پس از فسخ قرارداد: خداحافظی مسوت اوزیل از فوتبال

مسعود اوزیل، ستاره سابق فوتبال آلمان پس از فسخ قرارداد با باشگاه استانبول باشاکشهیر ترکیه، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

پس از فسخ قرارداد: خداحافظی مسوت اوزیل از فوتبال

1624442
دوران حضور اوزیل در تیم ملی آلمان پایان خوبی نداشت و پس از قهرمانی در جام جهانی 2014 به عنوان یکی از آلمانی های حذف شده در مرحله گروهی جام جهانی بعدی معرفی شد و به همین دلیل از حضور در مسابقات ملی کناره گیری کرد. این تیم بیانیه تند صادر کرد. او مدعی شده بود که فقط در زمان پیروزی و موفقیت آلمانی به حساب می آید و در زمان شکست همه از او به عنوان مهاجر ترک یاد می کردند.

1565728
او سپس با 45 میلیون یورو به آرسنال رفت و سه بار با این تیم قهرمان جام حذفی شد.
او تا سال 2020 در آرسنال ماند اما از زمان حضور میکل آرتتا در آن باشگاه کاملا نیمکت نشین شد و در نهایت تصمیم گرفت به باشگاه محبوبش فنرباغچه برود اما دوران حضور او در آن باشگاه به پایان رسید. همچنین مانند یک کابوس به پایان رسید. او پس از اختلاف لفظی با اسماعیل کارتال، سرمربی موقت این تیم کنار گذاشته شد و در نهایت تابستان گذشته با توافق طرفین از این باشگاه جدا شد.

1562073



مجله اخبار فوتبال خارجی

1777609
اما پس از جدایی از توپچی ها در سال 2020 و رفتن به فوتبال ترکیه، دوران حرفه ای او سیر نزولی را طی کرد و در این مدت نتوانست عملکرد معناداری ارائه دهد. او پنج‌شنبه شب در آخرین بازی دوران حرفه‌ای خود، در نیمه اول باخت استانبول باشاکشهیر مقابل کایسری اسپور به میدان رفت.
اوزیل که در وردربرمن نامی برای خود دست و پا کرد، پس از درخشش در جام جهانی 2010 به رئال مادرید رفت و قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری را طی سه فصل حضورش در این باشگاه جشن گرفت.


سرویس خبر شماره: 1868382
14 فوریه 1401 در 07:03 ب.ظ |
896 امتیاز خبر

0نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اوزیل که یکی از ارکان اصلی قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 بود، تابستان گذشته با قراردادی یک ساله به باشگاه باشاکشهیر استانبول پیوست اما در این بین تنها 7 بازی برای آن انجام داد. باشگاه در تمامی مسابقات در نهایت این باشگاه تصمیم به پایان قرارداد خود گرفت و این ستاره ترک تبار پس از این اتفاق اعلام بازنشستگی کرد.
در واقع، ستاره 34 ساله صبح امروز پس از اطلاع از تصمیم استانبول باشاکشهیر به هم تیمی هایش گفت که قصد ندارد به دنبال یک باشگاه جدید باشد و به دوران حرفه ای خود پایان خواهد داد.
به این ترتیب اوزیل به پایان می رسد، زیرا او یکی از بهترین بازیسازهای دنیای فوتبال در دهه گذشته بود و عملکرد درخشانی در تیم باشگاه های بزرگی مانند رئال مادرید و آرسنال داشت.