حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد/ نماینده مجلس آب پاکی روی دست هواداران ریخت

پس از پایان مهلت ارسال مدارک تکالیف باشگاه استقلال با طلبکاران خارجی و داخلی از جمله مطالبات آندره آ استراماچونی در تاریخ 21 فروردین، رسانه ها از خروج رسمی استقلال از لیگ قهرمانان آسیا خبر دادند. سوالی که بر اساس بازه زمانی تکمیل مدارک تعیین شده بود کاملا مشهود بود.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از بازی امروز به شکل دیگری صحبت های فروردین را تایید کرد: «به نظر من مشکلات استقلال پیچیده است. تاریخ 31 ژوئن که می گویند تاریخی است که انصراف را اعلام می کنند. زمان اعلام آن فرا رسیده است. البته من هیچ کس را مقصر این رویدادها نمی دانم. کار بسیار خوبی که آقای کریمی و دیگران انجام می دهند جلوگیری از ضرر بیشتر است.»

برای پیگیری اتفاقات مربوط به استقلال و پرسپولیس امروز جلسه ای در مجلس با حضور مهدی تاج، حجت کریمی و رضا درویش برگزار شد. مهم ترین موضوع این جلسه خروج استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بود و پس از بررسی های انجام شده محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس در مصاحبه ای آب پاکی را روی دستان او ریخت.

با گذشت زمان و پیشرفت اتفاقات مربوط به باشگاه استقلال، مسئولان این باشگاه خاطرنشان کردند که خروج استقلال از آسیا هنوز قطعی نشده و فرصت هایی وجود دارد. مدیران استقلال در تلاش بودند کنفدراسیون فوتبال آسیا را متقاعد کنند که این بدهی به دلیل مسائل تحریمی پرداخت نمی شود، اما از همان ابتدا مشخص بود که چنین توجیهی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قابل قبول نخواهد بود.

فروردین در این خصوص گفت: در بحث حضور استقلال در آسیا همانطور که دوستان اشاره کردند، باید بگویم که امسال امیدی نیست با توجه به توضیحاتشان. امیدواریم در آینده بیشتر بررسی شود و سازوکاری ایجاد شود تا شاهد این ماجراها نباشیم.»

با این تفاسیر مسئولان درگیر در پرونده کسب مجوز حرفه ای، حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا 2024 را غیرممکن می دانند و بسیار بعید است که کنفدراسیون فوتبال آسیا براساس شکایات باشگاه تصمیمی را که مطابق با استانداردهای او نباشد اتخاذ کند. مقامات



سرویس داخلی اخبار فوتبال

حجت کریمی، مدیر باشگاه استقلال نیز به صحبت پرداخت. او حتی اگر به طور رسمی حذف استقلال از لیگ قهرمانان را اعلام نکرده باشد، بسیار ناامید شده است: “از نمایندگان مجلس تشکر می کنم که این جلسه را برگزار کردند. این عمدتا به دلیل سوال استقلال و نگرانی هواداران بود. یک سری. کارهایی که باید انجام می شد انجام نشد و زمان برد و این اتفاق افتاد و تا الان طول کشید. بیشتر این بدهی ها به چندین سال قبل برمی گردد. اکنون بررسی می کنیم. آپلودها را انجام می دهیم و به شما اطلاع می دهیم که چه خبر است. بر.”