دو روایت از انتخاب سرمربی جدید استقلال/ جنگ قدرت وزارتخانه ها به مشکلات فنی منجر شد؟

همانطور که انتظار می رفت ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال از این تیم جدا شد تا مراحل انتخاب سرمربی جدید آغاز شود. ساپینتو با اینکه تیمش عملکرد خوبی داشت اما نتیجه ای نگرفت و با استقلال برای تمدید قرارداد به توافق نرسید. مشخص بود که مدیریت فعلی آبی ها تمایل چندانی برای ادامه همکاری با ساپینتو ندارد و جدایی او از استقلال تقریبا قابل پیش بینی بود.

روایت دوم این است که با توجه به رسانه ای شدن جنگ قدرت بین دو وزارتخانه ورزش و اقتصاد، وزارت ورزش به کریمی دستور داده تا در اسرع وقت وظایف سرمربی جدید استقلال را مشخص و تکمیل کند. روند انتخاب سرمربی جدید تا روز یکشنبه وزارت ورزش نمی خواهد قدرت استقلال خود را از دست بدهد و به نوعی جنگ با وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی را ببازد. بنابراین او می خواهد تکلیف نیمکت استقلال را قبل از زمان مجمع مشخص کند. به نظر می رسد دعوای قدرت دو وزارتخانه حتی به مسائل فنی استقلال هم کشیده شده و معلوم نیست کدام حساب درست است و تکلیف نیمکت استقلال چه خواهد شد. البته در پرسپولیس هم دقیقاً همین وضعیت است. در تیم قهرمان دوستان هم سرشان شلوغ است و به موقع جزئیات را خواهیم نوشت.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

صحبت های مدیرعامل موقت باشگاه استقلال نشان می دهد که نکونام گزینه آنها برای فصل آینده نیست و به احتمال زیاد سرمربی بعدی آبی ها یک خارجی خواهد بود. با این حال دو روایت متفاوت درباره انتخاب سرمربی جدید استقلال وجود دارد. برخی معتقدند هیچکس تا روز مجمع حق امضا ندارد و حتی در صورت موافقت کریمی و دوستانش با گزینه مورد نظر خود باید منتظر ماند تا روز یکشنبه وضعیت هیات مدیره باشگاه مشخص شود.

حجت کریمی در این خصوص گفت: به هواداران گفتیم در صورت عدم توافق با ساپینتو، تا پایان هفته سرمربی استقلال را مشخص می کنیم. در همین راستا پس از مشخص شدن وضعیت همکاری با ساپینتو به سراغ گزینه های دیگر رفتیم و با دو گزینه خارجی مذاکره را آغاز خواهیم کرد! طبق اعلام قبلی به قولم وفادارم و نمی گذارم مثل پارسال زمان بگذرد. سعی می کنم هر چه زودتر نقش سرمربی استقلال را مشخص کنم. ممکن است یک یا دو روز طول بکشد تا مذاکره شود، اما من در اسرع وقت ماموریت تیم را مشخص خواهم کرد. همچنین به احترام مربیان ایرانی تا این لحظه هیچ مذاکره ای با مربی ایرانی نداشتم.