سکوت کومان شکست. دلم برای این بارسلونا می سوزد

آینده بارسا:“من عاشق بارسلونا هستم و این تغییر نکرده است. من دوستان و هواداران زیادی در اینجا دارم. امیدوارم بارسا به اوج خود بازگردد و جام های مهمی را کسب کند.” دیگران، بارسا می تواند موفق شود.”

رونالد کومان در جریان کنفرانس مطبوعاتی امروز به خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا حمله کرد و در حین حمایت از ژاوی نیز با او شوخی کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رونالد کومان پس از 11 هفته حضور در لالیگا، از بارسلونا اخراج شد. شکست 1-0 در رایو وایکانو به صبر خوان لاپورتا، رئیس بارسا پایان داد، که در نهایت بازیکن هلندی را جایگزین ژاوی کرد. کومان فصل گذشته توانست بارسا را ​​با کوپا دل ری شکست دهد اما در لالیگا سوم شد. لاپورتا به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود گزینه مطمئن فصل را با کومان آغاز کرد اما روند نزولی تیم چاره ای جز اخراج برای او باقی نگذاشت.

به یک پدر اعتماد کن“بله، من به سرعت به کیفیت عالی یک پدر پی بردم. برایم مهم نیست که بازیکن 16 ساله یا 36 ساله باشد.”

پیشرفت بارسا با ژاوی:“بارسا قطعا در برخی زمینه ها پیشرفت کرده است. آنها در این زمستان با سه مهاجم بزرگ قرارداد بستند و وضعیت در خط حمله کاملاً متفاوت بود. دوره من را نباید با ژاوی مقایسه کرد. وقتی من رفتم، بارسا 8 امتیاز از قله و این فاصله عقب بود. الان دوبرابر شده گفتم مقایسه درست نیست چون همه چیز برای ژاوی مهیا نبود او هم مثل من سخت کار کرد و فکر می کنم نتایج بازی های خانگی اخیر و شکست های بارسا نمی تواند غیر منطقی باشد مردم نباید این کار را انجام دهند. این واقعیت امروز بارسلونا است. بارسا به زمان نیاز دارد تا به روزهای خوب خود بازگردد. اعتماد و حمایت قاطعانه از مربی

کومان گفت: “او با اتهاماتی مانند بارسا از فلسفه خود دور شد.” مربیان قابل مقایسه نیستند. چندین راه برای برنده شدن وجود دارد. بارسا با من قهرمان کوپا دل ری شد و امروز دیگر نمی توان یک سیستم تیمی دائمی تعریف کرد. بارسا مشکل اقتصادی دارد و نمی تواند بهترین های دنیا را جذب کند. امروز سیتی و لیورپول بهترین های جهان هستند، اما این فقط به خاطر بازیکنان، مدیران یا کادر فنی نیست. دلایل زیادی برای موفقیت یک تیم فوتبال وجود دارد.»

اخراج زودهنگام: نمی خواهم بعضی چیزها را تکرار کنم، اما مشخص است که روزهای سختی برایم سپری شده است. مربی بارسلونا بودن بسیار سخت است و ژاوی این را می داند. من گفتم ژاوی باید حمایت شود و بهترین ها را برای او می خواهم.

بی اعتمادی لاپورتا: راستش را بخواهید خیلی وقت است که در مورد باشگاه صحبت نکرده ام و خوب نیست که در هر مصاحبه ای چنین سوالاتی از من بپرسند. من مربی باشگاه های زیادی بوده ام و می دانم که اگر کارها مطابق میل مدیریت باشگاه پیش نرود، همیشه خطر اخراج وجود دارد. من آن را در بارسلونا به خوبی درک کردم. در مورد من شرایط کمی متفاوت بود. به من اطلاع دادند که رئیس در خلوت از من خوب صحبت نمی کند و به توانایی های من شک دارد. فکر می کنم اگر انتقاداتی وجود دارد، باید رو در رو با مربی در میان بگذارید، اما آنها باید در بیرون از او حمایت کنند. اگر از مربی خود حمایت نکنید، اوضاع پیچیده خواهد شد.»

کومان امروز پس از اخراج از بارسلونا برای اولین بار در اسپانیا نشست خبری برگزار کرد و در حاشیه افتتاحیه یک تورنمنت خیریه فوتبال گفت:واقعیت این است که شرایط فعلی بارسا با زمانی که من در باشگاه بودم تفاوتی ندارد و همه چیز یکسان است. این نشان می دهد که تغییر مربی همیشه راه حل نیست و تضمینی برای پیشرفت و پیشرفت نیست. من هیچ انتقادی ندارم. و تنها چیزی که می خواهم حمایت از ژاوی است. این وضعیت فعلی بارسا است و مربی همیشه مقصر نیست. من هرگز از حمایت کامل رئیس باشگاه برخوردار نبودم و امیدوارم لاپورتا بیشتر و بهتر از ژاوی یاد گرفته و حمایت کند. من می خواهم. حمایت قوی و کامل از ژاوی. او یک اسطوره بارسلونا و یک مربی بسیار خوب است. “کسی که برای بارسا خوب می داند و کوچکترین نقصی در وضعیت فعلی تیم دارد.”

سقوط فرانکی دی جونگ:“بارسا قصد فروش دی یونگ را ندارد زیرا او بازیکن بزرگی است. هافبک خوب و مسلط. من به او شک نکردم و امیدوارم او دوباره روزهای خوب خود را پیدا کند.”

قدردانی عمومی: ” می توانم درباره دوران حضورم در بارسا کتابی بنویسم. اتفاقات زیادی برای ما افتاده است. با مشکل کرونا مواجه شدیم. باشگاه مدتی بدون رئیس بود و من مسئولیت سخنگوی باشگاه را بر عهده گرفتم. ما نتوانستیم بازیکنان مورد نظر خود را به خدمت بگیریم زیرا یک مشکل فیرپلی مالی وجود داشت و به جدایی لیونل مسی و از دست دادن گریزمان در آخرین روز نقل و انتقالات اضافه شد. من به خاطر فریب دادن لوک دیانگ مورد انتقاد قرار گرفتم. برای من او همیشه بازیکنی بوده که در پست خود مفید و فوق العاده بوده است. خوشبختانه با گل هایش 6 امتیاز برای بارسا گرفت و خرید بدی نبود. شخصاً هرگز احساس نمی‌کنم یک مربی شکست خورده هستم.»



مجله اخبار فوتبال خارجی

بازگشت احتمالی به بارسا: نه، من مربی تیم ملی هلند خواهم بود. تنها چیزی که الان به آن فکر می کنم هلند است که تا ژانویه و جانشین فان خال از زندگی لذت می برد.


سرویس خبر شماره: 1821903 |
08 ارديبهشت 1401 ساعت 15:51 |
237 |

0نظرات

بارسلونا هم با ژاوی پیشرفت نکرده است