شانس 50 درصدی پرسپولیس برای میزبانی در نیمه نهایی!



سرویس خبر شماره: 1818846 |
21 تیر 1401 ساعت 00:06 |
20,508 امتیاز خبر|

4نظرات

معادلات ریاضی برای تعیین مکان بازی;

آلومینیوم اراک با قهرمانی خلیج فارس ماهشهر فرصت ویژه ای برای صعود به فینال خواهد داشت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دقایقی پیش تیم خلیج فارس ماهشهر موفق شد در ضربات پنالتی مس رفسنجان را شکست دهد و برای اولین بار به نیمه نهایی جام حذفی راه یابد تا تنها تیم باقی مانده لیگ دومی این رقابت ها لقب گیرد.

این تیم روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف برنده دیدار پرسپولیس و آلومینیوم می رود.

پس از قهرمانی در خلیج فارس، شایعات زیادی مبنی بر برگزاری معادلات نیمه نهایی جام حذفی به گوش می رسید و برخی تصور می کردند به هر حال خلیج فارس به دلیل بهره مندی از سه میزبانی، میهمان نیمه نهایی خواهد بود. اما این استدلال برخلاف قوانین جام حذفی است.

* قرعه کشی در صورت صعود پرسپولیس
همانطور که در بند 4 ماده 5 آیین نامه جام حذفی آمده است: «در صورتی که در مرحله قبل هر دو تیم میزبان یا مدعو باشند، میزبان یا مدعو این دیدار با قرعه کشی مشخص می شود».
بنابراین اگر پرسپولیس موفق شود آلومینیوم اراک را شکست دهد، با توجه به اینکه سرخپوشان پایتخت و خلیج فارس ماهشهر هر دو در مرحله یک چهارم نهایی میزبان بودند، تیم میزبان با قرعه کشی مشخص می شود.
به عبارت دیگر، پرسپولیس با وجود میزبانی از آلومینیوم، در نیمه نهایی شانس 50 درصدی کسب امتیاز بازی در ورزشگاه خانگی خواهد داشت و پس از آن بر اساس تصمیم هیات مدیره، میزبان فینال مشخص خواهد شد. سازمان لیگ

* مسکن قطعی آلومینیومی در صورت صعود
بر اساس بند 3 ماده 4 “تیم میزبان و میهمان بر اساس قرعه کشی مشخص می شود و در مرحله بعد تیم هایی که در بازی قبلی دعوت شده بودند به عنوان میزبان انتخاب می شوند.”
با توجه به اینکه آلومینیوم اراک در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی در ورزشگاه آزادی میهمان پرسپولیس است، در صورت شکست حریف خود، میهمان بازی نیمه نهایی خواهد بود، زیرا امتیاز ‘هومپیج’ به خلیج فارس داده شده است.
اما با قهرمانی مس رفسنجان، آلومینیوم میزبانی برای نیمه نهایی نداشت و میزبان به قرعه کشی رفت. همچنین در این صورت پرسپولیس شانسی برای میزبانی در نیمه نهایی نداشت.

به نظر می رسد بندهای 5 و 6 آیین نامه جام حذفی باعث این اشتباه در بین اهالی فوتبال شده که پرسپولیس و آلومینیوم قطعا میزبان خواهند بود. در این دو ماده مشخص شده است که در صورت دو یا سه میزبان «پیاپی»، در مسابقه بعدی قطعا تیم مورد نظر «دعوت» خواهد شد و بالعکس.

اما میزبانی از خلیج فارس در جام حذفی هیچگونه خطایی نداشت و این تیم در خانه نفت مسجد سلیمان راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. بنابراین با شکست آلومینیوم، پرسپولیس همچنان در یک قدمی میزبانی شگفتی ساز جام حذفی، خلیج فارس خواهد بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی