افشای مبلغ قرارداد مدافع استقلالی توسط مدیرعامل پیکان/ فقط یک ششم آن را به بازیکنانمان دادیم.

وی در مورد اینکه آیا درخواست 10 میلیاردی باشگاه استقلال برای انتقال سامان فلاح صحت دارد، گفت: او 5-6 پیشنهاد از چند باشگاه ایرانی و خارجی داشت. او یک بازیکن خوب آینده دار است. بحث مبلغ و تعداد نبود. مذاکراتی انجام شد و پیشنهادهایی نیز ارائه شد اما حسینی به دلیل هزینه بالای مدافعان متوسط ​​لیگ فلاح تصمیم گرفت در ترکیب بماند. او حتی مدافعی بود که 18 تا 20 میلیارد قرارداد امضا کرد. در فوتبال دنیا می بینیم که مهاجمان قراردادهای بالایی می بندند اما دریافت چنین مبالغی برای مدافعان خوب نیست. بر این اساس سایر بازیکنان نیز این سطح را تعیین کرده و مبالغ مشخصی را مطالبه می کنند. با نامه ای که حسینی داد ترجیح دادیم فلاح را نگه داریم.

وی در مورد پیشنهاد 18 میلیاردی نیز با بیان اینکه در مورد دانشگر صحبت می کنم، گفت: اسمی را ذکر نکردم اما می گویم زمانی که او یا هرکس دیگری این مبلغ را دریافت کرد، بقیه بازیکنان تعادل خواهند داشت. مثلاً می گویند دانشمند 18 میلیارد گرفت، ما باید 15 میلیارد بگیریم. شاید یکی که دو فصل بیشتر در لیگ برتر بازی نکرده بگوید باید 12 میلیارد بگیرم. سقف ما روشن است. بالاخره 2-2.5 میلیارد بیشتر برای تیم فوتبال پرداخت نکردیم. اگر سقف قرارداد تیم این باشد در خدمتشان هستم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال عطابخش تصریح کرد: برخی تیم ها مانند تیم های صنعتی تمام بودجه خود را خرج می کنند و سپس با پرداخت های پایان سال بودجه خوبی برای خود در نظر می گیرند. نهادهایی هستند که در این موضوع دخیل هستند. بودجه ما مشخص است و سعی می کنیم با این بودجه حرف کمی داشته باشیم اما اصلا نمی توانیم با غول های بودجه رقابت کنیم. تلاش می کنیم حداقل چهار بازیکن جوان را به تیم های ملی پایه و حتی بزرگسالان معرفی کنیم. با مبالغ سرسام آوري كه براي تيم هاي صنعتي خاص و حتي تيم هاي زير نظر وزارت ورزش هزينه مي شود، اميدوارم در سال هاي آينده بازگشتي به عقب نباشد.

مدیرعامل پیکان افزود: با توجه به بودجه کم سعی کردیم شرایط اردو در تهران را داشته باشیم. با قهرمان و نایب قهرمان لیگ دسته اول بازی می کنیم. انشاالله در تهران میزبان خوبی برای ملوان و هواداران پرشورش در بازگشت به لیگ برتر باشیم. در هفته دوم و سوم با مس کرمان و نفت مسجد سلیمان بازی می کنیم. قرعه کشی خوبی است. تلاش می کنیم با بازی های تدارکاتی تیم را برای حضور قدرتمند در لیگ برتر آماده کنیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان با بیان اینکه نوع هزینه در این باشگاه باعث اعتراض برخی بازیکنان به مشکلات مالی در فصل می شود، گفت: همان بودجه ای را که برای باشگاه می دهیم به بازیکنان می دهیم. یکی دو بازیکن از سال های قبل مطالبه داشتند و ممکن بود پنجره باشگاه بسته شود. به همین دلیل سعی می کنیم بدهی ها را به صورت توافقی پرداخت کنیم. پیکان هرگز در این مورد مشکلی نداشته است، ما به همان قیمت توافقی پرداخت می کنیم. تا اینجای کار 85 درصد پول بازیکنان فصل گذشته را پرداخت کرده ایم.

عطابخش در مورد اینکه باشگاه پیکان نتوانست دانشگر را که الان به مبلغ 18 میلیاردی معترض است جذب کند، گفت: اصلا بحث دانشگر نیست.

وی در خصوص اینکه مجتبی حسینی از پرسپولیس پیشنهاد داشت اما به دلیل قراردادش با جدایی پیکان رد شد، گفت: قراردادهای ما همیشه محکم بوده، پیشنهاد پرسپولیس بوده است اما فکر می کنم حسینی تصمیم نگرفته است. برگشتن. . او سرمربی موفقی است و به نظرم یکی از بهترین مربیان تاکتیکی ایران است. او می خواهد با جوانان پیکان به افتخار 53 سال باشگاه و خودش در لیگ نتیجه بگیرد. ما بین 10 تیم آسیایی جوان ترین تیم بودیم. میانگین سنی امسال بسیار کمتر از سال گذشته است. در هفته های پایانی فصل قبل 3-4 بازیکن آینده دار داشتیم. امسال هم این روند ادامه دارد. حتی بازیکنانی از رده جوانان خواهیم داشت. کمتر تیمی چنین ریسکی را برای آوردن بازیکنان جوان آینده دار به تیم اصلی می پذیرد. ما جوانان خود را می پزمیم. فرهنگ پیکان مانند آژاکس و آرسنال در معرفی بازیکنان به سطح برتر فوتبال کشور است.

امیر اتابخش درباره قرعه کشی پیکان در لیگ بیست و دوم گفت: اگر می خواستیم نمی توانستیم چنین قرعه کشی را انتخاب کنیم. در هفته های اول با تیم های هم سطح خود بازی می کنیم. ما کمترین بودجه را در بین تیم های لیگ برتری داریم. برخی از تیم های لیگ از ما بودجه بیشتری دارند. با همین بودجه کم تیم جوانی را به مسابقات اعزام کردیم. ما نیازی به جذب بازیکنان بیشتر در یک یا دو پست نداریم.