شانس این خبرنگار برای دربی از خبانی و یوسفی بیشتر است/ نوبت اولین دربی کی می رسد؟!



روز پنجشنبه سوم آذر ماه جاری دیدار رفت تیم های پرسپولیس و استقلال در چارچوب رقابت های لیگ دسته یک راس ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

آخرین دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی برگزار شد. اجرای این برنامه با همراهی محمدرضا احمدی و حضور محمد فنایی، حمید استیلی و هادی طباطبایی از پیشکسوتان داوری و فوتبال در استودیو تاپ فوتبال همراه بود. این فینال جام حذفی که با قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی به پایان رسید توسط 12 دوربین HD پوشش داده شد و از ساعت 19:45 با گزارش پیمان یوسفی به صورت زنده پخش شد.

شاید برای هواداران استقلال و پرسپولیس این سوال پیش بیاید که کیست دربی گزارشگر شماره 102 خواهد بود! گفته می شود پیمان یوسفی جزو نامزدهای گزارش دربی شماره 102 است اما شانس چندانی برای این دیدار ندارد. علاوه بر این، جواد خیانی نیز که دربی های 99، 98 و 94 را طی سه تا چهار سال گذشته اعلام کرده بود، جزو نامزدهای گزارش دربی است. اما شنیده ایم که شانس به دست آوردن یک روزنامه نگار مشهور دیگر از دو گزینه با تجربه ذکر شده بیشتر است. کسی نیست جز محمدرضا احمدی که از دربی های 100، 97، 95، 93، 92، 91 و … خبر داد. و رکورددار سال های اخیر است!

این در حالی است که در دو سه سال اخیر خبرنگاران جوان مستعدی چون شهاب وهابی، بهنام مهدی زاده، احسان خراسانی، مجید عابدی و …. نیز توانایی های خود را نشان دادند اما ظاهرا هنوز فرصت گزارش دربی حساس و جذاب پایتخت را ندارند! جالب تر می شود که بدانید قبل از دربی 94 اعلام شده بود که گزارش این دیدار به بهنام مهدی زاده جوان می رسد اما در دقیقه 90 این سوال رد شد و جواد خبانی انتخاب شد.

حال سوال اینجاست که نوبت خبرنگاران دربی اول کی می رسد؟ بدیهی است که فوتبالدوستان پس از سال ها شنیدن صداهای تکراری در دربی، عاشق دیدن و شنیدن صدای جدید و گزارش از جوانان هستند، اما ناگفته نماند که خبرنگاران پیشکسوت هم اولین دربی داشته اند و گزارشگر دربی نداشته اند. از ابتدای کارشان! البته به نظر می رسد انتخاب خبرنگاران دربی تنها بر عهده تهیه کننده نیست.

همان طور که از مربیان تیم ها می خواهیم در دربی شجاعانه بازی کنند، گردانندگان تلویزیون و شبکه 3 سیما نیز باید کمی ریسک کنند و با انتخاب یک خبرنگار جوان با صدای تازه، دربی را برای مخاطب جذاب تر کنند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال