آقای مدی! آزادی یک شبه مشکل ساز شده است؟

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با انتشار اطلاعیه ای به اظهارات احمد مددی درباره ورزشگاه آزادی واکنش نشان داد.

آقای مدی!  آزادی یک شبه مشکل ساز شده است؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از اظهارات احمد مددی مدیر سابق ورزشگاه آزادی مبنی بر خطر ریزش سکوهای ورزشگاه و البته مشکل دار بودن سیستم برق آن، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اطلاعیه ای صادر کرد. در این رابطه. .


سرویس خبر شماره: 1846557
12 مه 1401 در 6:44 ب.ظ.
540

0نقطه نظر

پاسخ تامین کننده تجهیزات ورزشی به مشکلات ورزشگاه قدیمی

روابط عمومی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی نوشت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با توجه به مأموریت نوسازی، بهسازی و بهسازی، از حساسیت ویژه ای در زمینه ارائه بهترین خدمات ممکن برخوردار است. نگهداری از اماکن ورزشی متناسب با توسعه و پیشرفت ورزش به جامعه ورزش و مردم می رسد. حساسیتی که کوچکترین بی توجهی، کم کاری و سوء مدیریت در آن جایی نخواهد داشت.
این حساسیت به ویژه در مجموعه ورزشی آزادی که یکی از زیرمجموعه های اصلی جامعه توسعه و میزبانی مسابقات مهم ورزشی از جمله لیگ اول فوتبال کشور محسوب می شود نیز با جدیت بیشتری دنبال می شود.
از بازسازی و نوسازی سیستم برق گرفته تا مقاوم سازی و ایمن سازی و موارد دیگر اولویت این شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بوده است. در این راستا علاوه بر مشاوران مادر، مشاوران متخصص و مجرب در این زمینه استخدام شده اند تا با خرد جمعی بهترین تصمیم گرفته شود.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «طبیعی است که علیرغم نظارت دقیق، به دلیل تعدد وظایف و پیگیری‌های مربوطه، مسئولیت هر بخش و گروه به افرادی واگذار می‌شود که علاوه بر ارائه خدمات ، مسئولیت پاسخگویی به هر مشکلی که ممکن است ایجاد شود را داشته باشد. این که مدیری در دوران تصدی خود شرایط را بهینه ارزیابی کند و پس از پایان همکاری با چرخش 180 درجه ای خلاف آن را اعلام کند، پذیرفته نیست، زیرا ثبات مدیریت و حرف و اعتقاد یکی از مهمترین ویژگی هاست. از مدیریت
بدون شک قطع همکاری با مدیر یک مجتمع نه تنها یک اتهام نیست، بلکه واکنشی اجباری و مورد انتظار در برابر سهل انگاری یا اختصار یا تداوم مشکلات است. علاوه بر این، پایان همکاری حاصل جمع فعالیت ها و عملکرد است و نه تنها پس از یک حادثه و تاخیر. طبیعی است که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پاسخگویی به افکار عمومی و حفظ امنیت، زمان و رضایت عمومی مردم را الزامی می داند.
همانطور که مشخص است سیستم برق مجموعه ورزشی آزادی بسیار قدیمی است و از ابتدای ساخت تاکنون بازسازی نشده است، مشخص است همانطور که چندین بار اشاره شد کابل ها و سیستم برق قدیمی مورد استفاده در این مجموعه دارای مشکلاتی هستند. که همگی توسط کارشناسان بررسی و شناسایی می شوند.
شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بر اساس وظایف خود در این زمینه به صورت شبانه روزی در حال انجام اقدامات لازم جهت جذب اعتبار مناسب برای این کار و صدور مناقصه بوده که نتیجه آن انتخاب پیمانکار بازسازی برق بعد از حدود نیم قرن طول کشید تا کار بازسازی و نوسازی آغاز شود. البته طبیعی است که مراحل تشریفات و اقدامات لازم در این زمینه زمان بر بود اما این اقدام پس از گذشت حدود 50 سال از این مدت با سریع ترین سرعت ممکن انجام شد.
از آنجایی که حفظ ایمنی ورزشکاران، هواداران و عموم مردم خط قرمز مجموعه است، تقویت و ایمن سازی مجموعه 100 هزار نفری آزادی یکی از مهمترین اولویت های شرکت توسعه و حفظ اماکن ورزشی کشور است.
مطالعات و کارهای تحقیقاتی متعددی در این زمینه با حضور مشاور مادر و جذب مشاوری به نام مشاور نوسازی که تخصص و تجربه خاصی در بحث نوسازی دارد به منظور افزایش طول عمر سازه انجام شده است. نظریه ای که به اتفاق آرا معتقد بودند این بود که سازه ورزشگاه آزادی مشکلی ندارد و فقط بار روی سازه اصلی مشکل دارد و هیچ ناپایداری در وضعیت سازه مشاهده نشده است. عملیات نوسازی و بهسازی بر اساس اولویت ها برنامه ریزی شده و 15 محوطه از جایگاه های تماشاگران ورزشگاه آزادی به منظور بهسازی، بازسازی و سبک سازی مناقصه شده است.
وضعیت چمن ورزشگاه آزادی به طور مرتب و دوره ای بررسی می شود و با نظر کارشناسی و با در نظر گرفتن اولویت های موجود تصمیم گیری می شود. اینکه چمن ورزشگاه 100 هزار نفری مشکلی ندارد و آماده میزبانی مسابقات لیگ برتر است.
بیان نظرات نادرست و متناقض نه تنها کمکی به ورزش کشور نمی کند، بلکه یک علامت سوال بزرگ ایجاد می کند، اگر اظهارات گذشته سخنران مبنی بر وجود شرایط مساعد صحت نداشت و یا اگر پاسخ منفی بود، آیا مجموعه ورزشی آزادی تبدیل شد. مشکل یک شبه؟!



مجله اخبار فوتبال داخلی