انگیزه مثبت عربستان: رونالدو وارد ایران شد!

برگزاری جلسات تدارکاتی متعدد با تیم های عربستانی می تواند انگیزه مثبتی برای حضور نمایندگان این کشور در ایران باشد.

انگیزه مثبت عربستان: رونالدو وارد ایران شد!

در حال حاضر پرسپولیس، سپاهان و نساجی تیم های ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هستند و تراکتورسازی در صورت پیروزی در بازی پلی آف راهی مرحله گروهی می شود. به طور ناگهانی تقابل تیم های ایران و عربستان قطعی می شود و می توان انتظار داشت ستاره های بزرگی مانند رونالدو، بروزوویچ، بنزما، کانته، ساویچ، کولیبالی و… باشند. برو ایران



مجله اخبار فوتبال داخلی

حالا نساجی در اردوی ترکیه با تیم عربستانی دیدار خواهد کرد. شاگردان رحمتی طبق برنامه اعلام شده به مصاف الخلیج خواهند رفت. این تیم در لیگ حرفه ای عربستان نیز حضور دارد و گفته می شود قائمشهری ها قرار است در دیدارهای بعدی با تیم های عربستانی دیدار کنند.

حال جالب اینجاست که تیم های ایرانی در مسابقات تدارکاتی و اردوهای تدارکاتی خود که در خارج از کشور برگزار می شود با تیم های عربستانی روبرو شده اند یا خواهند بود. اتفاقی که حتی برای تیم امید هم افتاد و مقابل یک تیم عربستانی بازی کردند.

اما در ماه‌های اخیر با توجه به دیدار مقامات ارشد و سیاستمداران دو کشور و همچنین افتتاح سفارت‌های ایران و عربستان سعودی در کشور مقابل که در آینده انجام خواهد شد، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته است. در مورد احتمال لغو قانون قمار در کشور ثالث و حتی چند هفته پیش دیدار تاج با یاسر المشال، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان نیز این موضوع را بر سر زبان ها انداخت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، چند سالی است که دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل مشکلات سیاسی در کشورهای بی طرف برگزار می شود. این قانون در سال 1395 به تصویب کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید و تا امروز اجرا شده است.

روز جمعه بود که تیم های امید و سپاهان در اردوی ترکیه به مصاف باشگاه های عربستانی رفتند. شاگردان عنایتی به مصاف الرائد یکی از تیم های لیگ عربستان رفتند و دو بر صفر پیروز شدند. سپاهان نیز به مصاف ابها رفت و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این تیم در بالاترین سطح فوتبال عربستان نیز قرار دارد.


سرویس خبر شماره: 1951524
27 جولای 1402 در 03:18 ب.ظ
23.2K |

16نقطه نظر

افزایش بازی های دوستانه پیش فصل با تیم های عربستانی

همراهی این اتفاقات در هفته های اخیر به ویژه پس از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان، ممکن است شایعه کنار گذاشتن قواعد بازی نمایندگان دو کشور در زمین بی طرف را به واقعیت نزدیک کند.

این اتفاقات در شرایطی رخ داد که سابقه بازی تیم های ایرانی با تیم های لیگ عربستان در بازی های دوستانه و غیررسمی وجود نداشت. همچنین طی هفته های گذشته الهلال به دنبال جذب مهدی طارمی بود تا این بازیکن به عنوان اولین ایرانی در لیگ عربستان بازی کند اما پیشنهاد پرافتخارترین تیم آسیا از سوی مهاجم بوشهری رد شد.