برترین گلزنان سال 2023 چه کسانی بودند؟ / باز هم CR7 و چند نام جدید!

کریستیانو رونالدو و هری کین از پرکارترین گلزنان فوتبال جهان در سال 2023 بوده اند.رونالدو که اوایل سال گذشته با پیوستن به النصر همه را شوکه کرد اما انتقالی پربار برای این مهاجم پیشکسوت بود. کین همچنین از زمان انتقالش به بایرن مونیخ به سطح جدیدی از گلزنی رسیده است و آمار او در سال تقویمی با برخی از بهترین مهاجمان جهان برابری می کند.

ارلینگ هالند و کیلیان امباپه در سال‌های اخیر برای کسب عنوان بهترین گلزن مبارزه کرده‌اند، در حالی که مدعیان دیگری نیز برای کسب عنوان برتر وجود دارند. نام های شگفت انگیزی در بین 10 نام برتر سال 2023 وجود دارد که The Sun به آنها نگاه کرده است.

برترین گلزنان سال 2023 چه کسانی بودند؟ / باز هم CR7 و چند نام جدید!

10- لائوتارو مارتینز (37 گل)

ستاره اینتر با 15 گل در 16 بازی، بهترین گلزن سری آ ایتالیا است. مارتینز 26 ساله در مسیر شکستن رکورد بهترین عملکرد خود در یک فصل با 21 گل قرار دارد. از زمان جدایی لوکاکو، لائوتارو به مرد اصلی خط حمله اینتر تبدیل شد و سال خوب خود را در سال 2023 با گلزنی در لیگ قهرمانان و کوپا ایتالیا ادامه داد.

لائوتارو مارتینز

9- بارناباس وارگا (38 گل)

مدتی طول کشید تا ستاره مجارستانی به اوج دوران حرفه ای خود برسد و در 29 سالگی در بهترین حالت خود قرار داشت. وارگا فصل گذشته 37 گل برای تیم پاکسی اف سی به ثمر رساند و قبل از پیوستن به قهرمان مجارستان فرنچواروش، جایی که به گلزنی منظم ادامه داد. این مهاجم در این فصل در 21 بازی 17 گل به ثمر رسانده و سال خاطره انگیزی را پشت سر گذاشته است.

بارناباس وارگا

8- سانتیاگو خیمنز (39 گل)

این مهاجم که از تابستان پیشنهادهای خوبی داشت با فاینورد هلند را به آتش کشید. او در این فصل تنها در 16 بازی لیگ موفق شد 18 گل به ثمر برساند و فرم خوب او در فصل قبل نیز ادامه یافت و در 10 بازی 9 گل به ثمر رساند. خیمنز 22 ساله یک گلزن ثابت برای کروز آزول در زادگاهش مکزیک بوده و توانایی گلزنی او توجه آرسنال و چلسی را به خود جلب کرده است.

سانتیاگو خیمنز

7- دنیس بوانگا (40 گل)

دنیس بوانگا با 25 گل بهترین گلزن فصل 2023 MLS شد. او همچنین عملکرد خوب خود را در لیگ قهرمانان کونکاکاف با 7 گل در 8 بازی و در جام اتحادیه با 6 گل در 3 بازی تثبیت کرد. لس آنجلس اف سی با گل های این مهاجم گابنی به فینال MLS رسید. این مهاجم 29 ساله در سال 2023 برای تیم ملی کشورش گابن 2 گل به ثمر رساند.

دنیس بوانگا

6- روملو لوکاکو (40 گل)

بازیکن 30 ساله چلسی که این فصل به صورت قرضی به رم پیوسته است، با زدن 13 گل در 21 بازی، دوران حرفه ای خود را دوباره آغاز کرده است. در سال 2023، لوکاکو حتی برای بلژیک پرکارتر بود و موفق شد با زدن 15 گل شیاطین سرخ اروپا را در صدر فهرست انتخابی یورو 2024 قرار دهد و در واقع 39 درصد از گل های او برای تیم ملی کشورش به ثمر رسید.

روملو لوکاکو

5- خرمن کانو (40 گل)

این مهاجم کهنه کار 35 ساله با 13 گل در 12 بازی نقشی کلیدی در موفقیت فلومیننزه در کوپا لیبرتادورس ایفا کرد. کانو نسبت به سال 2022 در سری آ برزیل گل کمتری به ثمر رسانده است، اما یک گل در کوپا دل ری باعث شد مهاجم آرژانتینی سال را به عنوان یکی از بهترین گلزنان جهان به پایان برساند، درست مانند سال گذشته که 44 گل به ثمر رساند.

کوبیدن کانو

4- ارلینگ هلند (50 گل)

هلند 23 ساله نیز پس از از دست دادن شش بازی آخر سیتی در سال 2023 به دلیل مصدومیت، از صدر رده بندی بهترین گلزنان سال سقوط کرد. با این حال، برنده سه دوره یک سال هیجان انگیز را پشت سر گذاشته است و از این بابت خوشحال خواهد شد. او سال گذشته 50 گل به ثمر رساند و در این فصل 22 بار در لیگ برتر گلزنی کرد. او این شانس را دارد که در سال 2024 بهترین گلزن لیگ برتر شود.

ارلینگ هالند

3- کیلیان امباپه (52 گل)

امباپه 25 ساله، اگر فرم فعلی خود را حفظ کند، می تواند بهترین فصل خود را با پاری سن ژرمن از نظر گلزنی داشته باشد. این مهاجم فرانسوی در 16 بازی 18 گل به ثمر رسانده است. موتور کیلیان دیر روشن شد، اما او با زدن 16 گل در 15 بازی اخیر لیگ، آن را جبران کرد. امباپه همچنین در سال 2023 10 گل برای فرانسه به ثمر رسانده است که او را در بین 3 گلزن برتر خروس ها قرار داده است.

کیلیان امباپه

2- هری کین (52 گل)

زمانی که کاپیتان انگلیس در تاتنهام بود، همیشه راهی برای گلزنی برای تیم باشگاهی و تیم ملی کشورش پیدا می کرد، اما زمانی که به بایرن مونیخ پیوست، سطح خود را بیش از پیش بالا برد. او در 22 بازی 25 گل برای غول های آلمانی به ثمر رساند و سال پرباری را با سه شیرها سپری کرد زیرا در 9 بازی 9 گل به ثمر رساند. مانند هلند، این بازیکن 29 ساله نیز با خروج زودهنگام از بوندس لیگا مواجه شد و شاید اگر این اتفاق نمی افتاد، می توانست مقام اول را کسب کند.

هری کین

1- کریستیانو رونالدو (54 گل)

رونالدو شاید 38 سال سن داشته باشد، اما مثل همیشه پرکار و گلزن بوده است. البته در عربستان! او 44 گل از 54 گلی که در سال 2023 برای نصر به ثمر رسانده است. این بدان معناست که کریستیانو سال گذشته 10 گل برای پرتغال به ثمر رساند. این پنجمین سالی است که رونالدو دو گل برای تیم ملی کشورش به ثمر می رساند.

کریستیانو رونالدو

سرویس اخبار فوتبال خارجی