اشتباهات سریالی مقابل پرسپولیس مشکوک است/ یحیی گل محمدی برای نیمکت خودش یک افشاگر استخدام کند!

وی ادامه می دهد: یحیی گل محمدی فردی بسیار آرام و با احتیاط است. او در دوران بازیش بازیکنی کم حرف بود اما حالا انگار فوتبال ایران این مربیان را دوست ندارد. کریم باقری مربی آرام و صمیمی است و دو سه مربی خارجی هم دهن بزرگی نیستند! بنابراین اگر یحیی گل محمدی می خواهد در این فوتبال نتیجه بگیرد و قهرمان شود باید از این الگو استفاده کند.

وی در پایان می گوید: در خاتمه لازم می دانم بگویم که اگر به دلیل انتخاب سرمربی خارجی خسته یا بی انگیزه شود، چه بهتر از اینکه امیر قلعه نویی، علی دایی یا یحیی گل محمدی شوند. سرمربی تیم ملی ایران مطمئن باشید مربیان ایرانی ضعیف تر از مربیان 70 ساله و محتاط کارلوس کی روش عمل نخواهند کرد و امیدوارم دوستان هم به این موضوع توجه کنند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

مرتضی منصوریان داور بازی پرسپولیس و آلومینیوم

شاه محمدی تاکید می کند: پیشنهاد من کاملا جدی است و اصلا شوخی نمی کنم. در این فوتبال اگر ساکت و آرام باشی سرت را می برند. این روزها می بینیم که تیم های مختلف با بازی های شلوغ نتیجه می گیرند و برخی تیم ها قبل از بازی با پرسپولیس مصاحبه می کنند یا برای تاثیرگذاری روی داور اظهاراتی می کنند. چرا کمیته انضباطی یا فدراسیون فوتبال به این مسائل رسیدگی نمی کنند؟ هر تیمی می خواهد بیانیه بدهد و به راحتی کمیته داوری را تحت فشار قرار می دهد. نتیجه چه خواهد شد؟ داوری به یک مشکل تبدیل می شود و هیچکس برای حل این مشکل تلاش نمی کند.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال درباره احتمال همکاری کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال قطر و وضعیت تیم کشورمان نیز می گوید: کارلوس کی روش یا هر مربی حرفه ای خارجی اول به پول و دستمزد فکر می کند. قطر یا هر کشور دیگری که پیشنهاد مالی بهتری ارائه دهد مقصد کی روش و مربیان خارجی خواهد بود. متأسفانه این فوتبال ماست که منتظر مربی است و فکر می کند همه دنیا در یک مربی خلاصه می شود. واقعاً نمی دانم هدف قطری ها از به خدمت گرفتن یک مربی سابق محتاط بعد از همکاری خوب با مربیان اسپانیایی و قهرمانی در جام ملت های آسیا چیست، اما آن طور که ما جام جهانی را دیدیم برای ایرانی ها بهتر نیست. تیم ملی. امیدوارم آقای تاج و دوستانش از فدراسیون فوتبال بهترین تصمیم را برای نیمکت تیم ملی ایران بگیرند. ایران همچنان می‌تواند یکی از ابرقدرت‌های فوتبال آسیا باشد، به شرطی که سرمربی بعدی تیم ملی را اشتباه انتخاب نکند. هفته ها و ماه ها کارلوس کی روش ما را عقب می اندازد اما باز هم می گویم نباید به قطری ها ضربه بزنیم که کاری کرده اند، بالاخره باید دست از این مربی برداریم و به فکر گزینه های دیگر باشیم.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن برانگیختن اعتراض شدید یحیی گل محمدی یادآور می شود: دو پنالتی متوالی پرسپولیس دود شد و ناپدید شد! آقای خداداد افشاریان داور، رئیس کمیته داوران حرفی می زند که از یک مسئول بسیار عجیب و ضد فوتبال است. وی گفت تنها یک پنالتی روی مهدی ترابی در دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک اشتباه اعلام شد. چیه برادر شاید همین تک پنالتی سرنوشت لیگ بیست و دوم را عوض کند. ببینید رقابت بالای جدول چقدر فشرده است و بعد یک پنالتی واضح برای پرسپولیس در نظر بگیرید که داور آن را یک اشتباه کوچک ندانست؟ این کلمه شاید بدتر از قضاوت آقای منصوریان بود و واقعا عجیب بود.

این روزها پرسپولیسی ها به شدت به اشتباهات داوری هفته های اخیر اعتراض دارند. جمشید شاه محمدی، مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص اتفاقات اخیر پیرامون تیم یحیی گل محمدی پیشنهاد جالبی به سرمربی سرخ پوشان تهرانی دارد و می گوید: از یحیی گل محمدی می خواهم یک نفر پر سر و صدا را برای نیمکت خود به خدمت بگیرد. این روزها مد شده است که برخی از تیم های لیگ برتری نیمکت شلوغی داشته باشند و از آن برای فشار به داوران و تیم های حریف استفاده کنند.

وی ادامه می دهد: معتقدم اشتباهات سریالی داوری علیه پرسپولیس مشکوک است. نمی توانیم قبول کنیم که اشتباهات زیادی در برابر یک تیم رخ دهد، محبوب ترین تیم کشور و شاید قاره آسیا. آیا در اسپانیا دو یا سه هفته متوالی در برابر رئال مادرید یا بارسلونا داوری می کنید؟ یا می توان دو هفته متوالی در آلمان پنالتی بایرن مونیخ را نادیده گرفت؟ می گویند ما VAR نداریم! آیا او 6، 7 و 8 سال پیش کمک داور ویدیویی بود؟ فقدان این فناوری به مردان بهانه ای داده است تا اشتباهات داوری را بپوشانند. خوب نیست و بهانه اش هم روشن است. داور ما در سال های اخیر فقط یک علیرضا فغانی و دو سه کمک داور خوب را آموزش داد، اما عملکرد چندان خوبی نداشتند. باید فکر کنیم که قضاوت ما چه شد؟ چرا اکثر تیم ها اعتراض می کنند یا چرا قضاوت ها بحث برانگیز است؟ طبیعی است که یحیی گل محمدی یا هر مربی دیگری که دو سه هفته به دلیل اشتباهات داوری امتیاز از دست می دهد سردرگم شود.