جایی که لیورپول باید برای لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس به پایان برسد – لیورپول اف سی

این یکی ساده است: در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرد و لیورپول جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

بنابراین تیم یورگن کلوپ باید کجا را به پایان برساند تا بتواند جایگاه خود را در هر یک از آنها تضمین کند؟

من سیتی و منچستریونایتد که در مسیر پایان دادن به جمع چهار تیم برتر قرار دارند، همراه با برایتون (در حال حاضر ششم) و شفیلد یونایتد (در چمپیونشیپ) در نیمه نهایی قرار دارند.

اگر برندگان جام حذفی در حال حاضر در بین پنج تیم برتر باشند، جایگاه بعدی به باشگاهی خواهد رسید که در رده ششم قرار گرفته است.

لیگ قهرمانان

اگر لیورپول در آن زمان چهارم می شد، فقط جواز حضور در لیگ اروپا را کسب می کرد.

لیورپول با چشم‌انداز فزاینده‌ای برای عدم حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده مواجه است، اما چه چیزی لازم است تا برای سایرین واجد شرایط شود؟

در کنار آن سناریوی بعید، قرار گرفتن در رده پنجم، لیورپول را در لیگ اروپا به ارمغان می آورد.

تنها مکان در پلی آف لیگ کنفرانس اروپا معمولاً به برندگان جام کارابائو تعلق می گیرد.

در عوض، به نظر می رسد لیورپول برای حضور در لیگ اروپا یا شاید حتی رقابت های جدید دسته سوم یعنی لیگ کنفرانس اروپا رقابت می کند.

در سه مورد از آنها به فینال رسیدند. در یکی از آن ها، آن را بردند.

هفتم شود و لیورپول به لیگ کنفرانس اروپا راه یابد.

فوتبال اروپایی نیست

این اولین باری است که آنها از اولین فصل کامل کلوپ در فصل 2016/2017 بدون رقابت قاره‌ای می‌مانند، زیرا در فصل قبل نتوانستند در لیگ اروپا قهرمان شوند و در لیگ هشتم شدند.

https://www.thisisanfield.com/2023/04/where-liverpool-need-to-finish-for-europa-league-or-conference-league/ منبع:

لیگ کنفرانس اروپا

اگر برایتون یا شفیلد یونایتد جام حذفی را بردند، باید تغییرات دیگری را در نظر گرفت. اگر این کار را انجام دهند، حتی اگر در رده ششم قرار بگیرند، قرمزها وارد مسابقات درجه سوم خواهند شد.

اما با فاصله 12 امتیازی از چهار تیم برتر و 9 بازی مانده به پایان، و با کسب تنها 4 پیروزی از 13 بازی اخیر، شانس بسیار واقعی برای عدم حضور در لیگ برتر اروپا در فصل آینده وجود دارد.

لیورپول، انگلیس - دوشنبه، 20 فوریه 2023: یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، پس از کنفرانس مطبوعاتی در آنفیلد، پیش از بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین باشگاه لیورپول و رئال مادرید سی‌اف، کنار رفت.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لیگ اروپا

بازل، سوئیس - چهارشنبه، 18 می 2016: جام یوفا قبل از فینال لیگ اروپا بین لیورپول و سویا در سنت جاکوب پارک به نمایش گذاشته شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در شش فصل گذشته، همه چیز برای لیورپول در مورد لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

باشگاه های انگلیسی دو جایگاه در لیگ اروپا دارند که به تیم پنجم لیگ برتر و برنده جام حذفی می روند.

خارج از هفت تیم برتر به پایان برسد و لیورپول فصل آینده در فوتبال اروپا بازی نخواهد کرد.

گلاسگو، اسکاتلند - چهارشنبه، 12 اکتبر 2022: جردن هندرسون، کاپیتان لیورپول، تیمش را قبل از بازی روز چهارم لیگ قهرمانان اروپا در گروه A بین باشگاه گلاسکو رنجرز و لیورپول در ورزشگاه آیبروکس هدایت می کند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

با این حال، با توجه به اینکه منچستریونایتد قبلاً جام را بالای سر برده و در حال صعود به لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا است، این مکان بر اساس پایان لیگ برتر خواهد بود.

البته شرایط غیرمحتملی وجود دارد که می تواند اتفاق بیفتد، زیرا چلسی و من یونایتد به ترتیب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا می شوند در حالی که خارج از چهار تیم برتر به پایان می رسند.