تاریخچه پرسه زدن سبزه های تبریز

داستان محمد ابراهیمی، صد میلیون چک

مالکیت فوتبال تیم ماشین سازی به نام یونس قربانی با تایید و امضای شورای فوتبال قطعی است و فوتبال این فرد را مالک می شناسد اما ثبت نام انجام نشده است. در 28 اردیبهشت 1400 یونس قربانی با باشگاه بیعت کرد و در واقع یونس قربانی مالک یک کارخانه خودروسازی است اما برای ثبت رسمی اقداماتی انجام نشده است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

حدود دو سال از اعلام رسمی واگذاری ماشین سازی می گذشت و فقط خریداران مجازی به میدان آمده بودند و ماشین سازی روزهای سختی را در لیگ برتر سپری می کرد تا اینکه 8 اردیبهشت ماه 1400 خودروساز واگذار شوند. این انتقال با سخنان و احادیثی همراه بود که در این گزارش به تفصیل به آن می پردازیم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ماشین سازی تبریز یا همان گسترش فولاد قدیم فصل گذشته از لیگ برتر به لیگ یک رفت و این فصل شرایط بسیار بدتری را به خود دید و با یک سقوط آزاد در 6 هفته باقی مانده راهی لیگ دو شد. .

محمد ابراهیمی بابت قرارداد خود دو فقره چک 100 میلیون تومانی از خودروساز خود دریافت کرده بود که در روز واگذاری یکی از این چک ها وصول شد اما تاریخ چک دوم بعد از واگذاری بود که طبق توافق صورت گرفته ، باید توسط مالک جدید دریافت می شد، اما این اتفاق نیفتاد، چک برگشت.
باشگاه چک دسته نداشت و صادرکننده چک یکی از کادر پزشکی تیم بود که پشت باشگاه مهر شده بود و محمد ابراهیمی که توان پرداخت چک را به مالک جدید محمدرضا زنوزی نداشت. ایران و با علم به این موضوع و خارج از تعهدات خود، واحد مالی را موظف به پرداخت مبلغ این چک کرد تا این خروج مشکلی برای عضو سابق کادر پزشکی خودرو ایجاد نکند.
این تنها موردی نیست که اوراق یونس قربانی توسط محمدرضا زنوزی پرداخت شده است و برخی از اعضای تیم ماشین سازی که مطالبات آنها توسط مالک جدید پرداخت نشده است، توسط خود محمدرضا زنوزی مورد به مورد پرداخت شده است.

پس از مشکلاتی که در مالکیت دو تیم تبریزی (تراکتور، ماشین) به وجود آمد، مالکیت این باشگاه علیرغم انجام اقدامات قانونی با تغییر مالکیت مزارع مختلف و رفع موانع فیفا، از واگذاری خبر داد. تیم سبز تبریزی

در پایان فصل 99-00، هوشنگ نصیرزاده به نمایندگی از توسعه سرمایه گذاری دریک، لیست بدهی های اعلام شده فدراسیون را با طلبکاران قبل از فصل 99-00 تسویه کرد و سوابق تعهد دریک فسخ شد، اما تعهدات مالک جدید مربوط به بخش 99.00 همچنان به قوت خود باقی است.
بدهی 400 هزار یورویی نیز از تعهدات مالک جدید بوده که هنوز پرداخت نشده و طبق حکم ممکن است با جرایم موجود بیشتر هم شده باشد.
ورزشگاه و اموال اداری سردار سلیمانی نیز در اختیار مالک جدید قرار گرفت اما در پایان فصل این اموال به مجموعه دریک مسترد نشد و اکنون توسط برخی طلبکاران باشگاه مصادره شده است که به معنای مالکیت محمدرضا زنوزی است. مدیون یونس قربانی است. ممنوع شده.
نکته جالب اینکه پس از واگذاری باشگاه، لباس تیم خریداری شده توسط دریک برای استفاده تا پایان فصل به صورت رایگان تحویل داده شد و تجهیزات تمرینی به ارث رسیده از گسترش فولاد نیز به صورت رایگان تحویل داده شد.


سرویس خبر شماره: 1822981 |
16 ارديبهشت 1401 ساعت 18:53 |
3,122 امتیاز خبر|

0نظرات

تعهد

قراردادهای بدهی در چندین بند کلی اما جامع منعقد شده است و همه چیز مشخص است و طبق این قرارداد کلیه بدهی ها و اعتبارات تیم ماشین سازی (توسعه فولاد سابق) تا تاریخ 28 اردیبهشت 1400 بر عهده توسعه سرمایه گذاری دریک می باشد. محمدرضا زنوزی) و مالک جدید (یونس قربانی) فقط دو تعهد داشت. پرداخت کلیه قراردادهای مربوط به فصل 1400-1399 و بدهی های خارجی مربوط به “جای کوتینکو” برزیلی.
حدود 35 درصد بابت قرارداد بازیکنان پرداخت شد و 30 درصد در صورت سقوط کسر شد و اصولاً 35 درصد از تعهد پرداختی برای ادامه فصل باقی ماند و بدهی خارجی حدود 400 هزار یورو بود که منجر می شود. تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات
فروشنده قول داده بود تا پایان فصل ورزشگاه سردار سلیمانی (بنیان دیزل) را برای برگزاری مسابقات رسمی در اختیار این تیم قرار دهد و اموال اداری باشگاه (حدود 2 میلیارد تومان) به صورت بلاعوض در اختیار دفتر اجاره قرار گیرد. پایان فصل برای استفاده در اختیار مالک قرار گیرد.

