پوست کندن پیاز | آرسبلاگ … وبلاگ آرسنال

در مورد اولی، اگر فصل آینده همچنان بازیکن آرسنال باشد، تعجب خواهم کرد. راب هولدینگ در ژانویه 2021 قرارداد جدیدی امضا کرد. مطمئن نیستم که آیا او در تابستان جدا خواهد شد یا خیر، اما مطمئن نیستم که بتوانم دوباره قراردادش را با آرسنال تمدید کنم.

شک من این است که تیرنی احتمالاً از قبل به این نتیجه رسیده است که در تابستان به دنبال یک چالش جدید خواهد بود و این به اندازه کافی منصفانه است. او بازیکن خوب و رقیب خوبی است، او می خواهد بازی کند و شما بازیکنانی را می خواهید که می خواهند بازی کنند. از سوی دیگر، اسمیت رو ممکن است در حال تلاش برای دور ماندن از درگاه باشد.

همانطور که من این را می نویسم، احتمالاً از نظر ذهنی لیست تیم های آرسنال را بررسی می کنید و از خود می پرسید که آن آدام لالانا و ناتانیل کلاین (شاید یک کوتینیو اگر بتوانیم باشگاهی احمق مانند بارسلونا پیدا کنیم) چه کسانی هستند. کایرن تیرنی و امیل اسمیت رو در تابستان 2021 قراردادهای جدیدی امضا کردند.

هواداران چلسی و منچستریونایتد احتمالاً اکنون به دنبال N5 و آرتتا هستند زیرا در فکر بازسازی خود هستند. یکی از چیزهایی که بلافاصله در مورد تغییر شکل کلوپ از لیورپول به من توجه کرد این بود که چگونه او جایگزینی و ارتقاء ستون های اصلی تیم را در اولویت قرار داد.

راب هولدینگ احتمالاً سؤال وجودی تری برای پاسخ دادن دارد. من مطمئن هستم که آرتتا از حفظ او بسیار خوشحال خواهد شد، اما شانس او ​​برای پیشرفت فراتر از گزینه چهارم میانی بسیار اندک است. آیا او یک نوع النی است که از آن نقش راضی است یا این دیدگاه را خواهد داشت که در 27 سالگی چیز دیگری برای حرفه خود می خواهد؟

فکر می کنم زمانی که بارسلونا تصمیم گرفت با خرید فیلیپه کوتینیو که بازیکن خوبی بود اما با دیدگاه کلوپ همخوانی نداشت، خود را نیمه ورشکست کند، کلوپ به جک پات رسید. به هر حال، این ستون تیم استیلمن نیست، لا. چه ربطی به آرسنال دارد؟

در پادکست آرسنال ویژن، ما اغلب در مورد تلاش برای “بازنشستگی” ژاکا در تمام مدت شوخی می کنیم زیرا تصور می کنیم شخص دیگری در موقعیت او چگونه به نظر می رسد. مانند هندرسون، ژاکا هم از طریق عملکرد خود و هم به خاطر رهبری که به همکارانش ارائه می‌دهد، به هالک ادامه داد تا راه خود را به لایه بالایی از بازیکنان وارد کند.

من را در توییتر دنبال کنید @Stillmanator



https://arseblog.com/2023/03/peeling-the-onion/ منبع:

آرتتا تحت یک اولویت بندی مشابه (نه یکسان) قرار گرفته است. بازیکنانی بودند که اکنون باید می رفتند، حالا، حالا (انصاف داشته باشیم، در گوندوزی و اوزیل، دو نفر از آن ها بر خلاف کیفیت فوتبالی شان به دلیل نظم ضعیفی هدایت می شدند)، برخی از آنها که پروژه حول محور آنها ساخته شده است، وجود دارد. “لایه دوم.”

در دوران سلطنت میکل آرتتا در آرسنال، من، مانند بسیاری دیگر از هواداران آرسنال، متوجه شدم که به لیورپول به عنوان نوعی الگو برای بازسازی تیم اشاره می کنم. مقایسه لیورپول در درجه اول به این دلیل جذاب بود که موفقیت آمیز بود.

سپس به گرانیت ژاکا می رسیم که من او را به عنوان جوردن هندرسون بازیکن آرسنال می دانم. زمانی که کلوپ به لیورپول پیوست، گمان مهمی دارم که او هندرسون را در رده لالانا با یک قرارداد و سپس ما بازیکنان را ارتقا می‌دهیم.

