جشن فوتبال خداحافظی علی پروین (تصویر)


سرویس خبر شماره: 1845397
اکتبر 05, 1401 در 09:58
3.6 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

برگه ای از تاریخ؛

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ستارگان دهه 60 فوتبال ایران پس از قهرمانی در بازی های آسیایی پکن در 14 مهر 1389 یکی از بهترین نمایش های خود را در تاریخ فوتبال ایران مقابل الجزایر به نمایش گذاشتند.
نبرد ایران و الجزایر ساعاتی قبل از سوت شروع 100 هزار هوادار ایرانی را در ورزشگاه آزادی به دام انداخت. بازی رفت مسابقات قهرمانی آسیا و آفریقا که رباح ماجر با گل تاریخی خود مقابل بایرن مونیخ در فینال جام باشگاه های اروپا شرکت کرد، با تیم الجزایر برگزار شد.
الجزایر مهم ترین تیمی بود که بعد از انقلاب به ایران آمد و در گردباد بازی پر نقص ایران گرفتار شد تا شاگردان علی پروین یکی از بهترین بازی های خود را در شب باشکوه خداحافظی نامجو مطلق و محمد انجام دهند. پنجعلی از بازی های ملی.
پس از نمایش های خوب ایران در بازی های آسیایی و قهرمانی علی پروین و شاگردانش، این دیدار آخرین عملکرد قابل قبول تیم ملی ایران با سرمربیگری علی پروین بود.
پروین پس از این رقابت ها تنها با یک گل بازی برگشت را به الجزایر واگذار کرد و در مرحله مقدماتی مرحله نهایی جام ملت های آسیا در سال 1992 در ژاپن حذف شد و در مرحله مقدماتی جام جهانی آمریکا با پاس بدی روبرو شد. قطر به نبرد ایران و الجزایر در ورزشگاه آزادی آخرین منظره دلنشین شاگردانش به عنوان سرمربی تیم ملی است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

تیم خوب و زیبای علی پروین پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا، قهرمان آفریقا را نیز شکست داد.

جشن فوتبال خداحافظی علی پروین (تصویر)