دو پنالتی جنجالی ویارئال-رئال درست بود!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در بازی امشب ویارئال و رئال مادرید از هفته شانزدهم لالیگا، ویارئال با دو گل رئال مادرید را شکست داد، داور این دیدار سزار سوتو که جنجال ساز شد دو صحنه جنجالی برخورد توپ با دست در پنالتی منطقه، هر دو توسط داور اعلام شده است. در اینجا این دو صحنه را تحلیل می کنیم:


سرویس خبر شماره: 1863485
17 ژانویه 1401 @ 23:47
1.1 هزار |

0نقطه نظر

“یک غفلت دیگر با دست”

اما دومین اتفاق جنجالی در دقیقه 61 رخ می دهد: خوان فویت بازیکن ویارئال در محوطه جریمه رئال مادرید برای همدست خود پاس ارسال می کند. جایی که مدافع رئال آلابا پس از لیز خوردن و گذاشتن دست روی زمین و پس از بالا بردن دست از روی زمین به توپ ضربه می زند، داور این بار بدون کمک وار به او پنالتی اعلام می کند.

1789216
تحلیل صحنه:
مشابه دست قبلی. من متقاعد شده‌ام که آلابا نمی‌خواهد آن دست را جلوی توپ بگذارد، زیرا یک ثانیه قبل از اینکه او بلغزد و منطقاً دستش را روی زمین بگذارد، وقتی آن را روی چمن برمی‌دارد، آن موقع است که توپ به او برخورد می‌کند. قانون هند در مورد دست حمایتی چیزی به ما نمی گوید، می توانیم بگوییم که دیگر نه دست حمایتی است و نه به عنوان تکیه گاه روی چمن می رود. می توان فهمید که دست جدا و دور از بدن است و طبق قوانین جاری هندبال، خطای هندبال و پنالتی است. او بدون رقابت برای توپ روی زمین افتاد و دستش بدنش را بزرگ کرده و مانعی برای ارسال توپ به عمق محوطه جریمه ایجاد کرد. مدافع به دلیل عدم تعادل اشتباه کرده و تقصیر هند است.

عبدالله عبداللهی داور اسبق ملی فوتبال



مجله اخبار فوتبال خارجی

1789215
تحلیل صحنه:
من تقریباً متقاعد شده‌ام که مدافع قصد دارد توپ را با دستش حرکت دهد، بلکه با دستش تلاش می‌کند تا شانه وینسیوس را بگیرد. اما دستش را به سمت مسیر توپ دراز می کند و این لمس عمدی توپ با پشت انگشتان دست راست محسوب می شود. با توجه به استانداردهای فعلی هندبال، دست بازیکن ویارئال از بدن فاصله دارد، بنابراین پنالتی است و تصمیم داور برای اعلام پنالتی صحیح بوده است.

اولین صحنه مربوط به پنالتی اعلام شده در دقیقه 53 برای رئال مادرید است.
یک توپ برای وینیسیوس مهاجم رئال مادرید ارسال شد. قبل از دریافت توپ، خوان فویت دستش را به سمت توپ می برد. داور چیزی متوجه نمی شود. کمک داور ویدیویی بازبینی را توصیه می کند و داور را به مانیتور فرا می خواند.

تحلیل داور از دو صحنه جنجالی ویارئال و رئال مادرید

دو پنالتی جنجالی ویارئال-رئال درست بود!