لیست جاهای دیدنی کرج: تفریحات و هزینه با لوکیشن مجله علی بابا | behgardi

کرج از جمله این شهرهاست که در مسیر بسیاری از سفرهای گردشگران قرار دارد؛ اما شاید آنطور که باید، مورد توجه قرار نگرفته است. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا در این مطلب با شما از جاهای دیدنی کرج صحبت کنیم و کمی بیشتر به معرفی جاذبه‌های این شهر همجوار با پایتخت بپردازیم. کاخ مروارید، کاخی در مهرشهر کرج، واقع در استان البرز است که در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ با زیربنای ۲۵۰۰ متر برای اقامت شمس پهلوی ساخته شد. سازه اصلی و طرح کاخ به شکل یک سفره‌ماهی است که صدفی آن را دربرگرفته است. این بنا توسط وسلی پیترز و بنیاد فرانک لوید رایت به مبلغ یک میلیون دلار طراحی و ساخته شد. با خرید بلیط VIP دهکده آبی پارس می توانید با پرداخت هزینه بیشتر از امکانات ویژه این مجموعه که شامل سونا، جکوزی، سالن های بدنسازی و موارد دیگری هم می شود، استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد سفر به کرج

این روستای زیبا به دلیل آب و هوای مناسب و طبیعت بکر و بی‌نظیر آن جزو یکی از معروف ترین جاهای تفریحی کرج به شمار جاهای دیدنی کرج می‌رود. این روستا در ۱۳ کیلومتری شهر کرج، در دامنه جنوبی البرز در شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است. روستای آغشت از زیباترین طبیعت های نزدیک تهران است که در استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته و گردشگران زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند و به سمت آن روانه می شوند. در سال های اخیر قلعه ای به سبک قلعه فیلم های هری پاتر در ایران توجه بسیاری از افراد به خود جلب کرده است. این قلعه نیز با نام قلعه آغشت یا هاگوارتز ایران شناخته می شود که مالکیت شخصی دارد. مالک این بنای زیبا و چشمنواز شخصی به نام آقای اسدی لاری می باشد و به کمک یکی از بهترین معماران ایران آن را طراحی و ساخته است.

  • وی این منطقه را به دلیل آب و هوای بسیار مناسب و به دلیل بیماری آسم، برای سکونت خود انتخاب کرد.
  • از جاذبه های مهم روستا می توان از شاهزاده حسین و بی بی شهربانو نام برد.
  • این زمین تنیس در بلوار جمهوری محله جهانشهر قرار دارد و از ساعت 8 صبح تا 9 شب پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
  • کاخ شمس معماری کاملاً غربی دارد و هیچ اصولی از معماری ایرانی را در آن رعایت نکرده‌اند.
  • انباشته شدن آب رودخانه کرج در پشت سد امیرکبیر، برای تولید انرژی برقابی و تامین بخشی از آب آشامیدنی شهر تهران، استفاده می‌شود.

حال اگر کمی تفریح و خوش‌گذرانی را چاشنی آبتنی کنیم که دیگر محشر می‌شود. پس در این مواقع بهتر است سری به پارک آبی و سرسره‌های هیجان‌انگیز آن بزنید. پارک آبی آریا موج یکی از بهترین جاهای تفریحی کرج در تابستان به حساب می‌آید. این پارک آبی چند سالی است که فعالیت می‌کند و دارای بخش‌های مختلفی از جمله سرسره آبی، سونا بخار، سونا خشک، رودخانه خروشان، بخش آب درمانی، ماساژ درمانی، استخر و آموزش شنا است.

کرج

لیست جاهای دیدنی کرج: تفریحات و هزینه با لوکیشن مجله علی بابا | behgardi

در صورتی‌ که به بازدید از این پارک علاقه دارید باید میدان امام حسین کرج را پشت سر بگذارید و به این منطقه‌ دیدنی وارد شوید. در زمان صفویان و دوران پادشاهی شاه طهماسب، قزوین به عنوان پایتخت برگزیده شد و با احداث مسیرهای متعدد و کاروان‌سراها، اهمیت کرج و راه‌های ارتباطی آن بیشتر از گذشته افزایش یافت. در زمان قاجاریان و در سال 1210، تهران نقش پایتخت را برعهده گرفت و شهر کرج به دلیل نزدیکی به تهران، روز به روز آبادتر از گذشته شد. در گوشه ای از این دریای سنگ و صخره که طول آن به ۳۳۳۰ کیلومتر و عرض متوسط آن به ۸۵ کیلومتر می رسد، دهکده خوش منظر شهرستانک سر بر آورده است.

این جاده ی کوهستانی ورای تصور درست از میان شهر کرج شروع می شود و تا دریای خزر ادامه دارد. عمارت ییلاقی شهرستانک معروف به کاخ نصری در شهر آسارا و محور گردشگری کرج-چالوس یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این جاده تاریخی است . در قسمت شمالی این کاخ، یک دریاچه مصنوعی زیبا به شکل بال‌های سفره ماهی طراحی شده است. همچنین قسمت‌های مختلف این باغ با نورگیرهای گوناگون خود، این حس را به شما القا می‌کند که گویی در میان دانه‌های مروارید قرار گرفته‌اید. این پارک در بزرگراه تهران کرج قرار گرفته و فاصله آن از مرکز تهران ۴۲ کیلومتر است.