دیگر نمی خواهم به پرسپولیس برگردم اما… / بیا حرف بزنیم از ما شاکی هستند.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت خود 270 میلیارد تومان از طریق برند پرسپولیس درآمدزایی داشته است، گفت: بهترین پیشنهاد واگذاری سند تحول خود دولت بود که در 17 اسفند 1400 ابلاغ شد و در این سند به صراحت آمده است که این دو. سه یا چهار سال دیگر باشگاه ها با توافق مدیریتی واگذار می شوند. به مشاغلی بدهید که حریم خصوصی دولت هستند. آنها باید سه یا چهار سال کار کنند و درآمد ایجاد کنند نه اینکه یکباره آن را بدهند. چرا به این موضوع توجه نشد؟ در این واگذاری تنها 24 درصد مردم سهام باشگاه را خریدند و استقبال خوبی از آن نشد. مابقی سفارش داده شده و به فروش می رسد.

رسول پناه تاکید کرد: در دوره مدیریت دو ورزشگاه به نام خودمان یکی در شهدای گمنام و یکی در درفشی فر را در اختیار گرفتیم. 25 میلیارد قرارداد بازیکنان را کم کردیم. تیم را به فینال آسیا بردیم. پاداش و قرارداد دادیم. طبق گزارش سازمان خصوصی سازی، این تنها سالی بود که پرسپولیس به درآمدزایی دست یافت. از 13 پرونده خارجی، 8 پرونده به ویژه پرونده برانکو ایوانکوویچ را بسته ایم.

مدیرعامل سابق پرسپولیس که در دوران فعالیت خود با شجاع خلیل زاده، مدافع این تیم به چالش کشیده شده بود، در پاسخ به این سوال که چرا خلیل زاده تحت پیگرد قانونی قرار نگرفت؟ وی گفت: باشگاه شکایت کرد. به کمیته تعیین وضعیت هم فرستادیم. این مشکل مخفی نیست. مدارک موجود است. این بازیکن قراردادی سه ساله داشت. شجاع محبوب است و من او را در پرسپولیس خیلی دوست دارم. خودش می داند. در مدیریت فرق می کند. من نمی دانم دولت بعدی چه کرد. شجاع هنوز دو سال از قراردادش باقی مانده بود. تصمیم گرفتیم دو سال بمانیم، اما او انصراف داد.

ما نتوانستیم قرارداد استوکس را به فیفا بفرستیم

من طرفدار فروش باشگاه بودم، اما به شکلی خوب

پرونده شجاع خلیل زاده هیچ رازی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که چه عملکرد قابل دفاعی در پرسپولیس دارد؟ وی گفت: زمانی که به عضویت هیات مدیره پرسپولیس درآمدم و به باشگاه پیوستم، تمام سلسله مراتب را طی کردم. من از همه مشکلات آگاه بودم. زمانی که رئیس هیئت مدیره بودم با مدیرعامل مشکل داشتم چون پرسپولیس باید قانونی عمل می کرد. زمانی که وارد پرسپولیس شدم به خصوص زمانی که سرمربی شدم با بحران جدی پرونده داخلی و خارجی مواجه شدیم و با یک امتیاز تیم چهارم جدول بودیم. وقتی مدیرعامل شدم همه شرایط را می دانستم. من نگفتم ارث – بدهی – دارم. البته هیئت مدیره قوی هم داشتیم.

بیا حرف بزنیم از ما شاکی هستند

دیگر به پرسپولیس برنمی گردم اما…

سند تحول دولت; بهترین راه حل برای بازگرداندن استقلال و پرسپولیس

25 میلیارد تومان به حساب پرسپولیس واریز کنید

رسول پناه در ابتدا با تایید دندانپزشکی خود درباره حضور بی ربط به فوتبال و پرسپولیس گفت: مدیران فوتبالی که 30 سال سابقه داشتند چه کردند؟ ما مدیران فوتبال زیادی داشتیم. البته همه چیز را نمی گویم. عده ای هم زحمت کشیدند.

مدیرعامل سابق پرسپولیس باز هم با تاکید بر اینکه حساب این باشگاه باز است، افزود: اخیرا ایرانسل 25 میلیارد واریز کرده و به بازیکنان – پرسپولیس – که از این حساب آمده اند، داده است. نمی دانم چرا می گویند حساب باشگاه را بستم.

بله، من دندانپزشک هستم

دلیل اختلاف نظر با مدیرعامل پرسپولیس

به سلطانی فر گفتم قرارداد دلالی ببند

بحث دیگر رسول پناه درباره علت جدایی گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی از پرسپولیس بود که در زمان محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل این تیم اتفاق افتاد. رسول پناه در پاسخ به این سوال که چرا از جدایی کالدرون به عنوان رئیس هیئت مدیره جلوگیری نکرد؟ او گفت: شما استدلال کالدرون را باور نخواهید کرد. پیام هایی وجود دارد. می خواست برگردد اما شرط گذاشت که مدیرعامل انصاری فرد نباشد. گفتیم در اختیار شما نیست. باعث شده اند که بنده خدا دیگر برنگردد. با فاصله فاصله داشت. منظورم این نیست که او تهدید شده بود. ما خیلی کمک کردیم.

وی با تصریح بر اینکه این اتفاق مشکلی بین مدیرعامل باشگاه و کالدرون بوده است، گفت: اگر قرارداد را بخوانید متوجه می شوید زمانی که او استعفا داد، اگر یک سوم قراردادش را پرداخت می کردیم، می توانست برود چون استعفا داده بود. این مشکل بین مدیرعامل و او بود. وقتی به کالدرون رفتیم، مسائلی ما را شوکه کرد. گفته شد اعضای هیئت مدیره هم ماندند. کالدرون هم بخشی از مبلغش را خرج کرد و با پرسپولیس رفت اما مسائل خاصی بود که بهتر است برگردانده نشود. او مربی ای بود که هر دو هفته یک بار به هیئت می آمد که واقعاً تکان دهنده بود. او باشگاه را دوست داشت.

