بازیکن بزرگتر از بیرانوند در پرسپولیس داریم/اگر اخراجش نمی شد/تمجید و تشکر از این 2 بازیکن

بازیکن بزرگتر از بیرانوند در پرسپولیس داریم/اگر اخراجش نمی شد/تمجید و تشکر از این 2 بازیکن

پای رفت در ارزیابی روند نقل و انتقالات پرسپولیس گفت: پرسپولیس در روند نقل و انتقالات به آنچه می خواست رسید و روند رضایت بخشی داشت. البته نقل و انتقالات برای من خیلی مهم نیست، اما مهم پرسپولیس است که در این فصل از روند نقل و انتقالات خود راضی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که کنعانی ها زمانی که با پرسپولیس قرارداد بست، گفت که می خواهیم قهرمان آسیا شویم، به نظر شما پرسپولیس می تواند قهرمان آسیا شود؟ وی تصریح کرد: قهرمانی آسیا متعلق به پرسپولیس نیست و آرزوی همه بازیکنان است. زمانی شرایط قهرمانی در آسیا را داشتیم که متاسفانه محقق نشد و حالا این قهرمانی به نوعی آرزوی پرسپولیس است. بدون شک با سرمایه گذاری هایی که عربستان، قطر و… انجام داده اند. از نظر زیرساخت های فوتبال کشورشان، قهرمانی در لیگ آسیا به راحتی امکان پذیر نیست. در حال حاضر اکثر ستاره های معروف فوتبال در تیم های عربی بازی می کنند و فوتبال آنها تغییر کرده است. در این شرایط چگونه می توان به قهرمانی فکر کرد؟

قهرمانی پرسپولیس در آسیا با حضور تیم های عربستانی و قطری

این پیشکسوت پرسپولیس در پایان درباره این سوال که این روزها شاهد پرداخت ارقام عجیب به بازیکنان در نقل و انتقالات هستیم، چه نظری دارید؟ وی گفت: این سوال خیلی مهم نیست چرا که فوتبال ما هر سال حواشی اینچنینی دارد. در زمان ما قرارداد پرسپولیس نسبت به سایر تیم ها کمتر بود و بدون توجه به مبلغ قرارداد با عشق برای این تیم بازی می کردیم اما الان پرسپولیس هم مثل استقلال برای بازیکنانش خوب خرج می کند. حالا پرسپولیس در عقد قراردادهای سنگین از دیگر تیم ها عقب نیست. به هر حال این مقام نباید مورد انتقاد قرار گیرد چرا که او چندین فصل قهرمان لیگ شد و باید هزینه بیشتری برای فوتبال حرفه ای صرف شود. البته به شرطی که مخارجش را مدیریت کند و دو برابر آن هزینه ها را به دست آورد. همانطور که در مورد مهدی طارمی هم اکنون شاهد هستیم که او این بازیکن را چند برابر قیمت می فروشد. 23 فصل فوتبال حرفه ای گذشت اما چیزی به نام فوتبال حرفه ای نداریم و فقط پول حرفه ای داریم. به طوری که اکثر بازیکنان ما در حد بازیکنان اروپایی درآمد کسب می کنند. مطمئناً در این روند با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. دولت باید در این زمینه انعکاس کاملی داشته باشد تا اقتصاد فوتبال برای خارج شدن از وابستگی به دولت روان شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

رفت همچنین با اشاره به جدایی کمال سغدنیا و سیامک نعمتی از پرسپولیس خاطرنشان کرد: این دو بازیکن زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده اند که جای تبریک و تشکر دارد. البته بازیکنان زیادی به پرسپولیس آمدند و رفتند اما پرسپولیس همچنان سر جای خودش است و تا امروز مشکل خاصی ایجاد نشده است. برای کسانی که متعصبانه برای پرسپولیس بازی کردند و حالا به تیم های دیگر رفته اند آرزوی موفقیت دارم.

با این وضعیت فوتبال دچار مشکل شده است

اگر بیرانوند تمامش می کرد ما متوجه نمی شدیم.

این پیشکسوت پرسپولیس همچنین با اشاره به حضور 3 مدافع درجه یک یعنی گلسیانی، مرتضی پورعلیگنجی و کنعانی زادگان در پرسپولیس خاطرنشان کرد: حضور در جام حذفی، لیگ برتر و قهرمانی آسیا شرایطی را فراهم می کند تا بازیکنان مرتباً خود را درگیر بازی کنند، شاید برخی از بازی ها نیاز به حضور هر 3 مدافع دارد که این امر بستگی به برنامه ریزی کادر فنی در مورد نحوه استفاده از 3 مدافع دارد تا مثمر ثمر باشد و مشکل خاصی ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم بیرانوند برای فسخ قرارداد با این تیم را درست می دانید یا خیر؟ وی گفت: پرسپولیس آنقدر بازیکنان بزرگ و ارزشمند دارد که کار بیرانوند چندان مهم نبود. بازیکن بزرگتر از آن در ترکیب پرسپولیس وجود دارد که حتی اگر قراردادش را هم فسخ کند زیاد دیده نمی شود.