پرسپولیس زودتر از استقلال سه رقمی شد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم پرسپولیس در حالی مقابل استقلال به پیروزی رسید که امید عالیشاه گل برتری قرمزها را به ثمر رساند و به عنوان آقای گل قرمزها در دیدار حذفی جام حذفی نامی دست و پا کرد. اما این گل از جنبه دیگری نیز حائز اهمیت بود و عالیشاه را به جایگاه ویژه ای در تاریخ شهرورد تبدیل کرد، آن صدمین گل پرسپولیس در دربی تهران بود.

اولین گل تاریخ دربی پرسپولیس را حسین هثجوان در شهرورد در سال 1347 به ثمر رساند که این بازی با تساوی به پایان رسید. گل اول منجر به پیروزی پرسپولیس در دربی نهم شد که با برتری 4-1 قرمزها همراه بود. حسین کلانی دو گل و ایرانپاک صفر و محمود خوردبین هر کدام یک گل زدند.

1882460

بزرگترین برد پرسپولیس مقابل استقلال، برد 6 بر صفر در دربی معروف سال 1352 است، قرمزها همچنین در یک بازی دو بار موفق شدند 4 گل به استقلال بزنند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

نکته جالب این است که میانگین پرسپولیس در تاریخ شهرورد 0.99 گل در هر بازی است، اما در ده دربی اخیر قرمزها میانگین 1.3 گل در هر بازی را به ثبت رسانده اند، بنابراین از زمان ورود یحیی شاهد افزایش قابل توجه آمار گلزنی بوده اند. مقابل استقلال

اولین گل لیگ برتر پرسپولیس در دربی را رضا جباری در بازی رفت فصل 80-81 به ثمر رساند که با تساوی به پایان رسید.


سرویس خبر شماره: 1941470
12 ژوئن 1402 ساعت 04:00
337 امتیاز خبر

0نقطه نظر

صدمین گل شهرورد به نام علیشاه

بهترین گلزن قرمزها در تاریخ شهرورد صفر ایرانپاک است که 7 گل به ثمر رساند و همچنان آقای گل دربی محسوب می شود. پس از او نام حسین کلانی نویسنده شش گل مقابل رقیب سنتی را می بینیم.

مهدی عبدی، گئورگی گلسیانی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر با دو گل بهترین گلزنان فعلی پرسپولیس در دربی هستند.

1882461

امید عالیشاه صدمین گل پرسپولیس را در شهرورد به ثمر رساند.

پرسپولیس زودتر از استقلال سه رقمی شد

نکته جالب اینکه پرسپولیس 100 گل زد در حالی که استقلال هنوز 7 گل تا رسیدن به امتیاز سه رقمی در دربی فاصله دارد، بنابراین مشخص است که پرسپولیس از نظر گلزنی در دربی عملکرد بهتری داشته است.دربی. با این حال قرمزها میانگین کمتر از یک گل در دربی دارند و برای بهبود این آمار باید در بازی بعدی 2 گل به ثمر برسانند.