بیرانوند اگر اینطور فکر می کند به جام جهانی نمی رود / هیچ جا طرفداران پرسپولیس را ندیده ام!

نظرت درباره تیم ملی فوتبال ایران و حریفانش در جام جهانی چیست؟ آیا ایران می تواند از گروه خود خارج شود؟

ما با سه نگهبان کار می کنیم. بیرانوند را از زمانی که مقابل پرسپولیس بودم می شناسم. او کیفیت خود را به من نشان داد. سرایدار خوب و پرتلاش است. احمد گوهری هم دروازه بان خوبی است و کیفیت بالایی دارد. می دانم که فصل گذشته برای گهری خوب پیش نرفت اما امیدوارم او به فرم خوب خود بازگردد. در زمین، نه تنها توانایی فردی بازیکن مهم است، بلکه روحیه دروازه بان نیز مهم است. او باید با ذهنی آرام و بدون مشکل وارد زمین شود. اگر ذهنیت قوی داشته باشد – مثل علیرضا بیرانوند – کار مربیگری راحت تر می شود. وقتی از من می پرسید مهمترین ویژگی یک دروازه بان چیست، می گویم ذهنیت.

وقتی پرسپولیس از من دعوت کرد به ایران بیایم خوشحال شدم. من چندین بار در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس روبرو شده ام. پرسپولیس تیم بزرگی است. می دانم که کیفیت فنی این تیم بالاست و خوشحالم که در این تیم حضور دارم.

وقتی تصمیم می گیرید مربی شوید، باید با فشارها و استرس ها کنار بیایید. آیا فقط دروازه بان است که اشتباه می کند؟ همه ممکن است در فوتبال اشتباه کنند. مشکل خطای دروازه بان این است که اگر دروازه بان خطا کند، توپ تبدیل به گل می شود و همین باعث انتقاد می شود. گاهی اوقات یک تیم هر چقدر هم که تلاش می کند نمی تواند گلی را به ثمر برساند و در همان بازی هر چقدر هم که دروازه بان توپ ها را مهار کند، هیچکس در مورد آن بلوک ها صحبت نمی کند، اما اگر اشتباه کنند، همه در مورد آن اشتباه صحبت می کنند. . با این حرف ها می توان تمام توانایی دروازه بان را زیر سوال برد. کاری که من و گل محمدی انجام می دهیم این است که همه بازیکنان داخل زمین به یکدیگر کمک می کنند تا اشتباهات را به حداقل برسانیم. فقط تمرین کنید تا خطاها را به حداقل برسانید. همانطور که گفتم خطاها در بازی اتفاق می افتد و اجتناب ناپذیر است. برای حضور در پرسپولیس باید ذهنیت قوی داشته باشید. اگر اشتباه کنید، هواداران شما را زیر نظر دارند. باید خوب کار کنی تا هواداران را متقاعد کنی. امیدوارم فصل خوبی در پیش داشته باشیم.

ولسلی ننکا مربی دروازه بان های برزیلی پرسپولیس درباره شرایط این تیم و کیفیت فنی دروازه بان های پرسپولیس صحبت کرد. او می گوید یک دروازه بان ممکن است اشتباه کند اما باید تمرین کند تا اشتباهاتش را به حداقل برساند. این مربی همچنین می گوید هیچ وقت فضای هواداران ایرانی را در جای دیگری ندیده است.

از زمانی که در پرسپولیس کار می کردید، هواداران شما را دنبال می کردند و عکس هایتان در زمان طراحی تمرین منتشر شد. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟

بیرانوند در آخرین دیدارهای تیم ملی موقعیت خود را از دست داد. آیا او می تواند جای خود را پیدا کند؟

به هواداران پرسپولیس احترام می گذارم و می دانم پرسپولیس هواداران زیادی دارد. این را زمانی متوجه شدم که هواداران در تمرین حضور داشتند. هواداران دوازدهمین دوست برای ما هستند. این سوال مسئولیت سنگینی را بر دوش ما می گذارد. به همین دلیل سعی می کنم بهترین عملکردم را در پرسپولیس انجام دهم.

چند روزه با متولیان پرسپولیس کار کردی؟ نظر شما در مورد کیفیت فنی آنها چیست؟

بعد از چند جلسه تمرین، وقتی هواداران برای اولین بار به ورزشگاه شهید کاظمی آمدند، تشویق های زیادی به شما کردند. پرسپولیس هواداران زیادی دارد که همیشه به ورزشگاه می آیند و از تیم محبوب خود حمایت می کنند. نظرت در مورد هواداران پرسپولیس چیست؟

آیا برزیل شانس قهرمانی در جام جهانی را دارد؟

چرا که نه، امیدوارم. ایران در دو جام جهانی اخیر که در آن حضور داشته، عملکرد بسیار خوبی داشته است. زمانی که در قطر بودم بازیکنان ایرانی باکیفیت را دیدم. اگر این بازیکنان به خودشان ایمان داشته باشند و سخت تلاش کنند، می توانند موفق شوند. شما کار بزرگی انجام دادید که سه بار متوالی به جام جهانی راه یافتید. فقط تیم های بزرگ به جام جهانی می روند و الان ایتالیا در جام جهانی نیست. ایران شرایط ارتقاء را دارد، چرا به فکر ارتقای گروه خود نیست؟

من در برزیل کار کردم اما باید بگویم که چنین فضایی را ندیده بودم. می دانید که در برزیل همه فوتبال را دوست دارند، اما من چنین هوادارانی را ندیده ام که تیم خود را دوست داشته باشند. تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرام من افزایش یافته است که نشان می دهد هواداران تیم را دنبال می کنند. از هواداران به خاطر محبتشان به من تشکر می کنم. آنها به من انگیزه زیادی می دهند.

