ابراهیمی: بازیکن باید به چوب خشک هم احترام بگذارد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، وی درباره اتفاقات اخیر فوتبال به ویژه تصمیم کمیته فنی در مورد اسکوچیچ گفت: نظرم را درباره این مربی کتمان نمی کنم. ابتدا مخالف حضور او در تیم ملی بودم اما به نظر می رسد بحث برکناری و جذب مربی ایرانی تصمیمی احساسی بود. شاید به این دلیل که تیم ملی والیبال با مربیگری یک مربی ایرانی در بین 8 تیم برتر مسابقات قرار گرفت. اما دیدید که تیم بسکتبال ما حذف شد. این دلیل نمی شود که تیم ملی والیبال با مربی ایرانی موفق شده است و مربی ایرانی در تیم ملی فوتبال هم موفق خواهد شد. مقایسه این دو تیم اشتباه است. به نظر من علی دایی با نه گفتن به تیم ملی بهترین کار را کرد.

ناصر ابراهیمی افزود: از اینکه عده ای تلاش می کنند بار دیگر هدایت تیم ملی را به کارلوس کی روش بسپارند تعجب می کنم. من منکر زحمات او در تیم ملی نیستم. خیلی ها می گویند او نظم و انضباط را به تیم ملی آورد. این درست است و من از او تشکر می کنم. اما چرا نمی گویید پول زیادی از فوتبال ما گرفته است. آیا تیم ملی با هدایت کارلوس کی روش قهرمان جام ملت ها شد؟ 44 سال است که جام ملت ها را نبرده ایم. او 8 سال در تیم ملی حضور داشت اما نتوانست به این تیم راه پیدا کند. البته 12 سال در تیم ملی بودم که 4 سالش سرمربی بودم و جام ملت ها را نبردیم و در سنگاپور شکست خوردیم. این در مورد رسیدن به جام جهانی است. آیا قبلاً به جام جهانی نرسیده ایم؟ قبل از آمدن کارلوس کی روش. اکنون با اسکوچیچ به جام جهانی صعود کرده ایم. هیچ وقت نتوانستیم به دور دوم صعود کنیم و اگر این بار صعود نکنیم اتفاق خاصی نمی افتد. به نظر من بهترین تصمیم در حال حاضر ادامه حمایت از اسکوچیچ است. طبیعی است که اسکوچیچ به دنبال دور دوم باشد زیرا اگر این اتفاق بیفتد او کار بزرگی انجام داده است.

سرمربی و سرمربی سابق تیم ملی گفت: یک بازیکن نباید در این بازی ها حضور داشته باشد. کی سرمربی تیم ملی ربطی به بازیکن نداره. بازیکن وظیفه دارد به سرمربی تیم ملی احترام بگذارد. حتی اگر سرمربی تیم ملی چوب خشک باشد یا فدراسیون فوتبال یک مربی درجه 10 را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند. در فوتبال حرفه ای این یک اصل است و بازیکنی که وارد این مسابقات می شود تحت تاثیر قرار می گیرد و فوتبالش به چالش کشیده می شود. فوتبال ما همیشه برای مربی خارجی ارزش بیشتری قائل است. زمانی که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بود، خودروی ویژه ای در اختیار او قرار دادند. اگر به عنوان مربی تیم ملی ایران انتخاب می شد، یک تیر هم به او نمی دادند. به نظر من علی دایی تصمیم درستی برای نه گفتن به مدیریت تیم ملی گرفت. اما به هر حال امیدوارم با حمایت فدراسیون فوتبال از تیم ملی و تلاش ملی پوشان در دوحه نتایج خوبی کسب کنند. البته نباید به اسکوچیچ و تیم ملی برای صعود به دور دوم فشار بیاوریم. به خوبی می دانیم که در دوره های گذشته تیم ملی هرگز به جام جهانی نرسیده است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال و سرمربی اسبق تیم ملی معتقد است یک بازیکن فارغ از پستی که دارد باید به سرمربی تیم ملی احترام بگذارد.


سرویس خبر شماره: 1834605
Jul 30, 1401 @ 6:24 ب.ظ
988 امتیاز خبر

1نقطه نظر

تصمیم علی دایی تصمیم درستی بود