مارتینز: امباپه را مسخره کردم چون بازیکن بزرگی است!

او درباره ژست خاصی که پس از دریافت دستکش طلای جام جهانی نشان داد، گفت: “این فقط یک شوخی با هم تیمی هایم بود. من قبلاً در کوپا آمریکا این کار را انجام داده ام و آنها به من گفتند که دیگر جرات این کار را نخواهی کرد. رفتار فقط برای آنها بود و من قصد دیگری نداشتم فقط یک ثانیه بود، همین.

من این کارها را در مواقع پرتنش و حساس انجام می دهم. من بدون هیچ ترسی بازی می کنم. هیچ چیز برای من مهم نیست. برخی با خود می گویند چطور می شود در فینال جام جهانی و با این فشار چنین کارهایی کرد؟ “بعضی از مردم فکر می کنند که من باید جدی تر باشم.”

مارتینز با اشاره به این موضوع افزود: شاید بسیاری از مردم چنین نظری داشته باشند و حتی مرا دلقک خطاب کنند و شاید هم حق با آنها باشد، اما اگر خوب نگاه کنید به دوران فوتبالی ام فقط خوشحال شدم. لحظات خاص و حساس با تیم ملی… کاری نیست که من در هر بازی انجام دهم، از طرفی مهاجمان در هر بازی فرصت شادی دارند و حتی برخی از آنها این خوشحالی را جلوی چشم ما می کنند. اما وقتی دروازه بان خوشحال است یا می رقصد همه را شگفت زده می کند.

1800617

دبو مارتینز دروازه بان تیم ملی آرژانتین می گوید تنها لحظات خاص و سرنوشت سازی را با این تیم جشن گرفته است.

مارتینز: امباپه را مسخره کردم چون بازیکن بزرگی است!

اما این بازیکن به دلیل حرکات ویژه ای که در هر بازی به خصوص در ضربات پنالتی و پس از قهرمانی آرژانتین از خود نشان می داد، مورد انتقاد شدید بسیاری از کارشناسان، بازیکنان سابق و فعلی و هواداران فوتبال قرار گرفته است.

دروازه بان آرژانتینی در مورد شخصیت خود در خارج از زمین گفت: “کسانی که من را می شناسند می دانند که من آدم خوبی هستم. من پسر آرامی هستم که دوست دارم شوخی کنم و همیشه خوشحالم. فکر نمی کنم این رفتارها باعث شده باشد. هر چیزی که ربطی به غرور یا فروتنی داشته باشد، فقط روش من برای مقابله با فشار بالا در هر بازی است. من دوست دارم همه را آرام کنم و اعتماد به نفس به دست بیاورم.”


سرویس خبر شماره: 1869733
22 فوریه 1401 ساعت 11:17 |
2.1 هزار |

0نقطه نظر

چرا مهاجمان باید خوشحال باشند اما دروازه بان ها نه؟

مارتینز همچنین به اتفاقات جنجالی در رختکن آرژانتین ادامه داد. وقتی فرانسه در سال 2018 آرژانتین را شکست داد، شعارهایی درباره مسی خوانده شد. من هرگز مشکل خاصی با امباپه نداشته ام و هیچ درگیری شخصی بین ما وجود ندارد. من برای او احترام زیادی قائلم. اگر در مورد او یا بازیکنی مانند نیمار سرود می خوانیم به این دلیل است که آنها بازیکنان بزرگ و تاثیرگذاری هستند.”



مجله اخبار فوتبال خارجی

او در این باره به فرانس فوتبال گفت: از روانشناسم پرسیدم بازیکنی که پشت پنالتی ایستاده به چه فکر می کند، وقتی در فینال جام جهانی هستید و در ورزشگاهی با 90 هزار نفر حضور دارید، کوچکترین چیزها می تواند روی عملکرد شما تأثیر بگذارد. بعد از زدن پنالتی کومان می دانستم که گل شوامنی برای کشورم بسیار مهم خواهد بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حضور مارتینز در دروازه تیم ملی آرژانتین نقش مهمی در قهرمانی این تیم در جام جهانی 2022 قطر داشت.
یکی از نقاط قوت این دروازه بان مهار ضربات تیم حریف در این رقابت ها بود که برگ برنده آرژانتین در قطر شد و توانستند با تکیه بر این کارکرد در نهایت در دیدار پایانی مقابل فرانسه پیروز شوند.

به همین دلیل از جمعیت خواستم بایستند. فاصله دایره وسط زمین تا نقطه پنالتی زیاد است و بازیکن به مشکلات زیادی فکر می کند. شاید او به شوت ون دایک که من در کوارتر زدم فکر می کرد. او تمام تلاشش را کرد تا بهترین ضربه را بزند، اما در نهایت موفق نشد و پنالتی را به ثمر رساند تا ما قهرمان شویم.»