ربیعی: هرچه می گویم بهانه یا توجیه است

قسمت بعدی صحبت های ربیعی در پاسخ به این سوال بود که آیا تیم حریف را دست کم گرفته اید که او تکذیب کرد: خیر، اصلا. این اشتباه است که بگوییم جدی نگرفتیم. گفتم من تجربه خودم را دارم. ما کاملا به موقع بودیم. ما هم گل زدیم. در نیمه دوم هم موقعیت هایی داشتیم. با این حال این تیم موفق شد دو سه تیم لیگ برتری را هم حذف کند. ما می دانستیم که آنها با قدرت دفاع می کنند. اصل و آذرباد رو نگه داشتم که بعدا اضافه کنم. البته آذرباد این هفته به دلیل مصدومیت با این تیم تمرین نکرده بود و از ابتدا نتوانست به میدان برود. تازه آوردیمش ما هم سعی کردیم منشا را به عنوان بازیکن جایگزین اضافه کنیم تا فشار بیشتر شود. جناب آقای جعفری را هم سمت راست نداشتیم. فکر می کنم کریم زاده هم کار خودش را کرد. او همچنین از وضعیت بدنی خوبی برخوردار بود. نه، ما بازی را جدی گرفتیم. اینکه بگوییم جدی نگرفتیم دروغ است. این یک بازی جام است. نام او روی آن است. جام عجایب. آنها بسیار با انگیزه بودند. از فرصتی که در اختیارشان قرار گرفت به خوبی استفاده کردند. به آنها تبریک می گویم. کار آنها قابل تحسین است. به آنها خسته نباشید می گویم. بار شکست را برای خودم به دوش می کشم اما نمی توانم توانایی های این تیم را نادیده بگیرم. ما باید منطق داشته باشیم. این تیم هم خیلی زحمت کشید. ما دوازدهمین تیم لیگ برتری بودیم که در جام حذفی شکست خوردیم. انتظار داشتیم امروز ببریم اما شکست خوردیم و بهانه ای برای باخت نداریم.
ربیعی در پاسخ به این سوال که دلیل باخت تیمش چیست، گفت: به کل بازی فکر می کنم و توضیح دادم. می توانم بگویم باید دومین گل متوالی را می زدیم. بعد از گلزنی دچار آسیب روحی شدیم. کاملا واضح بود. سعی کردیم جمع کنیم. در وقت اضافه هم فرصت خوبی برای گلزنی داشتیم. در سایر ضربات روی دروازه تمرکز بالایی لازم است. بچه هایی که گل می زدند و گل نمی زدند تمام تمرکز و حواسشان به گل می رسید. من عامل شکست تیمم هستم. متعلق به تیم پرونده نیست. ما تمام تلاش خود را می کنیم. پنج، 6 بازی برای انجام در لیگ برتر. برای کاری که انجام می دهیم سخت کار خواهیم کرد. ما سعی خواهیم کرد این شکست را جبران کنیم. هیچ چیز روی ارزش های بازیکنان من تأثیر نمی گذارد. محمد ربیعی مسئولیت کامل این شکست را بر عهده می گیرد. بدون اینکه کسی را مقصر بدانیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1818847 |
21 تیر 1401 ساعت 00:10 |
7,698 |

2نظرات

من نمی توانم توانایی های حریف را نادیده بگیرم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان که تیمش در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل خلیج فارس ماهشهر شکستی باورنکردنی را متحمل شد، ضمن تبریک لحن صحبت های خود به تمجید از ماهشهری ها پرداخت. . بیا بالا، گفت: اول از همه به تیم ماهشهر تبریک می گویم و ثانیاً به بازیکنان خودم خسته نباشید. بازی آنطور که انتظار داشتیم پیش نرفت. پیروزی را به تیم حریف تبریک می گویم و از هواداران و مردم عزیز رفسنجان عذرخواهی می کنم. من در اینجا اعلام می کنم که باخت در این مسابقه چه در ضربات پنالتی و چه در طول 120 هیچ توجیهی ندارد. مسئولیت این باخت بر عهده من است و هیچ گازی به هیچ یک از بازیکنان وارد نشده است.
وی سپس با اشاره به تجربیاتش در جام حذفی با تیم های کوچکتر و بازی با بزرگان اضافه کرد: این بازی ها را زندگی کردم، برای من هم قابل پیش بینی بود چون خودم سال ها در دسته اول و دوم بازی کردم. یادم هست در جام حذفی با سایپا مهر راه آهن را بردیم، با بادران پیکان را بردیم، خودمان پله پله بالا رفتیم، این تیم اراده قوی داشت، جنگیدند و انگیزه بالاتری داشتند، ما هم انگیزه داشتیم و می دانستیم در مرحله ای هستیم که باید به آن برسیم.بخش بعدی از کارنامه ربیعی به نتایج هفته های گذشته لیگ برتر اشاره کرد و در این خصوص گفت: فکر می کنم چند بازی وجود داشته باشد که تاس ما نمی ریزد به هر حال ما چند بدبختی داریم اما این دلیلی برای توجیه شکست نیست ما قطعا نقاط ضعفی داریم و باید کاور. ما به کمی نیاز داریم تا تیم را موثرتر و کارآمدتر کنیم. حالا به شما می گویم که هر جمله ای یا بهانه است یا توجیه. این یک اشتباه مربیگری است. هیچ بهانه و توجیهی ندارم. باختیم و تقصیر گردن من است. ما این را کاملا درک می کنیم و تمام تلاش خود را برای جبران این شکست انجام می دهیم.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان با بیان اینکه اگر تیمش بعد از گل اول می توانست از موقعیت های خود استفاده کند، از رقابت ها خارج نمی شد، گفت: البته از تیم خلیج فارس در ماهشهر تمجید کرد.