زمانی که او وارد باشگاه شد، یک هلال منتخب از بازیکنان حضور داشتند که در ذهن سرمربی باید به صورت اضطراری بروند. بنتکه، مارکوویچ، ساخو، آلن و اینگز خیلی سریع از دروازه خارج شدند. در ذهن کلوپ، این بازیکنان به هیچ وجه نمی توانستند مارک فوتبال او را بازی کنند و باید کنار گذاشته می شدند و فروخته می شدند.

امیل اسمیت رو ممکن است شروع به تعجب کند که آیا او مرد فراموش شده تیم است یا خیر. آرتتا در دو پنجره نقل و انتقالات گذشته با فابیو ویرا و لئاندرو تروسارد قرارداد امضا کرده است و اگر من جای اسمیت رو بودم، نگاه گربه به قفسی را که از آن برای بردنش نزد دامپزشک استفاده می‌کنید، نگاه می‌کردم. .

به خوبی شناخته شده است که آرسنال کاملاً آماده بود تا به ژاکا اجازه دهد تا در تابستان 2021 به رم بپیوندد، اما باشگاه ایتالیایی این پول را کاهش نداد. سوئیسی قرارداد خود را به جای آن تمدید کرد و طبق هر حسابی، تابستان امسال نیز این کار را خواهد کرد. سال 2057 و غیره و غیره است.

همچنین بازیکنانی بودند که قرار بود این پروژه برای آنها ساخته شود. مانه، صلاح و فیرمینو (کلوپ دومی را به ارث برد و از زمان حضورش در هوفنهایم به شدت تحسین کننده این بازیکن بود). آنها آلیسون، رابرتسون، ویجانلدوم و ون دایک را خریدند و الکساندر آرنولد از تیم جوانان فارغ التحصیل شد.

این همان لایه ای است که من در این برهه زمانی واقعاً مجذوب آن هستم. زیرا ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که طبق نظر من، لایه دوم، یا “بازیکنان قراردادی” به نقطه تعیین‌کننده‌ای از دوران حرفه‌ای خود در آرسنال می‌رسند.

اوبامیانگ به سرعت از “پروژه حول شما ساخته شده است” به “شما دیگر حتی نمی توانید در ساختمان باشید” تغییر کرد. ژاکا به سرعت از «دیگر نمی‌خواهم در ساختمان باشم» به «من نمی‌توانم خود را در جای دیگری تصور کنم» تغییر کرد. ترکیب تیم آرسنال به مرحله ای نزدیک می شود که بخشی از پوست خود را از بین می برد.

این نشان می دهد که در نهایت، مقوله ها می توانند سیال باشند. زمانی که آرسنال در تابستان 2020 قرارداد جدیدی با اوبامیانگ امضا کرد، آنها بیانیه ای دادند مبنی بر اینکه این پروژه قرار است در آینده ای قابل پیش بینی حول او ساخته شود، که ثابت شد سپیده دم دروغین است.

برای من، جذاب ترین لایه بازسازی کلوپ بازیکنان «یک قرارداد» بودند. لایه ای از تیم وجود داشت که کلوپ به دلیل نیاز به یک کلمه بهتر، آنها را “تحمل کرد”. آدام لالانا پیشگوترین نمونه ای است که می توانم به آن فکر کنم.

آرسنال در مدت زمان نسبتاً کوتاهی نسبت به ترکیب تیمش راه طولانی را پیموده است. من هنوز تابستان 2021 را به عنوان یک علامت پر آب برای “پروژه” می دانم. بسیاری از پاکسازی بازیکنان ناخواسته یا کسانی که نمی‌توانستند سوار قایق شوند، قبل از آن اتفاق افتاده است، اما بسیاری از بازیکنان اصلی فعلی از آن تابستان خریداری شده‌اند. فکر می‌کنم در این تابستان، ممکن است برخی از بازیکنانی را ببینیم که در دوران سلطنت آرتتا کمک زیادی به تیم کرده‌اند و یا آینده‌شان متبلور شده است.

نه تنها موفقیت آمیز بود، بلکه با بودجه ای مشابه با بودجه ای که آرسنال با آن کار می کند، اجرا شد. بازسازی لیورپول تا زمانی که آرسنال به طور جدی شروع کرد، کامل شد، که یک چارچوب کامل از مرجع را ارائه داد.

لالانا ظرفیت فیزیکی و جمجمه‌ای برای بازی با نام تجاری «فوتبال هوی متال» کلوپ را داشت. بنابراین او برای چند سال در آن جا ماندگار شد، اما، واقع بینانه، این موقعیتی بود که کلوپ همیشه برای ارتقای بعدی “پینی” داشت.