اگر فکر حضور در جام جهانی روی بیرانوند تاثیری داشته باشد قطعا به جام جهانی نمی رود. بیرانوند بازیکن پرسپولیس است و باید در این باشگاه خوب باشد تا به تیم ملی دعوت شود. اگر در باشگاهش بد باشد نمی تواند به تیم ملی دعوت شود. تمام تلاشم این است که با نمایش های خوبش انگیزه ای برای او ایجاد کنم تا برای جام جهانی آماده شود. نه تنها بیرانوند بلکه سایر دروازه بانان تیم ملی نیز باید در باشگاه خود عملکرد خوبی داشته باشند تا به تیم ملی دعوت شوند.

جام جهانی نزدیک است و پرسپولیس علیرضا بیرانوند را دارد که شانس حضور در جام جهانی را دارد. به نظر شما او می تواند در جام جهانی بازی کند؟

او به دلیل مصدومیت جایگاه خود را در تیم ملی از دست داد. زمانی که در پرتغال بازی می کرد او را تماشا کردم. وقتی دروازه بان مصدوم می شود و دروازه بان دیگری بهتر است، قطعا جای خود را از دست می دهد. بیرانوند در بوویشتا عملکرد خوبی داشت و من مسابقات بیرانوند را دیدم. با مربی بیرانوند در باویشتا هم دوست هستم و اطلاعاتی از او دریافت کردم. بیرانوند نگهبانی کوشا است. امیدوارم با کمک او امسال پیروز شویم.

در فصل گذشته دروازه بان های پرسپولیس مرتکب اشتباهاتی شدند که حتی باعث شد گل محمدی درباره آن اشتباهات صحبت کند. به نظر شما چه باید کرد تا دروازه بان ها در طول بازی کمتر اشتباه کنند؟

قبل از پیوستن به پرسپولیس این تیم را می شناختید؟

فصل گذشته که دروازه بان های پرسپولیس مرتکب اشتباه شدند، کادر فنی این تیم تحت فشار شدید هواداران قرار گرفت. اگر در فصل آینده مشکلی پیش بیاید، می توانید فشار را تحمل کنید؟

برزیل همچنان مدعی جام جهانی است و در این دوره نیز مدعی خواهد بود. برزیل نیز مانند فرانسه، هلند، انگلیس و آلمان مدعی قهرمانی است. این تیم ها بازیکنان باکیفیتی دارند. شرایط برزیل اخیرا رو به بهبود بوده و عملکرد خوبی داشته و قطعا یکی از مدعیان خواهد بود. این تیم دو گلر به نام های آلیسون و ادرسون دارد. من طرفدار تیم ملی برزیل در جام جهانی هستم، اما نتایج تیم ملی ایران را هم دنبال می کنم و واقعا دوست دارم نتایج خوبی کسب کنند. بازیکنان ایرانی باید باور داشته باشند که می توانند از گروه خارج شوند و اگر این اتفاق بیفتد برای اولین بار اتفاق می افتد. امیدوارم ایران و برزیل در جام جهانی نتایج خوبی بگیرند.

پنج قهرمانی خوب است، اما طبیعی است که یک تیم در یک سال قهرمانی نکند. کسب پنج عنوان قهرمانی مسئولیت را سنگین می کند. همه تیم ها کار می کنند و شرایط لیگ ایران سخت است. هر مربی که به پرسپولیس می آید از فشار و مسئولیت سنگین آن آگاه است. همانطور که گفتم بعد از 5 قهرمانی متوالی دوم شدن طبیعی است اما باید دید پرسپولیس قهرمان نشد چه شد. گاهی اوقات تیم دیگری بهتر است و شما قهرمانی را از دست می دهید. هواداران پرسپولیس انتظار دارند این تیم همیشه قهرمان شود و این من را نمی ترساند. من به مسئولیت سنگین خود واقفم. برای کسب عنوان قهرمانی باید خیلی قوی باشی چون همه باشگاه ها تلاش می کنند. فشار وجود دارد و حتی اگر 10 امتیاز جلوتر باشید و سپس مساوی کنید، باز هم فشار وجود دارد. اگر مربی بودن را انتخاب می کنید، باید با این مسائل کنار بیایید.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

همانطور که می دانید پرسپولیس 5 بار پیاپی قهرمان لیگ ایران شده است اما فصل گذشته نایب قهرمان شد و همین باعث شد این تیم تحت فشار شدید هواداران قرار بگیرد. نظری در این مورد دارید؟

اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند. ما باید کاری کنیم که از تکثیر آنها جلوگیری کنیم و تعداد آنها را کاهش دهیم. این چیزیست که ما انجام میدهیم. وقتی دروازه‌بان اشتباه می‌کند، حتماً مشکلی وجود دارد. وقتی خطا بارها و بارها تکرار می شود، واضح است که چیزی اشتباه است. تمرین برای یک دروازه بان مهم است، اما ذهن و زندگی شخصی دروازه بان نیز مهم است. شاید در زندگی شخصی اش مشکل دارد. برای یک مربی مهم است که این مشکلات را بداند و آنها را حل کند.