مسائل پیچیده ساوت گیت در آستانه جام جهانی 2022 قطر


ساوتگیت همچنین مشتاق جذب دومینیک کالورت-لوین از اورتون است، اما او تقریباً یک سال است که آمادگی لازم را نداشته و هنوز در این فصل بازی نکرده است، بنابراین استفاده از او بسیار بعید به نظر می رسد. همچنین گزینه های زیادی در موقعیت های کناری دارد. مارکوس راشفورد یکی از آنهاست و قبل از اینکه مجروح شود، یک بار دیگر نشان داد که به اوج خود بازگشته است. او حتی می تواند به عنوان جانشین کین انتخاب شود، اما احتمالاً تونی یا آبراهام مسافران آن خواهند بود.
البته ساوت گیت فیل فودن و جک گریلیشهر دو ستاره منچسترسیتی و همچنین بوکایو ساکا از آرسنال، فرصت های زیادی برای ایجاد موقعیت برای این مهاجمان خواهند داشت.
میسون مونته بازیکن چلسی مقابل آلمان از روی نیمکت وارد زمین شد و توانست با گلی که به ثمر رساند تاثیر زیادی بگذارد. این زمانی است که استرلینگ هنوز در این تیم حضور دارد. جیدون سانچو از یونایتد در این فصل پیشرفت زیادی کرده است اما همچنان برای حضور در ترکیب انگلیس می‌جنگد.


کدام بازیکن جایگزین کین می شود؟
طبق آمار سایت اپتا، گل شاو به آلمان پس از 565 دقیقه اولین گل انگلیس در این دیدار بود.
واضح است که کاپیتان هری کین نقش مهمی در این بازی دارد، اما باید به خاطر داشته باشیم که او در خط حمله این تیم غیرقابل جایگزین است و اگر مصدوم شود، به دلیل مشکل مچ پایش بسیار محتمل و نگران کننده است. ساوتگیت از کدام بازیکن استفاده خواهد کرد؟
به نظر می رسد که ایوان تونی بازیکن برنتفورد ممکن است پس از دعوت شایسته خود به تیم ملی مقابل ایتالیا و آلمان فرصتی برای اثبات خود پیدا کند، اما او برای بازی مقابل انگلیس در ترکیب تیم نبود. در بازی با آلمان او هم روی نیمکت بود.
مطمئناً ساوتگیت مراقب سلامتی تونی در تمرینات است، اما زمانی که او از آن استفاده نکرده است، هدفش از دعوتش چه بود؟ تونی رویای اولین بازی اش در انگلیس را در سر می پروراند و حالا برنتفورد امیدوار است این اتفاق روی روحیه او تأثیری نداشته باشد.
آیا ساوتگیت از عملکرد تامی آبراهام رم متقاعد شده است؟ اینکه او در آن دو بازی به میدان نرفت یعنی این بازیکن چندان قابل اعتماد نیست.

سرمربی تیم ملی انگلیس حالا باید 26 بازیکن را برای حضور در جام جهانی دعوت کند و سپس برای اولین دیدار این تیم در قطر آماده شود که 30 آبان به مصاف تیم ملی ایران می رود اما همچنان مشکلات جدی دارد.


آیا می توان از الکساندر آرنولد در هر موقعیتی استفاده کرد؟
آیا ترنت الکساندر-آرنولد ستاره لیورپول در تیم ملی انگلیس برای جام جهانی حضور خواهد داشت؟ و اگر بله، آیا او فقط برای پر کردن لیست به قطر می رود؟
بحث در مورد این بازیکن چند برابر می شود و غیبت او در این دو بازی حتی یک دقیقه و به خصوص غیبت او در لیست این تیم برای دیدار با آلمان این بحث و هیاهو را بیشتر کرده است.
حتی لژیون هواداران این بازیکن نیز تایید می کند که الکساندر آرنولد این فصل را بد شروع کرده است. بنابراین ساوتگیت می تواند ادعا کند که او را به دلیل عملکرد ضعیفش کنار گذاشته است، اما این می تواند انتقاداتی را به دنبال داشته باشد. چون همیشه مگوایر را که با مشکلات بسیار بیشتری مواجه است به تیم ملی دعوت می کند.
بسیاری بر این باورند که او نمی تواند جایگزین چنین بازیکن ذاتی با استعدادی شود، اما به نظر می رسد ساوتگیت احساس می کند که بازیکنان دیگری دارد که می توانند این کار را بهتر از الکساندر-آرنولد در دفاع انجام دهند، جایی که او ثابت کرده است که آسیب پذیر است.
ریس جیمز بازیکن چلسی استعداد بزرگی است. او در دفاع قوی است و ویژگی های تهاجمی خوبی دارد. در همین حال، سرعت تاول زدن کایل واکر یک امتیاز ارزشمند است و کایران تریپیر انعطاف پذیر و با تجربه است و توانایی بازی در هر دو جناح را دارد.
به سمت چپ، لوک شاو او با عملکرد قدرتمند خود مقابل چلسی که شامل یک گل و پاس دیدنی به رحیم استرلینگ بود که باید در نیمه اول تبدیل به گل می شد، بار دیگر به مدعی قدرتمندی برای بن چیلول از چلسی تبدیل شد.
الکساندر آرنولد او ممکن است در لیست انگلیس باشد اما هیچ نشانه ای از انتخاب های اخیر ساوتگیت وجود ندارد که نشان دهد او در ترکیب اصلی قرار دارد.

گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس در ترکیب تیمش برای بازی با ایران با مشکلات جدی مواجه است.

