مربیانی که به باشگاه سابق خود بازگشتند / از زیزو و آقای خاص تا مسیحای معجزه آسا!

همچنین بخوانید : پردرآمدترین مربیان فوتبال چه کسانی هستند؟ / نام هایی که شما را شوکه می کند!



سرویس اخبار فوتبال خارجی

می گویند هرگز برنگرد اما این مربیان با بازگشت به باشگاه های سابق خود این توصیه را به چالش کشیدند. بازیکنانی مانند ژوزه مورینیو، لوئیس فن خال و زین الدین زیدان همگی پس از چشیدن طعم موفقیت در باشگاه های سابق خود به عنوان سرمربی بازگشته اند. برخی از موفقیت مجدد خود لذت برده اند، برخی دیگر نه.

مورینیو پس از چشیدن طعم موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا با پورتو در سال 2004، به آبی پوشان رومن آبراموویچ پیوست. او دو سال متوالی قهرمان لیگ برتر شد، یک تیم قدرتمند چلسی ساخت که یک بار جام حذفی و دو بار قهرمان لیگ کاپ شد. او در سال 2007 پس از شروع ضعیف در لیگ و درگیری با آبراموویچ باشگاه را ترک کرد. با این حال، ژوزه در سال 2013 بازگشت تا در اولین فصل حضورش در فوتبال انگلیس، آبی ها را به عنوان قهرمانی لیگ برتر برساند. اما فصل دوم فاجعه بار بود و چلسی در 9 بازی از 16 بازی اول خود شکست خورد و مورینیو با بازیکنانش مشکل داشت و دوباره در سال 2015 اخراج شد.

زین الدین زیدان

کوین کیگان

فرانک لمپارد

ژوزه مورینیو

هری ردنپ

زین الدین زیدان

فان خال به طور شگفت انگیزی سه بار از جمله در جام جهانی 2022 قطر، هلند را هدایت کرده است. او همچنین به فوتبال باشگاهی وفادار است. فن خال در سال های 1997-2000 و 2002-2003 هدایت بارسلونا را بر عهده داشت. او در اولین فصل خود، دو قهرمانی لالیگا، یک کوپا دل ری و یک سوپرکاپ یوفا را به دست آورد. اما در نیمه دوم و با رسیدن کاتالان ها به رده دوازدهم لیگ، فان خال پس از تنها هفت ماه با توافق دو طرف از این تیم جدا شد.

کیگان از سال 1992 تا 1997 معجزه‌گر نیوکاسل بود. زمانی که او وارد شد، باشگاه در پایین‌ترین سطح لیگ دسته دوم به هم ریخته بود. کیگان به سرعت به لیگ برتر صعود کرد و در فصل 96-1995 در صدر جدول قرار گرفت، قبل از اینکه به طرز وحشیانه ای توسط منچستریونایتد شکست بخورد تا به جای بردن جام، دوم شود. او در سال 1997 به دلیل فشار کاری استعفا داد و در سال 2008 به باشگاه بازگشت. اما درگیری با مایک اشلی و فرم ضعیف تیم باعث اخراج او شد.

در حالی که چلسی به دنبال بازگرداندن موقت فرانک لمپارد به استمفوردبریج است، روزنامه سان نگاهی به مدیرانی که به باشگاه های سابق خود بازگشته اند و نحوه عملکرد آنها می اندازد.

لوئیس فن خال

ماسیمیلیانو آلگری

هری در یک مسیر استثنایی از پورتسموث به ساوتهمپتون رفت و سپس به پارک فریتون بازگشت. او در اولین حضور خود در پورتسموث، قبل از پیوستن به رقبای خود در ساحل جنوبی، به باشگاه کمک کرد تا به لیگ برتر صعود کند. پس از کمتر از یک سال در ساوتهمپتون، او به پورتسموث بازگشت، در حالی که هواداران از بازگشت او چندان راضی نبودند. ردنپ با هشتم شدن در لیگ و قهرمانی در جام حذفی سال بعد، قلب هواداران ناراضی را به دست آورد. سپس او را ترک کرد تا سرمربی اسپرز شود.

رئال مادرید پادشاه مدیرانی است که دوباره منصوب شده اند و در حال حاضر برای دومین بار کارلو آنچلوتی را در اختیار دارند. اما این زیدان است که برتر از استاد ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپاست. اسطوره فرانسوی در اولین حضور خود در رئال مادرید، سه سال متوالی از سال 2016 تا 2018 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. زیزو در دومین فصل خود که 10 ماه بعد در سال 2019 آغاز شد، قهرمان لالیگا شد.

کنی دلگیش

کوین کیگان

کنی دلگیش

ژوزه مورینیو

لوئیس فن خال

ماسیمیلیانو آلگری

هری ردنپ

آلگری با یوونتوس پنج عنوان قهرمانی سری آ را کسب کرد و دو بار در لیگ قهرمانان اروپا دوم شد. او در سال 2019 یوونتوس را با درصد برد 70.48 درصدی ترک کرد که بالاترین رقم در تاریخ باشگاه بود. جایگزین او، آندره آ پیرلو عملکرد ناامید کننده ای داشت، بنابراین آلگری دو سال بعد به باشگاه بازگشت. تا اینجا همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. مشکلات مالی باعث شد که بانوی پیر امتیازات لیگ را از دست بدهد و در حال حاضر در رده هفتم قرار دارد. خارج از لیگ قهرمانان بدتر از آن، آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند و اکنون در تلاش برای قهرمانی در لیگ اروپا هستند.

کینگ کنی در دهه 1980 با سه قهرمانی در لیگ و دو جام حذفی به محبوب لیورپول تبدیل شد. او در سال 1991 استعفا داد. او بعداً اعتراف کرد که فشار و صدمات پس از فاجعه هیلزبورو عوامل تأثیرگذار در خروج او بود. کنی پس از بازی برای بلکبرن روورز و کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر و سپس نیوکاسل و سلتیک به عنوان مدیر فوتبال به خانه بازگشت. او در سال 2011 به طور موقت هدایت این تیم را برعهده گرفت و در نهایت قراردادی سه ساله منعقد کرد. در فصل بعد، لیورپول قهرمان لیگ کاپ (اولین جام در شش سال گذشته) شد و با شکست 2-1 مقابل چلسی، به فینال جام حذفی رسید. با این حال، مقام هشتمی و ناکامی در راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا به کار کنی پایان داد و او در تابستان همان تابستان اخراج شد.