اگر کی روش نبود جای روزبه و رامین هم نبود.

روزبه که مهم ترین گل عمرش را به ثمر رساند هرگز توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشد اما کارلوس کی روش که علاقه خاصی به سبک بازی این بازیکن دارد او را دقیقا مثل چهار سال گذشته با خود به قطر برد. ، در جام جهانی 2018 سرمربی پرتغالی بابت این انتخاب مورد انتقاد قرار گرفت اما چشمی به خوبی به این اعتماد پاسخ داد.


سرویس خبر شماره: 1855853
6 دسامبر 1401 ساعت 11:40 صبح
16.8K |

3نقطه نظر

تمجید عجیب از گلزنان ایران مقابل ولز

اما کارلوس کی روش پس از نشستن روی نیمکت تیم ملی این 2 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد و در این بین بسیاری بر این باور بودند که رامین در نهایت به قطر سفر می کند و روزبه جایی در این رقابت ها نخواهد داشت. تیم ملی. نه تنها این، بلکه دو بازیکن مورد علاقه سرمربی پرتغالی راهی قطر شدند و در بازی حساس مقابل ولز تاریخ ساز شدند.

اما انتخابات فدراسیون نیز باعث تغییر در تیم یوژا شد. با آمدن مهدی تاج و حضور روی نیمکت تیم ملی و انتخاب کارلوس کی روش به جای دراگان اسکوچیچ تغییرات مهمی در ترکیب اصلی تیم ملی و همچنین نفرات دعوت شده برای حضور در قطر ایجاد کرد.

البته چند بازیکن هم با تصمیم کی روش در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی قرار گرفتند. آنها در زمان اسکوچیچ جایی در تیم ملی نداشتند و سرمربی کروات روی گزینه های دیگر تمرکز کرد.

در تمام بازی های مقدماتی جام جهانی که اسکو لیست بلندبالایی از بازیکنانی که باید دعوت شوند را اعلام کرد، حتی بازیکنی مثل جعفر سلمانی هم برای دفاع راست دعوت شد اما رامین نتوانست پیروزی مقابل ولز را کامل کند.

بزرگترین تغییر در خط دفاعی تیم ملی است که دو گزینه اصلی اسکوچیچ یعنی شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان از نیمکت نشینی محروم شده اند و در هر دو بازی تیمی مقابل انگلیس و ولز، سیدمجد حسینی و مرتضی حضور داشتند. پورعلیگنجی که از ابتدا در زمین حضور داشتند.

بعد از روزبه نفر بعدی رضاییان است. تقریبا همه طرفداران فوتبال از علاقه اسکوچیچ به سبک بازی صادق محرمی خبر دارند. سرمربی کروات از بازیکنان دیگری مانند صالح حردانی، دانیال اسماعیلی فر و حتی عارف غلامی برای این کار دعوت کرد اما خبری از رامین نبود.

اگرچه کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ابقا نشده است، اما گلزنان دیدار روز گذشته مقابل ولز در قطر حضور نداشتند.

اگر کی روش نبود جای روزبه و رامین هم نبود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شاید اگر ده ها مربی به جای کی روش برای تیم ملی نیمکت نشین شوند، تعداد کمی از آنها تصمیم بگیرند بازیکنانی مانند رامین رضاییان و روزبه چشمی را به قطر ببرند، حتی کمتر این 2 بازیکن را ببرند. انگلستان و ولز.

در واقع می توان گفت دست سرنوشت به سمتی رفت که 2 بازیکن را با خود به قطر برد که در صورت ماندن دراگان اسکوچیچ شانس دعوت آنها بسیار کم بود و همین بازیکنان هر دو گل ایران را مقابل ولز به ثمر رساندند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

موضوع این است که حتی عملکرد روزبه در برخی بازی های استقلال نیز مورد انتقاد قرار گرفته است و شاید اگر یک ماه پیش از هواداران استقلال نظرسنجی می کردید، در بین بازیکنان آبی پوشی که به قطر می روند، کمتر کسی نام چشمی را می آورد. اما روزبه توانایی های خود را در زمین به میلیون ها نفر ثابت کرده و نشان داده است که این توانایی و مهارت مردم است که نتیجه یک بازی را تعیین می کند نه نام های مورد علاقه هواداران.