پیشنهاد جالب یک افسانه به قهرمان ایتالیایی؛ من حاضرم مجانی مربی شوم

فابیو کاناوارو متولد ناپل و فوتبال خود را از تیم ناپل آغاز کرد و به فوتبال ایتالیا معرفی شد، می خواهد سرمربی تیم شهر خود شود. مدافع سابق ایتالیایی اخیرا در سکوهای ورزشگاه دیگو مارادونا در جریان بازی ناپولی – امپولی، آخرین دیداری که رودی گارسیا روی نیمکت ناپولی بود، دیده شد. کاناوارو نزدیک اورلیو دلاورنتیس، رئیس ناپولی نشست و در آن زمان شایعه شد که او می تواند جایگزین رودی گارسیا شود، اما در نهایت والتر ماتزاری به عنوان سرمربی جدید ناپولی انتخاب شد.

کاناوارو 50 ساله که قبل از آویختن کفش هایش برای تیم هایی مانند پارما، اینتر، یوونتوس و رئال مادرید بازی کرده بود، به شبکه تلویزیونی “Sport Italia” گفت: “من آماده هستم بدون دریافت دستمزد سرمربی ناپل باشم. رویای مربی

وی در خصوص اینکه دلاورنتیس گفته است برای انتخاب سرمربی جدید لیست 50 نفره دارد، گفت: فکر نمی کنم کم تجربه بودن دلیلی برای حضورم در این لیست باشد. خیلی ها به تجربه ای که در چین داشتم احترام نمی گذارند، اما من یک مربی هستم و می خواهم کار کنم. دو سال پیش به ایتالیا برگشتم و تحصیلاتم را ادامه دادم زیرا مربیگری چیزی است که می خواهم انجام دهم.

برنده توپ طلای 2006 در فصل 14-2013 وارد عرصه مربیگری شد و به عنوان دستیار کوسمین اولاریو در الهلال عربستان سعودی کار کرد. او در سال 2014 اولین تجربه خود را به عنوان سرمربی تیم چینی گوانگژو اورگراند تجربه کرد و همچنان هدایت نصر عربستان، تیانجین کوانجین، گوانگژو اورگراند و تیم ملی چین (تنها دو بازی روی نیمکت این تیم بود) و در نهایت 2022- فصل 23. او اولین تجربه مربیگری خود را در اروپا با قبول سرمربیگری بنونتو تجربه کرد. کاناوارو در 17 دیداری که روی نیمکت این تیم ایتالیایی سپری کرد، 3 برد، 7 تساوی و 7 شکست از خود به جای گذاشت.

مدافع سابق ناپولی درباره نیمکت لرزان این تیم در این فصل گفت: مشکل ناپولی این است که تغییرات زیادی در این تیم ایجاد شده و بازیکنان مجبور شده اند خود را با ایده های تاکتیکی زیادی وفق دهند. طبیعی است که کمی سردرگم باشند. بازی آخر هفته مقابل آتالانتا (بازی شنبه) آخرین فرصت آنها برای بازگشت به مسیر صعود به لیگ قهرمانان اروپا است.

ناپولی که فصل گذشته با هدایت لوسیانو اسپالتی پس از 33 سال اسکودتو را به دست آورد، در این فصل فراز و نشیب داشته است و در حال حاضر با 43 امتیاز در رده هفتم جدول سری آ قرار دارد و 9 امتیاز کمتر از بولونیا در رده چهارم جدول قرار دارد.

فرانچسکو گالزونا که اکنون هدایت آبی های ناپل را بر عهده دارد، سرمربی تیم ملی فوتبال اسلواکی نیز هست و بعید به نظر می رسد که او در ناپل بماند.

بیشتر بخوانید: توصیه های جذاب لیونل مسی برای افرادی که در حال افزایش سن هستند

سرویس اخبار فوتبال خارجی