ملی پوشان باید در پرسپولیس بازی کنند/ خدا نکنه کی روش اشتباهات مهلکش را تکرار کند/ ملی پوشان را برای بلند شدن باید دست نگه داشت.

سبک بازی دفاعی تیم ملی تا چه اندازه به این شکست سنگین کمک کرد؟

کدام بازیکنان؟

حمید درخشان بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرورزشی درباره دیدار تیم ملی مقابل انگلیس و پشت صحنه این دیدار و همچنین دیدار با ولز اظهاراتی را بیان کرد:

ملی پوشان باید در پرسپولیس بازی کنند/ خدا نکنه کی روش اشتباهات مهلکش را تکرار کند/ ملی پوشان را برای بلند شدن باید دست نگه داشت.

باید مسیر چپ و راست تیم ولز را ببندیم. یعنی بازیکن راست ما که الان صادق محرمی یا رامین رضاییان است، علاوه بر بازیکن چپ ما که نمی داند کی بازی می کند، باید کاملا راه کانال های کناری را ببندد. البته امیدوارم عزت اللهی از ابتدای این دیدار در ترکیب تیم باشد. اشتباه مرگبار کی روش. یکی از آنها این است که خط وسط ما باید یک دیوار جلوی 18 فوت بسازد در این صورت می توانیم با دو مهاجم بازی کنیم. طارمی نوک است و مهاجم را از سایه می آزماید. با این روش می توانیم تا حدی ولز را از ویرانی خود دور کنیم. در این صورت می توانیم از حریف امتیاز بگیریم. شاید با کمی شانس سه امتیاز اول خود را بگیریم و از تلخی باخت اول خلاص شویم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

ما باید امروز از تیم ملی حمایت کنیم تا از زمین بلند شویم. امروز وقت آن نیست که درباره چرایی و چگونگی بازگشت صحبت کنیم. باید تا آخرین لحظه حضورش در این جام از مربی تیم ملی مان حمایت کنیم و بعد از آن فرصت انتقاد زیاد است. هرچند امیدوارم کی روش در بازی با ولز اشتباهات بازی قبل را تکرار نکند.

تو چی میگفتی

شما مخالف حضور کی روش بودید و می گفتید اسکوچیچ باید تیم ملی را به جام جهانی برساند. به نظر شما این تصمیم چقدر بد بود؟

از نظر فنی تیم را چگونه دیدید؟

انتظار داشتید تیم ملی 6-2 مقابل انگلیس ببازد؟

بازی دو تیم دیگر گروه خود را تماشا کردم و متوجه شدم که با دو حریف سرسخت بازی می کنیم. اگر بخواهیم اشتباهات مهلک خود را از بازی قبل تکرار کنیم، باز هم فوتبالمان ذلیل می شود.

چگونه از ولز امتیاز بگیرم؟

باور نمیکردم همچین اتفاقی بیفته شاید فکر می کردم با این تیم بازی کنیم اما نه با 6 گل! نباید مشکلات روحی و روانی را که در آن برهه تیم ملی را احاطه کرده بود فراموش کرد.

همانطور که بسیاری گفته اند، ترکیب اولیه تیم ما ناقص بود زیرا از بازیکنانی از ترکیب اصلی استفاده می کردیم که مدتی در آن پست ها بازی نکرده بودند.

کاش از اول با دو مهاجم بازی می کردیم! من آرزو می کنم! نمی دانم چرا برخی از مربیان دوست دارند با یک مهاجم بازی کنند؟ من پرسپولیس خودمان را که در آن زمان فوتبال بازی می کردم یا تیم ملی را مثال می زنم! وقتی با دو مهاجم به زمین رفتیم، حریف ناخودآگاه عقب رفت تا گل نخورد. وقتی با یک مهاجم وارد زمین می‌شوید، عملاً شانس گلزنی خود را کاهش می‌دهید و از طرفی به حریف اجازه می‌دهید آزادانه یک یا دو مدافع به خط میانی خود اضافه کند. این فشار در نهایت به خط هافبک و دفاع ما می آید و نتیجه این می شود که مقابل تیم قدرتمندی مثل انگلیس 6 گل دریافت می کنیم.

من نمی خواهم نام آنها را ذکر کنم. زیرا اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن روحیه تیمی بدهید. نام بردن از یک بازیکن آن تیم را التیام نمی بخشد، اما آن تیم باید دوباره از زمین بلند شود. ما باید به آنها کمک کنیم و آنها را تشویق کنیم تا برای ولز بازی کنند.