کسب سهمیه ششم آسیا چگونه است؟

به غیر از کشور میزبان، قطر، حضور پنج تیم در جام جهانی 2022 تاکنون قطعی شده است و احتمال اضافه شدن یک تیم دیگر از این قاره وجود دارد. استرالیا، امارات و عراق سه تیم امیدوار به کسب این سهمیه هستند.

برنده بازی استرالیا – (عراق / امارات) برای حضور در جام جهانی باید با تیم پنجم این گروه (منتخب آمریکای جنوبی) روبرو شود. پرو، کلمبیا و شیلی تیم هایی هستند که برای این رتبه می جنگند. دیدارهای پایانی این گروه صبح فردا برگزار می شود.

دو مسابقه انتخابی بین قاره ای در 23 و 24 ژوئن دو تیم راه یافته به قطر را مشخص خواهند کرد. جایی که برنده سومین مرحله مقدماتی آسیا با تیم پنجم آمریکای جنوبی و چهار تیم کونکاکاف به مصاف تیم اول اقیانوسیه خواهند رفت. هر دو بازی در قطر برگزار می شود.


سرویس خبر شماره: 1817055 |
08 فروردين 1401 ساعت 15:56 |
1,974 امتیاز خبر|

0نظرات

راهیابی به جام جهانی 2022؛

استرالیا که شکست خود را در ژاپن پذیرفت و نتوانست مستقیماً صعود کند، با 15 امتیاز به بازی های آخر هفته راه پیدا کرد. حریف این تیم اما فردا مشخص می شود. عراق هفته گذشته امارات متحده عربی را با یک گل شکست داد و رقابت برای کسب مقام سوم گروه اول را از سر گرفت.



مجله اخبار فوتبال داخلی

امارات متحده عربی با 9 امتیاز بیشتر از عراق در رده سوم قرار دارد. این تیم فردا بازی سختی مقابل کره جنوبی خواهد داشت. همزمان عراق با سوریه دیدار خواهد کرد. در صورت عدم پیروزی امارات در بازی فردا و شکست عراق از سد سوریه، تیم های سوم و چهارم جایگزین خواهند شد. در هر صورت برای مشخص شدن تیم سوم گروه اول بر خلاف گروه دوم تا آخرین لحظه صبر کنید. هر دو بازی در امارات متحده عربی برگزار می شود.

حریفان استرالیا برای دیدارهای مقدماتی فردا مشخص شدند. عراق و امارات برای رسیدن به این بازی دوش به دو با هم رقابت می کنند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سرنوشت چهار تیم صعود کننده از آسیا به جام جهانی پس از دیدارهای هفته نهم مشخص شد. ایران و کره جنوبی پیش از این حضور خود را در قطر تایید کرده اند و ژاپن و عربستان سعودی هفته گذشته این صعود را جشن گرفتند.