ایوب بهتاج گفت که یونس قربانی درخواست ضبط نکرده است و ضبط با حضور آقای عقرائی از مجموعه دریک انجام خواهد شد. منتقل نمی شود و کلمه شریک دقیقا اصل موضوع و مشکل بین ماست. طبق قرارداد، یونس قربانی تاییدیه کمیسیون فوتبال استان را برای این واگذاری داشت و قرارداد واگذاری به نام او بود، اما دو شریک ۳۳ درصدی که تاییدیه اداره کل و هیات فوتبال را ندارند معرفی کرد. ثبت نام. این باید به نام یونس قربانی باشد اما او می خواهد ثبت نام را به نام خود و همکاران 33 درصدی اش واگذار کند که با قراردادها و توافقات موجود این امکان وجود ندارد و یونس قربانی باید ابتدا شرکت را به تنهایی واگذار کند. نام و سپس انجام مراحل احراز صلاحیت شرکا از طریق اداره کل ورزش و جوانان و اداره فوتبال و ثبت مشارکت آنها.

با تایید صلاحیت خریدار از سوی شورای فوتبال استان آذربایجان شرقی، صورتجلسه نقل و انتقالات بین مدیرعامل ماشین سازی (حامد نجفی) و یونس قربانی (مالک جدید) به توافق رسید تا به دفتر محمدرضا زنوزی در تاریخ 1396/07/13 ارسال شود. استانبول برای تایید . این انتقال به تایید مالک اصلی و امضای مالک (محمدرضا زنوزی)، مدیرکل ثبت احوال (حسن آذرنیا)، عضو هیئت ثبت (عبدالله عقرایی)، نماینده مالک (حامد نجفی)، مالک نیو (یونس قربانی) و فوتبال رسید. رئیس هیئت مدیره (جواد شش) به طور رسمی معرفی می شود.
صورتجلسه در دفتر ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی امضا شد اما بهتاج صورتجلسه را امضا نکرد و تایید اداره فوتبال را برای رسمی شدن قرارداد کافی دانست اما واقعیت این بود که مالک جدید مورد تایید بهتاج نبود. او هیچ مدیریتی در مالک جدید ندید و سعی کرد محمدرضا زنوزی را از انتقال منصرف کند اما طبق قراردادهای قبلی تنها موافقت شورای فوتبال کافی بود و این انتقال قطعی شد.

بدهی ماشین بدهی مالیاتی

تعهدات طرفین در انتقال

صاحب ماشین کیست؟

با گذشت شش هفته از پایان لیگ برتر، ماشین سازی تبریز دومین سقوط متوالی خود را تجربه کرد و به لیگ دو صعود کرد و این پاییز می تواند پایانی بر سبزه های تاریخی شمال غرب کشور باشد.

ماشین سازی بارها تجربه سقوط و انحلال را داشت و آخرین انحلال با اهدای امتیاز گسترش فولاد تبریز به خوبی به پایان رسید اما امتیاز دادن به سبزپوشان تبریز چاره ساز نبود و پس از دو فصل حضور در لیگ برتر راهی لیگ یک شد. و سپس به لیگ سقوط کرد، او دو نفر داشت، اما دلیل این اتفاقات یک موضوع بحث برانگیز در تبریز است و کسی مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد. در این گزارش قصد داریم دلیل این اتفاق را توضیح دهیم و نگاهی به مواضع مالکی بیندازیم که در کمتر از یک سال (28 اردیبهشت 1400 تا 15 اردیبهشت 1401) سقوط از لیگ برتر را در لیگ دو تجربه کرد. توسط ماشین سازی

اعضای کمیته نقل و انتقالات را معرفی کنید

دلیل عدم ثبت نام

همانطور که ایوب بهتاج گفت بدهی مالیاتی ماشین سازی شخصی است و تاثیری در انتقال ثبت نام این باشگاه نخواهد داشت اما این موضوع در همان ابتدای واگذاری مطرح شد و به همین منظور جلسه ای با یونس قربانی، حامد تشکیل شد. نجفی و ایوب بهتاج. در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد و در این دیدار ایوب بهتاج با مسئولان ارشد سازمان مالیاتی گفت و گو کرد و یونس قربانی قرار بود بدون منع قانونی به کار ضبط خود ادامه دهد اما هنوز تمام نشده است
باشگاه بدهی مالیاتی داشت اما مبلغ آن به اندازه ای نبود که برای مجموعه دریک مشکل ایجاد کند و همزمان که نصیرزاده مسئول تسویه و تسویه حساب با طلبکاران بود، بدهی مالیاتی توسط دریک و آذرنیا به عنوان مدیر کل باد پرداخت شد. تراکتورسازی را در دیدارهای آسیایی همراهی کرد.