مورائیس: می خواهم رویای قهرمانی را به واقعیت تبدیل کنم

* امیدوارم بتوانم خبرنگاران را با نام کوچک صدا کنم
او ابتدا به خبرنگاران گفت: از حضور شما متشکرم، هنوز شما را ندیده ایم. امیدوارم در آینده حتی بتوانیم نام یکدیگر را بدانیم. می دانم که تجارت رسانه ای در فوتبال چقدر اهمیت دارد. نه تنها به عنوان یک تجارت، بلکه به عنوان علاقه ای که در بین شما ایجاد می شود. در واقع من به علاقه شما احترام می گذارم. تا امروز این امکان وجود نداشت اما اکنون با هماهنگی و سازماندهی و به دلیل شروع لیگ می توانیم کار خود را انجام دهیم. حالا که لیگ شروع شده، علاقه و اشتیاق هواداران فوتبال را به شکل مثبتی افزایش دهیم. برای شما آرزوی موفقیت دارم

نمیدونستم بعد از خونریزی مغزی قراره زنده بمونم یا نه!
مورائیس درباره خونریزی مغزی و تغییراتش پس از این اتفاق گفت: بله، خونریزی مغزی داشتم. من 12 روز در بیمارستان بودم و وقتی آنجا بودم نمی دانستم زنده می مانم یا نه. از آن لحظه زندگی من وارد بعد و درک جدیدی شد. دلیل و هدفی که ما انسانها در اینجا هستیم. من آن را دریافت کردم، فکر می کنم زندگی فوق العاده است و شاد زیستن نیز فوق العاده است. اگر فقط به فکر کمک به دیگران باشیم، می توانیم شاد زندگی کنیم.
این بزرگترین چیزی است که من دریافته ام از رحمت و اکنون به چیزی رسیده ام که قبلاً نداشتم و در حال تکمیل و حتی پیشرفت هستم. احساس خیلی بهتری نسبت به قبل داشتم، زیرا اکنون می‌دانم چرا امروز اینجا هستم. با کسی دعوا نکنید و فقط برای همه شادی و آرامش بیاورید.


سرویس خبر شماره: 1837754
آگوست 20, 1401 @ 6:24 ب.ظ
13.3 هزار امتیاز خبر|

26نقطه نظر

من اینجا هستم تا با بالاترین کیفیت کار کنم

* این یک بار کلاسیک و احساسی است
سرمربی سپاهان در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی خود از نتیجه بازی فردا مبنی بر آمار تقابل هایش با مربیان پرتغالی که شامل یک برد، سه تساوی و سه شکست بود، گفت: این سوال را یادم نیست. و این آمار برای من جالب است. همانطور که در ابتدا گفتم، ما نمی توانیم نتایج این بازی را پیش بینی کنیم زیرا یک بازی کلاسیک است و احساسات زیادی در آن وجود دارد. فقط بعد از مسابقه است که می توانیم نتیجه مسابقه را بدانیم و اندازه گیری این تقابل بسیار دشوار است. من واقعاً نمی دانم این تطابق چگونه خواهد بود. اگر منظورم این است، انتظار دارم که بازی قطعاً خوب باشد.

* ما به همراه ساپینتو به بهبود کیفیت لیگ کمک می کنیم
وی درباره سرمربی استقلال گفت: ساپینتو دوست من است که مدت هاست او را می شناسم و همانطور که می بینید رابطه خوبی با هم داریم. ما مربیان حرفه ای هستیم و دلیل اینکه اینجا هستیم. ما میدانیم. ما تمام دانش خود را به تیم می آوریم تا به ارتقای کیفیت فوتبال ایران کمک کنیم. این فقط هدف من و ساپینتو نیست، زیرا فکر می کنم هدف همه مربیان لیگ است.

