ایده جدید برای تیم ملی، پرس از بالا


سرویس خبر شماره: 1897206
آوریل 04, 1402 در 00:03
8.7 هزار |

1نقطه نظر

قلعه تیم ملی، مانند فوتبال باشگاهی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پرس های برتر با مهاجمان و وینگرها در ترکیب باشگاهی امیر قلعه نویی نیز دیده شده اند. این سبک بازی روسیه را شگفت زده کرد. آنها تصور نمی کردند که تیم ملی فوتبال ایران با وجود میزبانی و پرس از بالا از ابتدای بازی اینگونه بازی کند. پرس از بالا علاوه بر غافلگیری تیم میهمان، برای روس ها برای بازی از منطقه سوم دفاعی با مشکل مواجه شد و حملات ترکیبی آنها در بسیاری از صحنه ها شکل نگرفت. تحت فشار قرار دادن مدافعان میانی و کناری تیم حریف فقط برای بردن توپ و گرفتن گل نبود. تیم ملی می خواست جلوی شکل گیری بازی ترکیبی روسیه را بگیرد و این اتفاق هم افتاد. روس ها در بیشتر وقت بازی به جای حمله به دروازه ایران به تماشای دروازه خودی پرداختند و به نوعی می توان گفت که تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار مسلط بود و با استفاده از موقعیت ها می توانست برنده شود. بسیاری از اهداف

1834872

ملی پوشان امیر قلعه نویی در دیداری دوستانه مقابل روسیه با اجرای تاکتیک پرس از بالا سعی کردند در بازی ترکیبی برای حریف مشکل ایجاد کنند.

ایده جدید برای تیم ملی، پرس از بالا

نکته جالب توجه در بازی با روسیه و در اجرای این ایده یعنی پرس از اوج، دنبال کردن آنها از دقیقه 1 تا 90 بود و شاید دلیل خروج امیر قلانویی از ستون ها همین باشد. این ایده در خط حمله به ویژه شهریار مغانلو و محمد محبی برای مدت طولانی در میدان باقی بمانند. در این بین محمد محبی تعویض نشده و به نظر می رسد پرس از بالا تاکتیک اصلی شاگردان امیرقلانویی است. البته اجرای این ایده چالش های خاص خود را خواهد داشت. برخی از تیم ها به راحتی با پاس دادن توپ به کناره ها و تبدیل آن به موقعیت با انتقال سریع هجومی، خط پرس را می شکنند و این زمانی است که ملی پوشان باید ایده جدیدی برای شکستن پرس بیاورند. و البته به این نکته مهم نیز باید اشاره کرد; این ایده علیه همه تیم ها کار نمی کند. به خصوص تیم هایی که در گردش توپ از ایران قوی ترند.

1834855

یا شهریار مغانلو یا مهدی طارمی با توپ از روی بازیکن می‌رفتند و بازی را یک طرفه می‌کردند و مهاجم دوم زاویه پاس را می‌بست و وینگر سمت مقابل فضا را محدود می‌کرد و هافبک‌ها و مدافعان این کار را انجام می‌دادند. پوشش خط حمله را کامل کنید و اجازه دهید پرس از بالا به خوبی شکل بگیرد. شهریار مغانلو، محمد محبی، امید نورافکن و… این ایده را به خوبی اجرا کردند و مهدی طارمی و سعید عزت الهی نیز از این ایده تمجید کردند که مالکیت توپ بیشتری داشتند و می توانستند بیشتر بازی کنند.

پرس از بالا حمله به فوتبال است و همه از این ایده استقبال می کنند. اگر قدرت دفاعی تیم ملی در گذشته که باعث موفقیت فوتبال ملی شده است حفظ شود و فوتبال هجومی به سبک بازی تیم ملی اضافه شود، تیم ملی در آینده تیم بهتری خواهد شد و می تواند به دنبال ماجراجویی باشد. در آسیا. جام ملت ها. .



مجله اخبار فوتبال داخلی