مصاحبه با هافبکی که خیلی دیر به ستاره تبدیل شد

* اشاره کردید که بعضی ها نمی خواستند شما حاضر شوید. میشه بیشتر توضیح بدی
من نمی خواهم زیاد روی این موضوع بپردازم زیرا برایم مهم نیست. مثلا می توانستم به چند تیم بروم اما متاسفانه دلالان اطراف آن تیم بازیکنان خودشان را نمی خواستند و می خواستند. البته اینها مهم نیست و من دیگر به این مسائل فکر نمی کنم.

آن مصاحبه را در ادامه می خوانیم:

* قراردادت را با مس برای یک فصل دیگر هم تمدید کردی.
آره؛ البته قرارداد داشتم و بعد از صحبت با مدیرعامل و سرمربی تیم ترجیح دادم یک فصل دیگر با مس رفسنجان تمدید کنم. در حال حاضر در مجموع دو فصل قرارداد دارم.

* قرعه کشی را چقدر در عملکرد تیم موثر می دانید؟ هفته اول یک بازی نساجی دارید.
لیگ امسال تیم های خوب زیادی دارد و فکر نمی کنم بازی آسانی در لیگ برتر وجود داشته باشد. قرعه تاثیر روانی زیادی دارد اما برای ما فرقی نمی کند و هر بازی را فینال می دانیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

مس کاپیتان امروز در گفت و گو با خبرنگار ما از شرایط مس رفسنجان و همچنین انگیزه خود برای فصل آینده صحبت کرد و در پاسخ به این سوال که چرا گاهی بازیکنان با کیفیت بالا در فوتبال ایران دیر معرفی می شوند؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محسن آذرباد ستاره فصل گذشته مس رفسنجان که 10 پاس گل برای تیمش به ثبت رساند و در پایان فصل زمزمه هایی مبنی بر جدایی اش از شاگردان محمد ربیعی به گوش می رسید، سرانجام در این تیم ماندگار شد و این روزها. ترکیباتی که او منتظر درخشش در فصل آینده است.

* به هر حال هر فردی در هر حرفه ای می تواند یک الگو داشته باشد; کدام بازیکن الگوی شما در فوتبال بوده است؟
من خیلی به لیونل مسی علاقه داشتم، اما در فوتبال ایران همیشه به آقایان خداداد، کریمی و مجتبی جباری علاقه زیادی داشتم و فوتبال آنها را تماشا می کردم، اما در کل فکر می کنم همه می توانند الگو باشند. . هر ورزشکاری می تواند از تجربیات و کارهای مثبت دیگران برای موفقیت در آینده استفاده کند. این دیدگاه من است.

* با توجه به عملکرد فصل قبل، چه انتظاری از خودتان برای قهرمانی بعدی دارید؟
من قطعا از خودم انتظار بیشتری دارم و همیشه در کارم به خودم سخت گرفته ام. امسال سخت تر کار خواهم کرد و سخت تر تمرین خواهم کرد تا ابتدا به تیمم کمک کنم، سپس به خودم. انشاالله بتوانم در سال جدید آمار پاس گل هایم را بهبود ببخشم.

* البته سایر بازیکنان نیز همین شرایط را دارند و با وجود کیفیت فنی خوب، دیر به فوتبال معرفی شدند.
او هست. بخشی از این به مسائلی است که گفتم و بخشی دیگر ممکن است مربوط به عدم حضور مربی یا پیشاهنگی باشد که بازیکن را کشف می کند. بازیکنی شاید اسم و عادت نداشته باشد اما در آینده می تواند باعث افتخار فوتبال شود. بسیاری از بازیکنان لیگ تبدیل به یک چهره شده اند. مثل مهدی طارمی که در لیگ 1 بازی کرد و در لیگ برتر حضور پیدا کرد و حالا یکی از نوابغ فوتبال کشور است.

* نقش سرمربی در این زمینه چیست؟
زیاد. یک سرمربی می تواند تاثیر زیادی در پیشرفت یک بازیکن داشته باشد. مثلا آقای ربیعی برای محسن آذرباد زحمت کشید.

* مس سال گذشته فراتر از حد انتظار ظاهر شد و همین موضوع فشار زیادی به تیم وارد کرد. در این شرایط هدف گذاری مس برای فصل آینده چگونه خواهد بود؟
باشگاه مس هر سال چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری پیشرفت می کند و اگر بخواهیم درست و حرفه ای به آن نگاه کنیم، امسال سومین سال حضور این تیم در لیگ برتر است. این تیم اکنون جای پیشرفت دارد تا بتواند به عنوان یک تیم رقیب نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. شرایط مس امسال خوب است و امیدوارم بتوانیم از هفته اول روند خوبی داشته باشیم زیرا در دو سال اخیر در هفته های اول نتایج خوبی کسب نکرده ایم. امیدوارم امسال بتوانیم با قدرت شروع کنیم و روند بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

شاید چند سال پیش دید من نسبت به فوتبال خیلی معمولی بود، اما دو سال است که دیدم حرفه ای تر شده است و همه چیز را برای پیشرفت خودم به هم وصل می کنم.