* سپاهان پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد
سرمربی سپاهان گفت که قبلا در آسیا کار کرده و سپاهان دو بار هم فینال آسیا شده و اگر می تواند به قهرمانی آنها کمک کند. از پتانسیل سپاهان شروع کنیم. از نظر کیفیت فوتبال ایران، سپاهان را خوب می شناسند. اگر بخواهم کیفیت بازیکنان ایران را بسنجیم، سطح کیفی بازیکنان فوتبال برای کسب عنوان قهرمانی آسیا کافی است. وقتی به ایران می آیی، بهترین تیم ها پتانسیل لازم را دارند. من فکر می کنم این یک احتمال است.

* یک مسابقه کلاسیک بین دو باشگاه جاه طلب
سرمربی سپاهان در خصوص بازی با استقلال گفت: اگر فقط از من بپرسید که چه حسی نسبت به بازی فردا دارم، فکر می کنم یک بازی لیگ بزرگ بین دو باشگاه جاه طلب و با بازیکنان باکیفیت است که فقط می توانند یک بازی زیبا خلق کنند. این یک بازی کلاسیک است که نمی توان آن را پیش بینی کرد. حس و حال این بازی متفاوت است. تماشاگران قطعا از تماشای بازی فردا و سنجش کیفیت بازیکنان خود و حریف لذت خواهند برد.

* از ماجرای دستمال کاغذی چیزی یادم نیست!
او در پاسخ به سوال عجیبی که پرسید: «روزنامه ابولا نوشت که شما و ساپینتو همدیگر را در ترکیه دیدید و ساپینتو بعد از بازی با استقلال دستمالی را سوراخ کرد و گفت تیم شماست»، به آرامی گفت: نمی‌دانم. در مورد جعبه دستمال کاغذی، اما اینها می توانند بخشی از داستان باشند. این بازی فقط برای ما نیست، بازی برای هواداران هم هست. من چیزی از این داستان به خاطر ندارم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اولین نشست خبری خوزه مورایس، سرمربی سرشناس سپاهان اصفهان پیش از دیدار با استقلال برگزار شد و این مربی پرتغالی با حوصله به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. اشعار او را می توانید در این صفحه بخوانید:

* دیدگاه فردی ندارم و سهم بازیکنان در تیم مهم است
وی در مورد اینکه آیا بازیکنی در سپاهان بوده که در همان نگاه اول نظر او را جلب کند، گفت: قبلا هم گفتم وقتی ارزش ما بیشتر شد، خودمان را یک واحد می بینیم. وقتی رسیدم سعی کردم بفهمم که هر کدام چه کیفیتی برای تشکیل تیم دارند. بنابراین من به کیفیت فردی نگاه نمی کنم و به دنبال کیفیت تیمی هستم. بنابراین من دیدگاه فردی ندارم و می خواهم آنها را به یک تیم تبدیل کنم. شخص خاصی در ذهنم نبود. من به کیفیت خاص هر کدام نگاه می کنم تا از ما تیمی بزرگ و قوی بسازم.

*آره! از نقل و انتقالات راضی هستم
مورائیس در پاسخ به این سوال که آیا از نقل و انتقالات راضی است یا خیر، گفت: وقتی به اینجا رسیدم، اولین چیزی که گفتم این بود که اینجا هستیم تا با هم کاری انجام دهیم. وقتی رسیدم انتظار نداشتم به تنهایی کار کنم و انتظار داشتم باشگاه طوری سازماندهی شود که بتوانیم موفقیت ایجاد کنیم. این مشکل فقط مربوط به تیم فوتبال و هر چیزی که حول محور فوتبال می چرخد ​​نیست. در را بگیر که این سازمان را در باشگاه پیدا کردم. با اطلاعاتی که داشتیم بهترین تصمیم را گرفتیم. این تصمیمات ما را به چیزی که به دنبال آن هستیم هدایت می کند. این یک موضوع فردی نیست و من به عنوان یک مربی نمی خواهم یک یا دو بازیکن در زمین حضور داشته باشند. مثلا من باید این حس را در اطرافم ایجاد کنم و به تنهایی نمی توانم کار کنم. فکر می کنم توانستیم بازیکن جذب کنیم.

