ایران! اگه میخوای اینو بازی نکن…

حیف که پسر خیلی زودتر به فوتبال اروپا نرفت، تقصیر من است. پدر مهدی طارمی چند ماه پیش در یک برنامه تلویزیونی گریه کرد و این جملات را گفت. پس از سال ها گلزنی در ایران و قطر، سرانجام در سال 2019 به پرتغال رفت و به ریو آوه پیوست و یک سال بعد به پورتو منتقل شد. بنویسم، او در 110 بازی 58 گل به ثمر رساند و در بقیه بازی ها میانگین یک گل برای ایران به ثمر رساند. او از زمان باخت کشورش در آخرین لحظه مقابل پرتغال در جام جهانی 2018 راه زیادی را پیموده است. به نظر می رسد او در حال بهبودی است و از این واقعیت که تمام برندگان اخیر توپ طلا 30 سال یا بیشتر هستند، آرامش می یابد.

* بازیکن ستاره


سرویس خبر شماره: 1854410
29 نوامبر 1401 ساعت 10:11 |
2.1 هزار |

0نقطه نظر

بررسی ترکیب احتمالی ایران در جام جهانی

ایران احتمالا با 4141 جام جهانی را بازی خواهد کرد و سوال اصلی این است که چه کسانی در خط فوروارد بازی خواهند کرد. سردار آزمون شاید بهترین شانس را داشته باشد اما در حال حاضر مصدوم است. اگر او آماده بازی نباشد احتمالا مهدی طارمی وارد زمین می شود اما اگر آزمون بتواند به میدان برود احتمالا طارمی به عنوان وینگر چپ در پست اصلی باقی می ماند.

* قهرمان ناشناخته

*مربی

*ترکیب احتمالی

قدرت دفاعی و گلزنی در ضدحملات از ویژگی های اصلی تیم ایران بود و این استراتژی باعث شد تا کارلوس کی روش در اولین دوره سرمربیگری بین سال های 2011 تا 2019 محبوبیت بی سابقه ای داشته باشد. در جام های جهانی انتظار می رفت گل های زیادی دریافت کنند. اما در برزیل فقط 1-0 به آرژانتین باختند، به اسپانیا با همین نتیجه شکست خوردند و حتی در روسیه مقابل پرتغال 1-1 مساوی کردند. عملکرد این تیم در بازی مقابل لیونل مسی و آرژانتین آنقدر ملت را تحت تاثیر قرار داد که پس از شکست تلخ، جشنی در خیابان های این کشور برپا شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در آستانه آغاز جام جهانی، همه رسانه های مشهور دنیا در تلاش هستند تا اطلاعاتی کاربردی از تیم های کمتر شناخته شده جام جهانی 2022 قطر ارائه کنند. مجله معروف آ اس در مطلبی به معرفی تیم فوتبال ایران پرداخته و آخرین شرایط این تیم را بررسی و تحلیل کرده است. با نزدیک شدن به افتتاحیه جام جهانی مقابل انگلیس، بازار گمانه زنی ها از لیست ایران داغتر شد و آ اس نیز از این ماجرا در امان نماند و ترکیبی نزدیک به آنچه در رسانه های ایران به عنوان ترکیب ایران در جام جهانی پیش بینی می شود، اعلام کرد. . این پست همچنین نگاهی به شرایط جدید تیم ایران در کنار تحولات روی نیمکت آنها داشت که در ادامه این مطلب خواهید خواند؛

البته کی روش به طور کامل تاکتیک را تغییر نداده است. مقصر دفاع قوی است اما دو بازی مقابل اروگوئه (برد 1-0) و سنگال (1-1) در سپتامبر نشان داد که آنها سعی می کنند بیشتر از عقب بازی کنند و حریف را بیشتر به میدان بروند.

غیبت او در اولین بازی ایران در روسیه عمیقا احساس شد و کارلوس کی روش امیدوار است این بار دیگر مشکلی نداشته باشد.

با این حال، این طرح یک نقص بزرگ داشت زیرا آنها پس از گل خوردن در مقابل حریفان ضعیف‌تر تلاش کردند تا گلزنی کنند. آنها نمی توانستند بر بازی ها مسلط شوند و وقتی تلاش کردند، ناگهان دفاع آسیب پذیر شد. نمونه آن آخرین بازی کی روش در دوره قبلی خود در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 بود که ایران با سهل انگاری یک گل به ژاپن داد و وقتی بعداً برای گل تساوی فشار آورد، دو گل دیگر دریافت کرد.

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون



مجله اخبار فوتبال داخلی

* طراحی بازی

زمانی که سعید عزت اللهی در سال 2014 در سن 17 سالگی به تیم B اتلتیکو مادرید پیوست، همه انتظار داشتند که او دوران درخشانی را در این باشگاه پیش رو داشته باشد. شاید اینطور نبود، او اکنون در دانمارک با وایل است و زمان زیادی را در روسیه گذرانده است، اما داستان او با تیم ایران متفاوت است. برای تیمش، او یک شروع کننده قابل اعتماد در هر بازی است، عملکرد او مورد قدردانی همه است.

کارلوس کی روش، دست راست سابق سر الکس فرگوسن، آنقدر در بین هواداران فوتبال ایران محبوب است که آنها هیچ مشکلی با او نداشتند که جانشین دراگان اسکوچیچ شود که در 15 بازی از 18 بازی خود به عنوان سرمربی پیروز شد و کشور را هدایت کرد. او به عنوان یک رکورددار به جام جهانی راه یافت. حتی شرایط عجیبی که کی روش به ایران بازگشت، روحیه تیم را تضعیف نکرد. این سومین بار است که کی روش ایران را به جام جهانی می رساند، اما این بار ایران بود که او را به جام جهانی رساند و نه برعکس. در واقع با کلمبیا و مصر نتوانست به قطر برسد. اگر امسال در قطر اوضاع خوب پیش برود، او می تواند بماند و تابستان آینده برای جام ملت های آسیا به این کشور بازگردد.

نشریه معروف آ اس با مروری بر وضعیت تیم ایران قبل از شروع جام جهانی، تصویر واضحی از این تیم ارائه کرد.

ایران!  اگه میخوای اینو بازی نکن...