* درباره رفتار آقای ربیعی با بازیکنان صحبت کنید. به نظر می رسد آنها یک تیم کاملا متحد تشکیل داده اند.
فکر می کنم فوتبال ایران آقای ربیعی را شناخت. او بسیار با تجربه، حرفه ای و شایسته است و یکی از مهمترین ویژگی های اخلاقی او دوستی با بازیکنان است. آقای ربیعی همیشه در کنار بازیکنان است و هیچ وقت احساس نکردیم که او به ما نگاه تحقیر آمیزی کرده است. او همیشه مانند یک برادر با ما بوده و ما همیشه قدردان تجربیات او بوده ایم. فکر می کنم نام آقای ربیعی در سال های آینده بیشتر در فوتبال ایران مطرح شود.


سرویس خبر شماره: 1836773
Aug 13, 1401 @ 4:23 PM
11.1 هزار امتیاز خبر|

3نقطه نظر

دوست دارم مثل خدا و قادر متعال باشم.

* اگر در سنین پایین تر در فوتبال ارتقا پیدا می کردید، الان می توانستید در تیم ملی حضور داشته باشید.
صد در صد اما هنوز دیر نیست. هنوز امیدوارم؛ ما به امید زندگی می کنیم.

* تجربه ای که در این سال ها به دست آورده اید. چقدر درگیر هستید؟ به هر حال در این سال ها به مرور زمان ممکن است تغییراتی در زندگی شخصی خود ایجاد کرده باشید.
مطمئنا تجربه و حضور در کنار افراد حرفه ای می تواند کمک زیادی به شما کند. شاید چند سال پیش دید من نسبت به فوتبال خیلی معمولی بود، اما دو سال است که دیدم حرفه ای تر شده است و همه چیز را برای پیشرفت خودم به هم وصل می کنم. 100% افراد فعال و سالم می توانند نقش مهمی در حرفه یک فوتبالیست داشته باشند.

* با بازی هایتان در فصل گذشته این سوال پیش می آید که چرا با این توان فنی اینقدر دیر در فوتبال ایران ظاهر شدید؟
هر سال یکی از بهترین پاسورهای لیگ 1 بودم و همیشه در تیم هایی بازی می کردم که در رقابت بودند. من چندین سال متوالی بهترین پاسور لیگ یک شدم، اما هیچ کس ما را ندیده است و کسی در اطراف نیست که بازیکنان لیگ یک را تماشا کند. یا باید آقای گل باشی یا تیمت قهرمان می شود. از طرفی عده ای دوست نداشتند این اتفاق بیفتد و البته بخش دیگری از این اتفاق می توانست من باشم. شاید تقصیر من بود در نهایت همه چیز با هم پیش رفت، اما مهم این است که همه تا آخرین لحظه برای اهداف و رویاهای خود تلاش می کنند. خدا حتما یه جایی جبران میکنه.

* قابل درک است که از تیم های برتر پیشنهاد دارید.
در مورد این موضوع زیاد گفته شده و دیگر مناسب نیست در مورد آن صحبت کنیم. پیشنهادهای زیادی داشتم اما یک فصل دیگر با مس قرارداد داشتم و ترجیح دادم در باشگاه خوب مس رفسنجان که برای من زحمت کشیدند بمانم و امسال بدهی ام را به این تیم پرداخت کنم.

* می خواهم در مورد فصل قبل صحبت کنم که عملکرد درخشانی داشتی. آیا از عملکرد خود راضی هستید؟
سال قبل سال بسیار خوبی بود. البته می توانست خیلی بهتر از این باشد اما باز هم به قول دوستان و مربیان سال بدی نبود. در کل انتظار بیشتری از خودم داشتم.

* ابتدا در مورد شرایط فعلی مس صحبت کنید. تمرینات پیش فصل چگونه پیش می رود؟
امسال نسبت به سال گذشته شرایط بسیار خوبی داریم و افرادی که به ما اضافه شده اند بسیار خوب، با کیفیت و حرفه ای هستند. روند آماده سازی بسیار خوبی هم داشتیم و امیدوارم بتوانیم نتایج بسیار خوبی در مسابقات کسب کنیم.