روزهای تلخ مالک ایرانی در لیگ برتر/ ضرر مالی، عصبانیت هواداران و جست و جوی سهم فروشی

فرهاد مشیری مالک باشگاه اورتون در حال مذاکره با شرکت آمریکایی KAM Sports است تا هم در ساخت ورزشگاه جدید سرمایه گذاری کند و هم بخشی از سهام این باشگاه را در اختیار بگیرد.

بر اساس گزارش اخیر رسانه های بریتانیا، مشیری در حال مذاکره با یک سرمایه گذار آمریکایی به نام ماسیک کامینسکی است. مشیری گفت که برخلاف آنچه رسانه ها نوشته اند، قصد فروش کل سهام باشگاه را ندارد. به گزارش فایننشال تایمز، مشیری 67 ساله قصد دارد سهام خود در اورتون را بفروشد اما او این موضوع را رد کرده است. کامینسکی که در صورت نهایی شدن قرارداد مالک جدید اورتون خواهد بود، تاجر کمی شناخته شده است که در ملک کار می کند.

شرکت کامینسکی که گروه ورزشی کام نام دارد، در تابستان با مشیری تماس گرفت و تمایل خود را برای خرید باشگاه از اورتون اعلام کرد. اما اولین مذاکرات ناموفق بود. دور جدید مذاکرات از چند روز گذشته آغاز شده اما بر اساس این گزارش، مذاکرات اخیر با سرعت زیادی به سمت توافق پیش رفته و اکنون در مراحل پیشرفته ای قرار دارد.

در طول سه سال مالی گذشته، اورتون یک رکورد 372 میلیون پوندی از دست داده است و مشیری به ندرت در بازی های اورتون در این فصل دیده شده است، زیرا هواداران اورتون به شدت از او و نحوه اداره باشگاه عصبانی هستند.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

مشیری که یک شهروند ایرانی انگلیسی الاصل است در سال 2016 اکثریت سهام اورتون را خریداری کرد و دو سال بعد سهام خود را افزایش داد و تنها مالک این باشگاه لیگ برتری شد.