تصمیم گرفته شده است: تیم ملی، 2027 در عربستان سعودی


سرویس خبر شماره: 2010809
7 آوریل 1403 ساعت 11:00 ب.ظ.
3000 امتیاز خبر|

5نقطه نظر

با صعود به جام ملت های آسیا

تیم ملی فوتبال ایران توانست بلیت جام ملت های آسیا را رزرو کند.

تصمیم گرفته شده است: تیم ملی در سال 2027 در عربستان خواهد بود

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بی شک کیفیت بسیار بد زمین چمن ورزشگاه عشق آباد تاثیر زیادی در عملکرد ملی پوشان در بازی برگشت مقابل تیم ملی ترکمنستان داشت. زمین چمن مصنوعی که باعث مصدومیت تعداد زیادی از ملی پوشان در نیمه اول شد.

تیم ملی اگرچه نتوانست پیروزی یک طرفه 5 بر صفر در بازی رفت را تکرار کند اما با گل بی نظیر مهدی قیدی توانست سه امتیاز مهم ترکمنستان را به یادگاری به تهران بیاورد. چندین دستاورد مهم برای تیم ملی داشت.

تیم ملی با کسب این سه امتیاز توانست به دور بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی راه یابد و همچنین به جام ملت های آسیا 2027 راه پیدا کند.این مسابقات به میزبانی عربستان سعودی برگزار می شود.

در سال‌های اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا با هماهنگی فیفا تصمیمات جدیدی در مورد نحوه راهیابی کشورها به جام ملت‌های آسیا اتخاذ کرده است که در آن مراحل مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها ادغام شدند.

به این ترتیب تیم های اول و دوم گروه های 9 گانه حضور خود را در جام ملت های آسیا قطعی می کنند. همچنین سایر تیم ها نیز در مرحله مقدماتی بعدی به صورت جداگانه به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف تیم های باقی مانده برای حضور در جام ملت ها مشخص شود.

مجله اخبار فوتبال داخلی