حاکمان پرسپولیس با چاشنی آواز استقلال/قرمزها به دشمن دیرینه خود در آبادان رسیدند



پرسپولیس به عنوان مدافع سه جام حذفی فوتبال ایران در فصل قبل، با پیروزی در دیدار هفته بیست و چهارم، برای اولین بار و به طور موقت به صدر جدول صعود کرد. پرسپولیس از ابتدای این فصل با مشکلات زیادی دست به گریبان بود و به همین دلیل هرگز نتوانست به صدر جدول رده بندی برسد.

البته ما هر هفته در مورد برنامه کامل صحبت می کنیم. به یاد داریم که در دور اول در چند نوبت تیم های مختلف به ویژه مدعیانی مانند سپاهان یا پرسپولیس مسابقات با تاخیر را پشت سر گذاشتند که باعث شد تیم قرمزپوش از مقام اول دور بماند. حالا بعد از انجام تمام دیدارهای هر هفته و بعد از دیدارهای معوقه، اگر به جدول هر هفته این فصل نگاه کنیم، فقط استقلال و سپاهان طعم مقام اول را چشیدند که از همان هفته اول برای استقلال اتفاق افتاد.

استقلال در هفته اول لیگ بیست و سوم در همین ورزشگاه تختی آبادان با سه گل صنعت نفت را شکست داد. در دیگر دیدارهای آن هفته، سپاهان در اصفهان 3 بر یک تراکتور را برد و پرسپولیس در اراک با یک گل مقابل آلومینیوم پیروز شد. در نتیجه به لطف تفاضل گل، استقلال فصل را به عنوان رهبر آغاز کرد و پرسپولیس پشت سر سپاهان ایستاد.

در پایان اولین روز از هفته بیست و چهارم و سه دیداری که در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 در سیرجان، تهران و آبادان برگزار شد، پرسپولیس با 52 امتیاز تنها تیم برنده شد و موقتاً به صدر جدول رسید. رتبه بالاتر از استقلال پرسپولیس در آبادان هم رهبری را تجربه کرد، یعنی همان جایی که استقلال این فصل را با پیروزی و رهبری شروع کرد!

البته بازی امروز استقلال و شمس آذر در ورزشگاه آزادی می تواند استقلال را با پیروزی به صدر جدول بازگرداند اما حتی برای 24 ساعت این برتری جوان پسند علاوه بر رسیدن به رکورد استقلال، برتری روحی و روانی و درازمدت را به همراه داشته است. انگیزه -رقیب زمانی

چه کسی کری را در بین هواداران این دو تیم نشناسد؟ شاید اگر پرسپولیس مثل دو دیدار قبل با یک گل پیروز می شد، هواداران این تیم اینقدر از این رهبری خوشحال نمی شدند!

البته برخلاف صنعت نفت آبادان، استقلال همچنان در این فصل دست بالا را دارد. اگرچه پرسپولیس در آبادان نیز با همان نتیجه 3 بر صفر پیروز شد، اما استقلال در بازی برگشت صنعت نفت را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست داد و مقابل این تیم دبل کرد، اما پرسپولیس به میدان رفت و با نتیجه 2 بر یک مقابل صنعت پیروز شد. . نفت در ورزشگاه آزادی در آخرین ثانیه های وقت پایانی یک گل به خودی را با تساوی رد و بدل کرد.

بیشتر بدانید:



سرویس داخلی اخبار فوتبال