ورزشگاه آزادی، تنها میزبان زن لیگ برتر

کاظمی پور درباره حضور بانوان در ورزشگاه های شهرستانی نیز بیان کرد: در سفرهای متعدد به استان ها از ورزشگاه های برگزار شده مسابقات کردم و ملاحظات لازم برای ورود، خروج و استقرار بانوان بررسی شد. این تاریخ (حضور بانوان در ورزشگاه ها) اولین جلوه های خود را تجربه می کند و مجموعه ورزشی آزادی در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد تا سایر ورزشگاه های ما نیز این چارچوب ها و شرایط را برای حضور بانوان ارائه دهند و به استانداردهای مورد نظر ما برسند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مریم کاظمی پور، معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که قرار است 30 درصد بانوان وارد طبقه دوم ورزشگاه آزادی شوند و آن هم به این دلیل که وضعیت طبقه دوم خوب نیست. و چگونه قرار است امنیت زنان تضمین شود. : برای طبقه اول دقیقا همینطوره. در بازی های لیگ برتر اول و دوم حضور داشتم و مشکلات ساختمانی وجود داشت و با مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی در میان گذاشتم. برای بازی های لیگ سوم و چهارم، بانوان در طبقه دوم ظاهر شدند. سعی می کنیم موقعیتی مناسب برای بانوان در نظر بگیریم که حرمت آنها حفظ شود و دسترسی لازم به تونل های خروجی را داشته باشد تا با حداقل تلاش بتوانند حرکت کنند. در آینده ای نه چندان دور مکانی ممتاز و مناسب با چارچوب های فرهنگی در نظر گرفته می شود تا بانوان با آرامش از بازی ها لذت ببرند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چند سال است بحث ایجاد مکان ویژه مطرح شده و چه زمانی این اتفاق می افتد تا خانم ها بتوانند از طبقه اول استفاده کنند، گفت: اتفاقا برای خانم ها این اتفاق می افتد. هشت منطقه فعال برای بانوان در مسابقات تیم ملی و چهار تیم باشگاهی در نظر گرفتیم. مناطقی که الزامات رفاهی و دسترسی به خطوط تردد وسایل نقلیه در آنها تضمین شده است. برخی از بانوان با فرزندان خود به ورزشگاه می آیند و امکانات مجموعه باید به گونه ای طراحی شود که مشکلی برای زنان و مادران ایجاد نشود. این موضوع برای ما به خصوص مسئول ارشد اداره بسیار مهم بود. در چهار مسابقه ای که بانوان ما حضور داشتند، مقام ارشد وزارتخانه به همراه معاونانش به ورزشگاه رفتند تا شرایط و چارچوب های فرهنگی را که دغدغه اصلی ماست بررسی کنند.

بر اساس اعلام دستیار بانوان وزارت ورزش، تنها ورزشگاه آزادی میزبان تماشاگران زن در لیگ برتر خواهد بود.

ورزشگاه آزادی، تنها میزبان زن لیگ برتر

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که قرار است چند نفر از بانوان به عنوان تماشاگر مسابقات پرسپولیس و هوادر در ورزشگاه حاضر شوند، تصریح کرد: در مراسم های مختلف دهه فجر و نوروزگاه شرکت کردم و بنابراین از زمانی که از فضای تصمیم گیری دور هستم، اطلاعات لازم را از مراجع تصمیم گیری دریافت می کنم و به مردم اطلاع رسانی می کنم.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1869671
21 فوریه 1401 ساعت 21:00
1.2 هزار |

0نقطه نظر

با اعلام معاون وزیر ورزش