حساب پرسپولیس بسته نشده است

وی در خصوص بسته شدن حساب پرسپولیس و اینکه به خاطر هزینه هایی که انجام دادید و شکایت شما این اتفاق افتاده است، گفت: خیر. مدیرعامل پرسپولیس بیانیه ای داد و گفت شنیدم و نمی دانم. این اظهارات بی اساس است. حساب پرسپولیس بسته و مسدود نمی شود. او نیامد که حداقل از اداره حقوقی استعلام کند که آیا این حساب می تواند مسدود شود یا خیر. کسانی که مثلا از مبلغ 1 میلیارد تومان شکایت می کنند، این مبلغ وارد حساب می شود اما حساب باز می شود.

این اختلاف از کجا ناشی شد که در نهایت منجر به جدایی کالدرون شد؟ رسول پناه که در برنامه ورزشگاه صحبت می کرد در پاسخ به این سوال گفت: برخی مشکلات واقعی است و قابل اثبات نیست. اگر حرف خاصی بزنیم صبح می روند دادگاه شکایت می کنند.

به گفته رسول پناه، دلیل محرومیت پرسپولیس از آسیا، پرونده کالدرون بود که به فیفا باز شد. مدیرعامل سابق پرسپولیس همچنین با بیان اینکه دیگر تمایلی به بازگشت به این باشگاه ندارد، گفت: اما اگر نیاز به کمک باشد، حاضرم کمک کنم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

مهدی رسول پناه، مدیرعامل و رئیس سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در جدیدترین مصاحبه خود تحت عنوان شکایت از این باشگاه به دلیل پذیرش مطالباتش و بستن حساب پرسپولیس به موضوعات مختلفی پرداخته است. از تلاش برای اخراج گابریل کالدرون، سرمربی سابق قرمزها، که به گفته او “برنامه ریزی شده” بود تا اشتباهات متعدد در قرارداد مهاجم ایرلندی آنتونی استوکس.

رسول پناه درباره دلیل ناکامی پرسپولیس در پرونده آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی گفت: این قرارداد زیر نظر من نبود. استوکس با این تیم به امارات رفت تا در شارجه بازی کند و دیگر برنگشت. در دوره مدیریت ما بحث کرونا و بازی ها لغو شد. در این مدت نتوانست به تهران بیاید. طبق قرارداد استوکس، کارهای قانونی را انجام دادیم. در قرارداد استوکس قید شده بود که باید به فدراسیون فوتبال ایران شکایت کنیم. مسئله این است. این قرارداد آنقدر «مختصر» بود که نتوانستیم آن را به فیفا بفرستیم. تاریخ ها هم اشتباه بود. نمی دانم سهوی بود یا عمدی، اما قرارداد 20 یا 30 خطا داشت. ما فقط توانستیم وارد شویم تا 50000 دلار آخر به ما نرسد. بزرگترین ضربه را در پرسپولیس به خاطر اختلاف حقوقی خوردیم.

مدیرعامل سابق پرسپولیس ادامه داد: آژانسی داشتیم که متاسفانه قرارداد داشت و انگیزه درآمدزایی نداشت. اختلاف ما از آنجا شروع شد. وظیفه دلال پرداخت بود. به سلطانی فر – وزیر وقت ورزش – گفتیم این اتفاق نمی افتد و باید در باشگاه پول واریز کنید، در حالی که شرایط واریز پول وجود نداشت. گفتم اگر می خواهم ناظر شوم، قرارداد دلالی را اصلاح کنیم یا این قرارداد را امضا کنیم. اعضای هیأت مدیره با اختیار خود این موضوع را پیگیری کردند و ما قراردادی به مبلغ 110 میلیارد تومان بستیم که در مطبوعات گفتند چای ترکمنی است، اما ریال آخر را پرداخت کردند. آیا در تاریخ پرسپولیس چنین توافقی وجود داشت؟

رسول پناه در خصوص نامه ای که قبل از واگذاری استقلال و پرسپولیس ارائه کرده بود و در آن مخالفت خود را با خصوصی سازی این دو باشگاه اعلام کرده بود، یادآور شد: خود ما طرفدار واگذاری هستیم اما به عقل سلیم. فرم درستی نیست ما نامه ای نوشتیم و گفتیم که فکری بکنند و رهبران را دعوت کنند، اما بعد از اینکه کارشان را انجام دادند وارد عمل شدند. «داروی پس از مرگ سهراب» بود.

خروج کالدرون برنامه ریزی شده بود

کالدرون می خواست برگردد اما انصاری فرد شرایطش نبود

آیا تمایلی برای تغییر سرمربی وجود داشت؟ رئیس سابق هیات مدیره پرسپولیس در پاسخ به این سوال پاسخ داد: بله برنامه ریزی شده بود. اگر اخبار را تماشا می کردید، متوجه می شدید. آنها می خواستند کالدرون بماند، اما شورا می خواست که او بماند. کالدرون در یک برنامه تلویزیونی صحبت کرد. ما نباید خودمان را درگیر این سوال کنیم. همه طرفداران درک می کنند. برای ما چک کردند و گفتند دیگ کار می کند. گفتیم پول چه شد. اگر پنج روز زودتر پرداخت می کردند، هیچ خسارتی نمی دیدند.

ما به کالدرون رفتیم و شوکه شدیم

این تنها سالی بود که پرسپولیس به درآمدزایی رسید