مسائل پیچیده ساوت گیت در آستانه جام جهانی 2022 قطر


نگهبان پشتیبان پیکفورد کیست؟
قطعاً سؤالات زیادی در مورد شغل وجود دارد جردن پیکفورد به عنوان دروازه بان اول انگلیس ذکر شد، حالا دیگر وجود ندارد.
دروازه بان اورتون که در 18 ماه گذشته درخشان بوده است، با وجود اینکه در 45 بازی اخیر خود برای انگلیس مرتکب خطای گلزنی نشده است، همچنان با انتقادات روبرو می شود.
انگلیس در سه بازی که او در زمین حضور نداشت، 8 گل دریافت کرد و اهمیت او در غیبت او افزایش یافت زیرا ارزش او در ترکیب مشخص شد.
آرون رمزدیل و نیک پوپ در رقابت برای جانشینی او هستند، اما بازی کم توپ دروازه بان نیوکاسل در برابر ایتالیا و آلمان مطمئنا کمکی به حضور او نخواهد کرد و خطای او که منجر به گل دیرهنگام کای هاورتز در ومبلی شد.


آیا در مورد حضور بلینگهام در ترکیب اصلی شکی وجود دارد؟
جود بلینگهام یکی از استعدادهای درخشانی است که تنها 19 سال سن دارد و عملکرد او در مقابل آلمان قطعا ساوتگیت را متقاعد کرد که باید در ترکیب اصلی مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرد.
او برای نمایش های عالی، چه با انگلیس در یک تورنمنت ملی و چه با بوروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا، محروم است.
ساوتگیت یک جفت محافظ محافظه کارتر را ترجیح می دهد برنج دکلان، کاپیتان وستهام در کنار زمین کالوین فیلیپس اما فیلیپس از زمانی که لیدز را ترک کرد و به سیتی پیوست، به ندرت بازی کرده است و در حال نقاهت پس از عمل جراحی شانه است که حضور او در زمین را با تردید مواجه کرده است.
اگر او در زمین نباشد، جردن هندرسون از لیورپول و جیمز وارد پروس از ساوتهمپتون احتمالا گزینه های اصلی خواهند بود.
ترکیب ساوت گیت برای هافبک انگلیسی در قطر پیچیده خواهد بود، اما یک چیز واضح است: بلینگهام باید در ترکیب اصلی باشد.

فیل مک نالتی؛ سردبیر فوتبال بی بی سی



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1845554
06 مهر 1401 ساعت 13:16 |
1.2 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

یادداشت ویژه وضعیت اولین حریف ایران در جام جهانی

آیا می توان به مگوایر برای حضور در ترکیب اصلی اعتماد کرد؟
علیرغم تمام شواهدی که علیه حضور هری مگوایر در ترکیب اصلی وجود دارد، ساوتگیت قاطعانه به دفاع از این بازیکن ادامه داده است.
اعتماد او به این کاپیتان منچستریونایتد که پس از چند بازی ضعیف مدت ها قبل از حضور اریک تنهاچ در اولدترافورد از این تیم اخراج شد، با استقبال خوبی از سوی این بازیکن و عملکرد ضعیف او در بازی با آلمان مواجه نشد.
او دو خطا مرتکب شد، یکی پاس بد که باعث خطای پنالتی روی جمال موسیالا و گل اول آلمان شد و دیگری از دست دادن مالکیت در جلوی زمین که باعث شد تیم میهمان گل دوم را به ثمر برساند.
تماشای مگوایر چندان سرگرم کننده نبود، اما در عین حال این سوال را مطرح کرد که آیا وفاداری ساوتگیت به بازیکنی که در نیمه نهایی جام جهانی 2018 و فینال 2020 برای او فوق العاده بازی کرد یا خیر؟ حالا تبدیل به یک عمل خودخواهانه و شیطانی شده است؟
به نظر می رسد مگوایر خودش را برای خیلی چیزها سرزنش می کند، اعتماد به نفس او از بین رفته است و خروج او از یونایتد به این معنی است که بعید است شانسی برای پیشرفت قبل از جام جهانی پیدا کند.
فیکایو توموری در میلان عملکرد درخشانی داشت اما در این تعطیلات بین المللی فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد.
ساوتگیت به مصدومیت همسترینگ امیدوار است جان استونز این نباید مشکل جدی باشد وگرنه او در بازی با ایران برای پست دفاع وسط با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
مگوایر اگر مجبور بود بازیکنی را بر اساس شرایط بدنی اش انتخاب کند، نمی توانست اولین بازی تیمش را انجام دهد. اگر این اتفاق بیفتد، به این معنی است که سرمربی تیم ملی انگلیس ریسک بزرگی کرده است. با این حال، احتمال انجام چنین کاری زیاد است.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، آخرین بازی دوستانه تیم ملی انگلیس قبل از جام جهانی با تساوی برابر آلمان در لیگ ملت های اروپا به پایان رسید که برای آنها پایان خوبی نداشت سه شیر.
این بازی تشریفاتی بود و ربطی به سرنوشت این تورنمنت نداشت، اما دیدار با آلمان به عنوان آخرین بازی قبل از اعلام فهرست نهایی ساوت گیت برای حضور در قطر، یعنی این بازی بی اهمیت نبود.
انگلیس روحیه خوب خود را نشان داد و موفق شد با برتری 0-2 مقابل آلمان 2-3 پیش بیفتد، اما در نهایت به گل تساوی دیرهنگام بدون برد برای ششمین بازی متوالی بسنده کرد.