منچستریونایتد – لیورپول/اخطار جدی به قرمزها; نمیخوای برنده بشی؟!

صدمه دیده و محروم
ویکتور لیندلوف و فاکوندو پلیستری دو مصدوم منچستریونایتد هستند. احتمالا آنتونی مارسیال در این دیدار مهم شرکت نخواهد کرد. در طرف مقابل، لیورپول لیست بلندبالایی از معلولان و مصدومان دارد. داروین نونیس که به دلیل اخراج در بازی مقابل کریستال پالاس این دیدار حساس را از دست داد. جوئل ماتیپ، ابراهیما کوناته، دیوگو جوتا، تیاگو آلکانتارا، الکس اوکسلید چمبرلین، کورتیس جونز و کالوین رمزی نیز به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست دادند. نبی کیتا، کوین کلهر و روبرتو فیرمینو ممکن است در این بازی شرکت نکنند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستر یونایتد :
دخیا، دالو، واران، مارتینز، مالاسیا، فرناندز، فرد، اریکسن، سانچو، راشفورد و رونالدو
لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، ون دایک، رابرتسون، الیوت، فابینیو، هندرسون، صلاح، دیاس و فیرمینو



سرویس اخبار فوتبال خارجی

آمار بازی
209) در 209 دیدار منچستریونایتد و لیورپول، شیاطین سرخ 81 برد و قرمزهای مرسی ساید 70 برد کسب کرده اند، در حالی که 58 بازی بین دو تیم مساوی شده است.
60) در 60 بازی لیگ برتر، منچستریونایتد 28 بار و لیورپول در 18 بازی پیروز شده اند. 14 دربی شمال غرب نیز با تساوی به پایان رسید.
8) لیورپول علاوه بر پیروزی در 3 بازی اخیر مقابل منچستریونایتد در لیگ برتر، در 8 بازی متوالی شکست نخورده است. از این 8 بازی، او در مجموع 5 برد و 3 تساوی کسب کرده است.
13) لیورپول در 3 بازی اخیر لیگ برتر مقابل منچستریونایتد 13 گل به ثمر رسانده است. قرمزهای مرسی ساید فصل گذشته 9 گل به حریف قدیمی خود زدند و هیچ گلی دریافت نکردند.
30) 30 سال از آخرین فصل شکست منچستریونایتد در 2 بازی اول لیگ برتر می گذرد. شیاطین سرخ در فصل 93–1992 به شفیلد یونایتد و اورتون شکست خوردند، اما در پایان فصل قهرمان لیگ شدند.
10) از آخرین باری که لیورپول در 2 بازی اول فصل لیگ برتر شکست خورد، 10 سال می گذرد. در فصل 2013-2012 با مدیریت برندان راجرز در 5 بازی ابتدایی فصل پیروز نشدند و در نهایت در رده هفتم قرار گرفتند. یورگن کلوپ حتی در 2 بازی اول فصل هم تیمش را نبرد.
16) یورگن کلوپ 16 بار به مصاف منچستریونایتد رفته است که 6 پیروزی، 7 تساوی و 3 شکست داشته است.
21) با وجود اینکه لیورپول فصل را خوب شروع نکرده است، اما در 21 بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است. آخرین شکست تیم کلوپ به دسامبر 2021 برابر لسترسیتی برمی گردد. این بدان معناست که لیورپول در لیگ برتر در سال 2022 شکست نخورده است.
20) لیورپول بعد از 20 سال شانس 4 برد متوالی مقابل منچستریونایتد را دارد. دفعه قبل در ژانویه 2002، آنها برای چهارمین بار متوالی شیاطین سرخ را بردند.

امشب از ساعت 23:30 در ورزشگاه اولدترافورد، نبردی بسیار حساس در لیگ برتر انگلیس برگزار می شود. منچستریونایتد و لیورپول در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هیچ کدام در فصل 2022-2023 هنوز طعم پیروزی را نچشیده اند.

منچستر یونایتد ؛ در باتلاق گیر کرده است

به نظر می رسد “بحران” برای شرایط فعلی منچستریونایتد دست کم گرفته شود. تیمی که اریک تنهاچ تاکنون ساخته است حتی بدتر از تیم های قبلی است. تیمی کاملا بی نظم و پر حاشیه که اشتباهات پیاپی بازیکنانش باعث می شود در یک نیمه 4 گل برنتفورد را بزنند. منچستریونایتد با شرایط فعلی اصلا تظاهر به حضور در رقابت های اروپایی ندارد و تیمی میان جدولی خواهد بود. شاید در چند روز آینده با اضافه شدن بازیکنان جدید وضعیت آنها بهتر شود، اما تیمی که در باتلاق گیر کرده است به سختی می تواند از آن خارج شود. در آستانه دیدار مقابل لیورپول شرایط به گونه ای شده است که شیاطین سرخ به شکست نخوردن راضی هستند چراکه در فصل قبل 9 گل از رقیب و دشمن قدیمی خود دریافت کردند. اگر دخیا و مدافعان یونایتد اوضاع را منفجر نکنند، ممکن است کمی امیدوار باشند.

لیورپول؛ برعکس شگفت انگیز است

آخرین مبارزه
در 19 آوریل 2022، در آخرین بازی رسمی بین دو تیم، لیورپول در آنفیلد 4-0 منچستریونایتد را شکست داد. دیاس، صلاح (دوبار) و مانه گل های لیورپول را به ثمر رساندند.

با توجه به انتظارات لیورپول و یورگن کلوپ، 2 تساوی در 2 هفته ابتدایی فصل کمتر از 2 شکست نیست. لیورپول با موانع دفاعی دست و پنجه نرم کرده است و کلوپ هنوز راه حلی برای این الگوی رقبا ندارد. خبر بد این است که لیورپول در بازی‌های بزرگ و در برابر رقبای بزرگ‌تر و قوی‌تر تیم بهتری را نشان می‌دهد و در بازی‌های کوچک‌تری مانند نبرد با فولام و کریستال پالاس امتیازات را از دست می‌دهد. لیگ برتر مانند یک ماراتن است، اگر انرژی خود را در طول مسیر حفظ نکنید، نمی توانید در بهترین موقعیت ممکن به پایان برسانید. لیورپول قرار بود اولین مدعی قهرمانی بالاتر از سیتی در این فصل باشد، اما تاکنون همه را در جهت مخالف شگفت زده کرده است. منچستریونایتد سال ها رقیب خوبی برای آنها بوده است. شاید همه چیز از این هفته شروع شود.