قلعه نویی: به تیم ملی دعوت شده ام و می روم


سرویس خبر شماره: 2010186
2 آوریل 1403 در 10:44 ب.ظ.
24000 امتیاز خبر|

35نقطه نظر

آنها از فوتبال دور هستند و اطلاعات آنها کامل نیست.

سرمربی تیم ملی ایران از مصدومیت مهاجم ستاره خود ناراحت است.

قلعه نویی: به تیم ملی دعوت شده ام و می روم

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، امیر قلعه نویی پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 اظهار داشت: اجازه دهید ابتدا تشکر کنم، سپس انتقاد کنم. از تماشاگرانی که در تعطیلات به ورزشگاه آمدند و همچنین از بانوان تشکر می کنم. حضور زنان انگیزه آنها را بیشتر می کرد. انتقاد من این است که جایی که برای بانوان عزیز در نظر گرفته بودند مناسب نبود. به خصوص که سرما باعث عذاب این عزیزان شده بود. از مسئولین می خواهم به فکر بهترین موقعیت آزادی برای زنان باشند. آنجا جای خوبی برای زنان وجود نداشت.

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی مقابل ترکمنستان گفت: ترکمنستان تیم خوبی است و اکثر آنها در یک تیم هستند. بعد از بازی با قطر بازیکنان ما که از نظر روحی در شرایط خوبی نبودند توانستند با ارائه یک دیدار خوب به پیروزی برسند. شادی را در سکوها دیدیم و مردم از نوع مسابقه راضی بودند. خیلی زود گل زدیم و بعد از آن افت داشتیم و در نیمه دوم با بازیکنان صحبت کردیم. در نیمه دوم کامل طبق خواسته ما بازی کرد. تنها نقطه ضعف مسابقه مصدومیت سردار آزمون بود که امیدوارم موضوع خاصی نباشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال با این سوال که استقبال تماشاگران نشان دهنده رضایت مردم از عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا است، اظهار داشت: حضور این تماشاگران ناشی از بازی های خوب ما در جام ملت های آسیا است. بسیاری به دنبال به حداقل رساندن تلاش بازیکنان ما بوده اند. اما مردم نشان دادند که از فوتبال تیم ملی راضی هستند. این موقعیت ها را در بازی با قطر داشتیم و حتی بهتر. ما به موقعیت های شش مرحله ای نرسیده ایم. نه حتی کنعانیان. مردم از نحوه برگزاری مسابقات تیم ملی راضی هستند.

2003583

قلعهنویی درباره جوانان تیم ملی گفت: در مورد تغییر نسل هم گفتم حتما باید با شیب ملایمی همراه باشد. چون اگر نتیجه نگیریم اولین باخت جوانان هستند. برای افزایش عمر بازیکن جوان در تیم ملی باید به جمع بندی برسیم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. یک بار دیگر از مردم عذرخواهی می کنم، زیرا بعد از بازی با ژاپن می توانستیم آنها را خوشحال کنیم. اما اتفاقات فوتبال و بدشانسی مانع از پیروزی ما شد. ترکمنستان را با 5 گل شکست دادیم. اما مقابل قطر در جام ملت های آسیا چنین شانسی داشتیم و توپ هایمان گل نشد.

وی درباره ناکامی چند تیم رقیب از جمله ژاپن و کره جنوبی مقابل حریفان خود گفت: فوتبال در آسیا در راه است. برخی هم که چند سالی است از فوتبال دور هستند اطلاعات ناقصی دارند یا از روی طمع حرف می زنند. امروز ژاپن به کره شمالی گل زد و کره جنوبی مقابل تایلند به تساوی رسید. دولتمردان جهان و آسیا به دنبال این بوده اند که فوتبال را ابزاری برای پیشرفت جامعه قرار دهند. کاری که عربستان با آوردن ستاره های جهان انجام داد. آنها می خواهند با فوتبال به جامعه انگیزه بدهند. به همین دلیل است که تیم ها به هم نزدیک شده اند.

قلانوی افزود: ترکمنستان تا پایان بازی 1-1 مقابل ازبکستان بود و دو گل به ثمر رساند. فوتبال در آسیا خیلی فشرده شده است. بازیکنان ما امروز با حالت هجومی همیشگی خود فوتبال بازی کردند. من از جوانانی که بازی کردند راضی هستم. همینطور بزرگان تیم که به جوانان اجازه پیشرفت دادند. جو صمیمی توسط بازیکنان باتجربه ایجاد شد و به گفته خودشان بهترین لحظه حضورشان در تیم ملی بود. حضور مردم نشان دهنده رضایت از تیم ملی است. بسیاری سعی کرده اند خلاف این را ادعا کنند. اما حضور مردم نشان داد که راضی هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: ترکمنستان در دیدارهای گذشته برتری مقابل ایران را تجربه کرد.: وقتی از آمار صحبت می کنید بعضی از دوستان می گویند آمار نتیجه نیست. آمار در جامعه اقتصادی و در همه جوامع با ما صحبت می کند. در فوتبال هم همینطور است. ما به آمار توجه نمی کنیم. اما فکر می کنم این بهترین نتیجه مقابل ترکمنستان است. دروازه بان ترکمنستان روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و حتی توانست به جای کنعانی ها بهترین بازیکن شود. او 5 گل زد اما 100 درصد موقعیت های ما را متوقف کرد.

قالنویی یادآور شد: نگرش ما تهاجمی است و با وجود فشارهایی که به ما وارد می کنند و می گویند در جام ملت های آسیا این همه گل زدیم، تغییری نداریم. مردم فوتبال هجومی را دوست دارند، هرچند خیلی ها سعی کردند بازی های ما در جام ملت ها را کم اهمیت جلوه دهند. حضور مردم در تعطیلات نشان داد که از تیم ملی راضی هستند اما باید به فکر جام جهانی و مسابقات انتخابی باشیم.

سرمربی تیم ملی ایران می گوید انتقادات را می پذیرد: من اینجا مهمونم و یه روز میرم و نفر بعدی میاد. هدف باید شاد کردن مردم باشد و راه حل را نشان دهید. یک بار بنده حشمت مهاجران بودم. وی در این جلسه به نقد، مشاوره و ارائه راهکار پرداخت. این فضا خیلی کمک می کند. مردم متوجه یک سری مکالمات می شوند. بازی امروز نشان داد آنچه گفته شد برای مردم مهم نیست.

مجله اخبار فوتبال داخلی