*وقتی جایی می روم به قوانین احترام می گذارم
وی درباره ندیدن بازی های هفته اول گفت: می دانید من قدرت اظهار نظر در این موارد را ندارم و همانطور که قبلا هم گفتم وقتی به خانه یکی از دوستان می روم و جایی دعوت می شوم به آن احترام می گذارم. قوانین و احترام به تصمیمات آنها. من آن را ترک می کنم زیرا خانه آنهاست. در خانه شاید حرفی برای گفتن داشته باشم اما اینجا قبول دارم.

سرمربی سپاهان می گوید از انتظارات بالای سپاهان آگاه است و می خواهد تیمش را برای رسیدن به رویای قهرمانی راهی لیگ کند.

* مورینیو متعادل و واقع بین است
مورائیس در مورد اینکه سرمربی تیمش تحت تاثیر مورینیو قرار گرفته است، گفت: ما سابقه کاری طولانی داریم و بدیهی است که هر کاری که او به عنوان یکی از بهترین مربیان جهان انجام داده را مهم می دانم. بسیاری از افراد در مورد مورینیو به طرق مختلف می پرسند و صحبت می کنند. من فکر می کنم او یک مربی کامل است زیرا به نتیجه و اینکه چگونه می تواند نتیجه را تغییر دهد نگاه می کند. او برای خودش اولویت هایی دارد و این اولویت ها نتیجه را تغییر می دهد. او یک مربی هجومی است و زمانی که نیاز به بازی دفاعی دارد، این عملکرد را اجرا می کند. در نهایت می توانم بگویم که او مربی متعادل و واقع بین است. هیچ کس در مورد یک بازی یا یک تیم خیال پردازی نمی کند و فقط واقعیت را می بیند. من می‌گفتم در فوتبال چیزی نمی‌خواهیم بسازیم، اما برخی از مربیان می‌خواهند چیز جدیدی خلق کنند و او اینطور نیست و می‌داند که فلسفه فوتبال چیست و هواداران، بازیکنان و باشگاه چه می‌خواهند و خواهد کرد. انجام دهید. من هنوز با مورینیو در تماس هستم و او دوست صمیمی من است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

*می خواهم زمزمه های احتمال قهرمانی را به واقعیت تبدیل کنم
مورایس در خصوص افزایش توقعات سپاهان در این فصل گفت: درست است که با کوله پشتی تجربه متفاوتی وارد ایران شدم و افتخار و افتخار دارم که توانستم با این توقعات این فضا را ایجاد کنم. ما بازیکنان باکیفیتی داریم و به آنها ایمان دارم. ما اینجا هستیم تا با بازیکنان خوب کار کنیم و هدفمان بردن بازی است. اگرچه نمی توانم برای قهرمانی پیش بینی کنم، اما به درک هواداران برای احتمال قهرمانی ما احترام می گذارم. من احساس می کنم هر کسی می تواند احساس کند که می تواند یک قهرمان باشد. شاید به نوعی حق با آنهاست. می خواهم از این فرصت استفاده کنم و با بازیکنانم کار کنم و این را به واقعیت تبدیل کنم.

*به من فکر نمی کنم، سپاهان مهم است
مورایس درباره اینکه سرمربیان موفق و ناموفق زیادی در فوتبال ایران بوده اند و خودش را در کدام دسته می داند. گفت: نمی خواهم درباره خودم فکر کنم و حرف بزنم. من در مورد تیمم صحبت می کنم. اینجا فقط به موفقیت باشگاه فکر می کنم. در مورد من، نمی خواهم به آینده ام فکر کنم. من فقط می خواهم در مورد موفقیت بازیکنان و تیمم بشنوم نه من. خوشحالی من تیمم است، نمی خواهم ببینم نامم در آینده چگونه خواهد بود.