمان خروج اورمارس، نه مدیر دائمی فوتبال و نه مدیر موقت فوتبال توسط ون در سار دنبال نشد.

باشگاه بیانیه ای منتشر کرد، نشان می دهد که آنها ترجیح می دادند ون در سار طوفان را پشت سر بگذارد و آژاکس را از آشفتگی فعلی که باشگاه در آن قرار دارد خارج کند. پیر ارینگا، عضو هیئت نظارت گفت:

به ژانویه کاهش یافت و شرودر هرگز نتوانست طرف خود را پس از کریسمس احیا کند. او پس از چهار تساوی در پنج بازی اول پس از جام جهانی اخراج شد.

اریک تن هاگ، موفق‌ترین سرمربی آژاکس برای چندین سال، تابستان گذشته این باشگاه را ترک کرد تا هدایت اولدترافورد را برعهده بگیرد و دو تن از بهترین بازیکنان سابق باشگاه خود را به همراه آنتونی و لیساندرو مارتینز به همراه آورد.

هیتینگا اغلب در طول این نمایش ترسناک بی‌سابقه با رسانه‌ها روبه‌رو می‌شد، و بسیاری از اعضای هیئت مدیره – به ویژه ون در سار – باید خود را برای بازجویی حاضر کنند.

این درخواست هرگز پذیرفته نشد. هیتینگا در مصاحبه‌ها صادق بود و به این ایده اشاره کرد که در سلسله‌مراتب باشگاه شفافیت و جهت‌گیری وجود ندارد، و اغلب به او پیشنهاد می‌کرد که هفته بعد دوباره همان سوال را درباره آینده آژاکس از او بپرسد.


ادوین ون در سار از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی آژاکس آمستردام استعفا داد.

انتصاب شرودر، اگرچه کار او با تن هاگ، در بارسلونا، و موفقیت کوتاه مدت در کلوب بروژ، به عنوان یک انتخاب الهام‌بخش تلقی نشد.

آلفرد شرودر که بین سال های 2018 تا 2019 به مدت کمی بیش از یک سال به عنوان دستیار تن هاگ کار کرد، به عنوان مردی که وظیفه تداوم موفقیت های اخیر آژاکس را بر عهده داشت، منصوب شد.

هواداران یونایتد در طول چندین سال کمپینی را برای تصدی پست اد وودوارد در باشگاه، زمانی که بانکدار سرمایه‌گذاری مسئولیت فعالیت‌های فوتبال یونایتد را برعهده داشت، ون در سار به راه انداخته بودند.

علاوه بر این، جایگزینی مارتینز با کالوین باسی و آنتونی با فرانسیسکو کونسیسائو، به تلاش های او در حفظ استاندارد آژاکس کمکی نکرد.

با این حال، پیامدهای کلی نشان می‌دهد که همه چیز می‌تواند به سرعت از درخشان به فاجعه‌آمیز تبدیل شود و اگرچه بسیاری از بینندگان بیرونی ممکن است بتوانند پیشگیرانه چنین عدم تعادلی را تشخیص دهند، که وقتی در چشم طوفان قرار می‌گیرند، به سختی می‌توان چشم‌اندازی به دست آورد.


او اعتراف کرده است که از کار خود خسته شده است و فشار روانی سختی برای او ایجاد کرده است. AjaxTV اوایل امروز: «من اینجا تمام کردم. من خسته ام فشار دائمی وجود دارد، همیشه با تلفن، تماس گرفتن، تصمیم گیری های سخت.”

وفاداران آمستردام توانستند احساسات خود را تکرار کنند زمانی که ون در سار قبل از آخرین بازی خانگی باشگاه در فصل، پیروزی 3-1 مقابل اوترخت، وارد زمین شد تا از مربی جدا شده، میشائیل رایزیگر و دروازه بان مارتین استکلنبورگ تشکر کنند. مدیرعامل با صدای بلند سوت ها و بوق ها مواجه شد.

همه اینها ممکن است به یونایتد برگردد.

ون در سار در سطح بین المللی به عنوان یک مدیرعامل محترم شناخته شده است. پس از 11 سال کار در اتاق هیئت مدیره آژاکس، که بیشتر آن موفقیت آمیز بود، اکنون بی معنی است که این وضعیت را از او سلب کنیم.

او نتوانست پس از خروج اورمارس بهبود یابد و یک مدیر فوتبال با کالیبر بالا را منصوب کند. جدایی تن هاگ از نظر جذب کادر مربیگری به خوبی انجام نشد. نقل و انتقالات مارتینز، آنتونی، رایان گراونبرچ، سباستین هالر، نوشیر مزراوی و نیکلاس تاگلیافیکو به خارج از باشگاه به اندازه کافی جایگزین نشدند. وضوح، جهت و کنترل ایجاد نشد. فقدان پاسخگویی و گفتگوی عمومی (تا کنون، قابل ستایش) وجود دارد. به نظر می رسید که درگیری داخلی وجود داشته باشد.

عمل‌گرایی فوری و انتخاب‌های عجیب تیم او، که شاهد کمبود خلاقیت، نیروی هجومی و بی‌ثباتی دفاعی بود، هواداران را عصبانی کرد و به نتایج متفاوتی منجر شد.

فن درسار، مدیر فنی باشگاه، گری همسترا را به سمتی کمی معتبرتر ارتقا داد و کلااس یان-هونتلار، مهاجم پرکار سابق، که تجربه کار در پست‌های فنی، اداری و یا کادر فنی غیربازی را نداشت، برای کار در کنار هم به خدمت گرفته شد. در کنار Hamstra به عنوان “جایگزین” Overmars.

در نهایت، آژاکس بدترین پایان لیگ خود را از سال 2009 به ثبت رساند، از دست یافتن به جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین شکست در هیچ یک از رقابت های جام حذفی.