باشگاه تیمی که سقوط می کند، اما نه از لیگ برتر!

صنعت نفت فقط یک تیم نیست. بلکه تاریخ و فرهنگ فوتبال جنوب است و برای هر دوره از لیگ برتر یک شادی است! این تیم در فصل بیست و دوم سقوط نکرد، اما پتانسیل و امکان سقوط مدیریت را به خودی خود دارد. سقوط بیش از آنچه فکر می کنید به صنعت نفت نزدیک است…

باشگاه آزاد مطبوعات معین احمدوند



سرویس داخلی اخبار فوتبال

طالب ریکانی و مهدی میمی زاده هر کدام پنج گل دو ستاره طلایی آبادان در لیگ 22 هستند. احتمال جدایی کاپیتان ریکانی و میمی زاده از صنعت نفت بسیار زیاد و محتمل است. چون ریکانی از هوادارانش راضی نیست و به اعتراف خودش هواداران اشک مادرش را درآوردند! میمی زاده مورد توجه مورایس و سپاهان قرار گرفت و احتمالا این بازیکن خرم آبادی در طلای پوشان اصفهانی به طلای پوشان آبادانی خواهد پیوست. وضعیت نیمکت صنعت نفت در هاله ای از ابهام قرار دارد. چون به طور قطع نمی دانیم عبدالله ویسی در این تیم بماند یا خیر. صنعت نفت و امثال آن نباید به چنین سرنوشت تلخی دچار شوند.

شاید اگر هدایت این تیم از ابتدای فصل به عبدالله ویسی سپرده می شد، برزیلی ها در جمع ده تیم برتر جدول قرار می گرفتند. برای تکمیل یک شاهکار Vici فقط هشت مسابقه لازم بود! در این هشت جلسه کارستان کاری کرده است! سه برد، چهار تساوی و تنها یک شکست با ده گل زده و پنج گل خورده حاصل کار عبدالله ویسی در صنعت نفت در این فصل است.

زمانی که وضعیت مالی و مدیریتی تیم پیچیده و افتضاح به نظر می رسد، وقتی بسیاری از بازیکنان از ابتدا تا پایان فصل هیچ درآمدی دریافت نکرده اند، زمانی که هیچ فردی در بین لیدرها پاسخگو نیست، انتظار دیدن چنین چیزی بیهوده نیست. یک تیم!

اگر دقت کنید متوجه می شوید که طلای پوشان در پایان هر فصل طعم خود را تغییر می دهد و تغییرات عمده و مهمی ایجاد می کند. در واقع رضا پرکاس مربی تابستانی، فیروز کریمی مربی پاییزی، ادسون تاوارس مربی زمستانی و عبدالله ویسی مربی بهاره برزیلی های آبادانی بودند. این روش در دنیا بی نظیر است و اتفاقی نادر و بی نظیر در تاریخ فوتبال را تشکیل می دهد!

بدون شک مهمترین و اصلی ترین دلیل سقوط نفت مسجد سلیمان عدم مدیریت صحیح و ورود مدیران تیم به رختکن و جو داخلی تیم و دخالت در کار سرمربی بود. در این تیم شاهد بوده ایم که در سی بازی لیگ برتر، مسجد سلیمان مربی عوض می کند. نتیجه این عمل و ثواب چنین عملی جز مجازات نیست. سقوط تیم به لیگ آزادگان و شاید صعود به دسته دوم و سوم و در نهایت انحلال و متلاشی شدن این باشگاه در تاریخ غرق شد! چنین اتفاقی برای صنعت نفت آبادان تا حدودی افتاد. تعویض مربی در پایان هر فصل سال!

خیلی جالب است که باشگاه زیر نظر وزارت نفت چنین وضعیت اسفناکی دارد. محرومیت از زمین تمرینی مناسب؛ حقوق بازیکنان را نادیده می گیرد و می خواهد با عشق اول و آخر آبادانی بازی کند!

سقوط نفت مسجد سلیمان به لیگ یک و صنعت نفت آبادان با بدترین آمار کرمان. نفت آبادان با هزار تلاش روی پرتگاه ایستاد و در لیگ بیست و سوم ماندگار شد، اما اگر شرایط به همین منوال پیش برود، هیچ نجاتی حاصل نمی شود و شاهد سقوط تیم و باشگاه خواهیم بود. دسته های پایین تر

آدم تعجب می کند که چرا مسئولان وزارت نفت حتی نگاهی هم به تیم های فوتبال استان ندارند! نداشتن هیئت مدیره و مدیرعامل قابل اعتماد، از قلم انداختن کلمه ای به نام پایداری و تنها گذاشتن تیم، از نتایج و پیامدهای عمیق اندیشی مدیران و مسئولان شهری آبادان است!

تیمی در حال سقوط و اگر عبدالله وایسی نتواند این تیم را جمع کند، صنعت نفت پس از هفت دوره حضور متوالی در سطح اول فوتبال کشور باید از لیگ برتر خداحافظی کرده و به لیگ آزادگان سلام کند.

صنعت نفت برخلاف این فصل در قهرمانی گذشته ثبات خوبی روی نیمکت داشت و توانست با منصوریان به رده دهم جدول بسنده کند.