حداقل 10 بازیکن پرسپولیس باید بروند! / وقتی پرسپولیس به سپاهان 2 گل زد تلویزیون را خاموش کردم

جمشید شاه محمدی که در هفته های اخیر به انتقاد از سبک بازی شیرزد تمیرف پرداخته بود، بار دیگر به این بازیکن اشاره کرد و گفت: متوجه نشدم چرا این بازیکن فیکس بازی می کند؟ اگر آنها فقط می دوند، می توانند یک دونده را در مسابقات نیمه استقامتی یا ماراتن برای دویدن ببرند. اولین وظیفه یک مهاجم گلزنی است. مهاجمی که گل نمی زند دو تا نمی ارزد! در کدام تیم مهاجمی را دیده اید که تازه قصد دویدن داشته باشد؟ در تیمی مثل پرسپولیس یک مهاجم باید از ابتدای قهرمانی به دنبال آقای گلی باشد. در این تیم موقعیت های گلزنی زیادی پیدا می کنید که اگر باهوش باشید می توانید آقای گل شوید اما این شیرزد تامیروف بیشتر به درد دو و میدانی می خورد تا فوتبال!

اخبار فوتبال داخلی –

شاه محمدی همچنین از عملکرد حامد لک انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: در سال های گذشته اگر قهرمان شدیم به این دلیل بود که دروازه بانی مثل علیرضا بیرانوند داشتیم. او دروازه بان ملی پوشی بود که به پرسپولیس آمد و به دنبال رسیدن به پیراهن تیم ملی پرسپولیس نبود. اصلا نمی فهمم حامد لک چرا این اشتباهات را می کند. دروازه بان تیم جوانان گل دوم حامد لک سپاهان را دریافت نمی کند. او تمرکز کافی ندارد و ربطی به بازی با سپاهان ندارد. این دروازه بان از ابتدای فصل از حالت عادی دور بود و نسبت به سال گذشته افت محسوسی را تجربه کرد. تیمی که می خواهد قهرمان شود باید هدف مطمئنی داشته باشد.

جمشید شاه محمدی مهاجم سال های اخیر تیم ملی و پرسپولیس در این باره گفت: واقعا نمی دانم چرا پرسپولیس اینقدر بی انگیزه و ضعیف مقابل سپاهان بازی کرد. وقتی تیم به سپاهان 2 گل زد آنقدر ناراحت و ناراحت شدم که تلویزیون را خاموش کردم.

پرسپولیس قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر در فاصله 3 هفته از پایان قهرمانی با شکست 2-1 مقابل سپاهان از قهرمانی خداحافظی کرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص عملکرد رضا درویش نیز گفت: مقایسه عملکرد رضا درویش و مصطفی آجرلو تفاوت قهرمانی را نشان داد. استقلال قهرمان شد چون سرمربی باتجربه تری داشت. نه اینکه مدیرش بیاید تا دوست استقلالی اش را چند هفته مانده به پایان قهرمانی و در این شرایط حساس نایب رئیس باشگاه بزرگ پرسپولیس کند. متاسفانه رضا درویش نتوانست در پرسپولیس مربی خوبی باشد.

وی ادامه داد: این بازیکنان نمی دانند چه پیراهن محبوبی بر تن دارند. این پرسپولیس است و حتی اگر 10 بار هم آن را برده باشید، باز هم هواداران قهرمانی یازدهم را می خواهند و این ویژگی تیم های بزرگ است. بازیکنی که طاقت این فشار را ندارد یا ذهنی لطیف و شکننده دارد اصلا نباید دنبال پیراهن پرسپولیس باشد. این پیراهن مسئول است اما عکس آن را در دیدار با سپاهان دیدیم.

شاه محمدی در پایان با اشاره به رفتن یا ادامه همکاری یحیی گل محمدی در پرسپولیس خاطرنشان کرد: دوست دارم یحیی گل محمدی بماند و در پرسپولیس به کارش ادامه دهد اما به شرطی که هر روز عصبانی نشود. این استعفاهای بی دلیل یا احساسی یحیی گل محمدی در این فصل باعث حاشیه سازی تیم شده و او به خوبی این موضوع را می داند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

شاه محمدی همچنین از عملکرد مهدی ترابی انتقاد کرد و گفت: مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی پاس گل داد اما بسیار انتقادی و خودخواهانه بازی کرد. او بازیکن تاثیرگذاری است اما در بازی با سپاهان انگار در پارک محل آنها بازی می کرد. فوتبال فقط گرفتن توپ و دریبل زدن نیست. شما باید بتوانید از حداقل موقعیت حداکثر استفاده را ببرید. ترابی حتما می دانست که ناصر محمدخانی و علی کریمی در همان پرسپولیسی که 10 برابر او تکنیک داشت در حال تکامل بودند اما این تکنیک در خدمت تیم بود. بازی نمایشی در پایان قهرمانی برای پرسپولیس سم بود که متاسفانه از این بازیکن تکنیکی دیدیم.

وی همچنین افزود: البته غیبت وحید امیری نیز به دلیل مصدومیت های دیگری بود. اگر این بازیکن باتجربه تیم ملی را داشتیم شاید جلوی سپاهان اینگونه غافلگیر نمی شدیم. وحید امیری با آمادگی عالی و مانند یک ستاره راهی تیم ملی شد و متاسفانه با مصدومیت از ناحیه کمر برگشت. ما در این فصل وحید امیری را در چند بازی بسیار حساس نداشتیم و در این زمینه هم آسیب دیده ایم.

مهاجم سابق پرسپولیس ضمن اشاره به ضعف فنی برخی از بازیکنان فعلی این تیم، یادآور شد: به نظر من حداقل 10 بازیکن باید پرسپولیس را ترک کنند چرا که برای این تیم کافی نیست. پرسپولیس یک بار علی پروینس، ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی، فرشاد پیوشاس، مرتضی کرمانی مقدم، علی داییس، مهدی مهدوی کیاس و علی کریمی را دیده بود. این بچه ها قبل از پیوستن به پرسپولیس باید تاریخچه این باشگاه را مطالعه کنند. وقتی بازی با سپاهان را دیدم ناامید شدم.