دیدار فینال مقابل ازبکستان به سرگروه اختصاص دارد


سرویس خبر شماره: 2010815
8 آوریل 1403 ساعت 03:33
496 امتیاز خبر

0نقطه نظر

دو دیدار اخیر تیم ملی رسمی شد

با کسب ده امتیاز تیم ملی، صعود به این مرحله مقدماتی جام جهانی قطعی شد.

دیدار فینال مقابل ازبکستان به سرگروه اختصاص دارد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پیروزی سخت مقابل ترکمنستان طلسم ناکامی در عشق آباد را شکست و جواز حضور در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا را ممکن کرد.
با برتری یک بر صفر تیم ملی مقابل ترکمنستان، تیم ایران 10 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل به صدر گروه خود صعود کرد.
با این حال صعود تیم های ایران و ازبکستان به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی و البته جام ملت های آسیا 2027 که در عربستان برگزار می شود قطعی شده است زیرا ترکمنستان و هنگ کنگ با یک امتیاز باقی مانده اند.
با این حساب دو دیدار اخیر تیم ملی در این مرحله تنها به صورت رسمی خواهد بود و تاثیری در صعود تیم های ایران و ازبکستان نخواهد داشت و تنها بهترین تیم را مشخص می کند.
تیم ملی قرار است ۲۶ خرداد در هنگ کنگ به مصاف تیم ملی آن کشور برود و پنج روز بعد در تهران به مصاف ازبکستان برود. همزمان ازبکستان ابتدا در تاشکند میزبان ترکمنستان خواهد بود و سپس در تهران با تیم ایران دیدار خواهد کرد.

2004586

دو تیم برتر گروه های 9 گانه به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی 2026 قاره آسیا صعود می کنند و مرحله بعدی با حضور 18 تیم برگزار می شود.
در این مرحله 18 تیم منتخب به سه گروه تقسیم می شوند (ابتدا تیم ها بر اساس رده بندی فیفا به 6 گلدان تقسیم می شوند، سپس با قرعه کشی 6 تیم در هر جدول قرار می گیرند) سپس تیم ها به مصاف هم می روند. . در حالت چرخشی . همانند دوره های گذشته هر تیم یک بار در کشور خود میزبان 5 حریف خواهد بود و یک بار به کشور هر یک از حریفان خود دعوت می شود.
در نهایت دو تیم برتر هر گروه مستقیماً به جام جهانی فوتبال 2026 و دو تیم میانی هر گروه برای کسب چند سهمیه باقی مانده به دور سوم گروه راه خواهند یافت. این مرحله سومین و آخرین مرحله گروهی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا است که طی آن تیم های سوم و چهارم مرحله قبل در دو گروه سه تیمی به رقابت خود ادامه می دهند.
در این مرحله مسابقات به صورت تک بازی و در کشوری بی طرف برگزار می شود و در نهایت 2 تیم برتر هر گروه به عنوان سهمیه های هفتم و هشتم قاره آسیا مستقیماً به جام جهانی 2026 راه خواهند یافت.

مجله اخبار فوتبال داخلی