سید صالحی: برد اروگوئه انگیزه بازیکنان را افزایش داد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سیدمهدی سیدصالحی در خصوص برد یک بر صفر ایران مقابل اروگوئه در دیدار دوستانه روز گذشته به خبرنگار ما گفت: شرایط بازی دوستانه متفاوت است. بازیکنانی مانند سوارز و نونز در اروگوئه حضور داشتند و این تیم با سیستم دو جلو بازی می کرد. ایران در نیمه اول با سیستم 4141 بازی کرد. از سعید عزت اللهی در جلوی هافبک ها استفاده شد و مهدی ترابی در سمت چپ و جهانبخش در سمت راست بازی کردند.

وی ادامه داد: چگونه در پیشگاه جلال الله از حاج صفی و قدس استفاده می کرد و سردار آزمون نیز در خط مقدم حمله حضور داشت. در نیمه اول بازی در دست اروگوئه بود و ایران می خواست در خط هافبک بازی کند و از ضد حملات استفاده کند. فکر اروگوئه این بود که از یک بازی ترکیبی استفاده کنیم و بتوانیم جناحین را دور بزنیم و از فضای بیشتری بین دفاع خود استفاده کنیم. در برخی موارد به اهداف خود می رسیدند. در نیمه دوم با تعویض های طارمی و کریم انصاری فرد که به میدان آمدند، تعادل در خط حمله به سود ایران بیشتر شد.

وی در پایان گفت: این برد از نظر انگیزه بسیار خوب بود که روحیه از دست رفته بچه ها را بازگرداند و اعتماد به نفس خود را بازیافتند. می توانیم در جام جهانی مقابل رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشیم. البته شرایط بازی های دوستانه با مسابقات جام جهانی متفاوت است. بازی های دوستانه یادآور مسابقات جام جهانی است. وقتی با تیم های بزرگ بازی می کنیم و نتیجه می گیریم، اعتماد به نفس ما افزایش می یابد. زمان زیادی را از دست دادیم و باید برای تیم ملی بهتر آماده شویم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

این پیشکسوت فوتبال گفت: در کل فکر آقای کی روش این است که تیم گل نخورد و در ضدحمله گل بزند. او در هشت سال حضورش در ایران به دنبال این بود که از ضد حملات و ضربات ایستگاهی استفاده کند و تا حد امکان گل نخورد و بازی را تا دقایق پایانی بکشاند و به معنایی گل بزند و پیروز شود.

سید صالحی در خصوص کلین شیت مقابل اروگوئه و استفاده از دو دروازه بان گفت: ذهنیت آقای کی روش این است که تیم بسته بازی می کند و بیشتر عمق زمین را می بندد. او دوست دارد افراد بیشتری در میانه میدان حضور داشته باشند و نبرد در مرکز میدان رخ دهد. سبک مورائیس در سپاهان شبیه آقای کی روش در تیم ملی است و از خط میانی شروع به پرسینگ می کنند و بعد دنبال ضدحمله می گردند.

سیدصالحی در پاسخ به این سوال که با وجود این نفرات و اینکه چگونه تیم ملی می تواند در جام جهانی موفق شود، گفت: انگیزه خاصی در تیم ملی نسبت به دوره های قبل وجود داشت. با اینکه برنامه خاصی نداشتیم اما با برد در این مسابقه انگیزه زیادی در بین بچه ها ایجاد شد. می توانیم به آینده امیدوار باشیم. اروگوئه تیم کوچکی نیست و بازیکنان خوبی دارد و از نظر بدنی و تکنیک قابل احترام بود. از هشت بازی اخیر، آنها هفت بازی را برده اند و یک بازی را مساوی کرده اند و شکست نخورده اند.


سرویس خبر شماره: 1845093
02 مهر 1401 ساعت 12:12 |
7.6 هزار |

4نقطه نظر

سبک مورایس در سپاهان شبیه کی روش است

سیدمهدی صالحی معتقد است پیروزی مقابل اروگوئه به تیم ملی انگیزه مضاعفی برای حضور در جام جهانی داد.

سید صالحی: برد اروگوئه انگیزه بازیکنان را افزایش داد

وی ادامه داد: البته ما روی ضدحملات چشم بسته بودیم و در نیمه اول در ضدحملات چندان موفق نبودیم اما در نیمه دوم با ورود طارمی به سمت چپ، قلی زاده روی راست و کریم انصاری فرد توانستیم تحرک خود را در خط حمله افزایش دهیم و در ضدحمله با همکاری طارمی، انصاری فرد و قدوس توانستیم به گل برسیم. پس از آن طبیعی بود که حریف بیشتر قرار دهد فشار.