با این وضعیت قهرمانی استقلال محال است/ اخراج یزدانی به دلیل تحریم نبود/ برای شکستن قرارداد همکاری نمی کنند!

سرمربی استقلال درباره اینکه به نظر می رسد علاقه ای به تساوی ندارد، پاسخ داد: یعنی حداقل می توانستیم مساوی کنیم. الان مربیگری میکنی؟ (می خندد) چی بگم چرا؟ دیدید در آن بازی ها چه گذشت.

* قطعا بازی سختی مقابل ملوان خواهیم داشت

ساپینتو ادامه داد: باید عادلانه تری با همه کار کنند زیرا سطح فوتبال استقلال بیش از اینها و احترام تیم داوری است.

وی افزود: آنها علیه ما انگیزه خواهند داشت. آنها می خواهند مسیر را ادامه دهند تا امتیاز بیشتری بگیرند. آنها در 4-5 بازی اخیر گل نزده اند و قطعا بازی سختی برای ما خواهد بود. شما باید صبور باشید و بسیار فعال باشید. باید سریع بازی کنیم. زمانی که فرصت گلزنی داشتیم. باید مقابل این تیم ها موثرتر عمل کنیم تا نتیجه دلخواه را بگیریم.

وی افزود: اگر فردا از یزدانی بروم می گویند چرا روزبه چشمی را در تیم نگذاشتی، می گویند دفاع وسط داشتی و می توانستی از آن استفاده کنی. زمانی که او از نظر بدنی ریکاوری کرد، می توانیم به او فرصت دهیم تا ببیند چگونه می تواند به تیم کمک کند. گاهی برای به دست آوردن چیزی باید چیزی را از دست داد.

سرمربی استقلال ادامه داد: این همایش در مورد بازی با ملوان بود اما 90 درصد آن مسائل دیگر بود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

*شنیدم یزدانی برای فسخ همکاری نمی کند!

یزدانی باید به تیم شاد برود

* الان مربی شدی؟

وی در مورد اینکه آیا از قهرمانی تیمش در لیگ امسال ناامید است، گفت: امیدوارم قهرمانی شود اما اگر بخواهند همینطور ادامه دهند و از استقلال امتیاز بگیرند واقعا غیرممکن است قهرمان شویم. هیچ کدام از تیم ها مقابل ما بهتر نبودند. حتی زمانی که به تراکتور باختیم، تیم حریف بازی بهتری از استقلال انجام نداد، اما با وجود اینکه بهتر بازی کردیم، ناعادلانه باختیم. حتی در دیدار مقابل سپاهان و تراکتورسازی در جام حذفی هم خوب بازی کردیم و مستحق بهتری بودیم.

سرمربی استقلال گفت: هنوز آن مشکل را مشخص نکرده ام. گفتم شاید، هنوز نگفته ام. قطعاً من به یک هافبک بازیساز نیاز دارم، گفتم نه تنها من بلکه هر مربی در لیگ دوست دارد اگر امکان افزایش کیفیت و ارزش تیمش وجود داشته باشد، شانسی داشته باشد. فکر می کنم شب گذشته پنجره نقل و انتقالات استقلال باز شد اما هنوز سهمیه و فضای جذب بازیکن نداریم.

وی با اشاره به شرایط سجاد شهباززاده، پاسخ داد: (در حال حاضر مدیر رسانه ای استقلال گفته در مورد شهباززاده چیزی اعلام نشده است) این اولین نکته در مورد یزدانی بود. اما نکته دوم این است که بهتر است یزدانی برای آینده اش به تیمی شاد برود. فضا را می خواهیم تا لیستمان را خالی کنیم و به استقلال کمک کنیم. الان از تیمی که دارم خیلی خوشحالم و راضی هستم، این تیم را دوست دارم، اما مثل سایر مربیان وقتی بتوانم ارزش بیشتری برای تیم بیافزایم، دوست دارم این کار را انجام دهم.

ساپینتو افزود: اعتماد من به یزدانی سلب شده است، وقتی اعتماد مربی از بازیکنی سلب می شود به او گفتم می خواهیم نام او را از لیست حذف کنیم تا فضا برای جذب بازیکن دیگر ایجاد شود. اگر از لیست خارج شود فضا برای جذب بازیکن باز می شود. ما فقط 24 ساعت فرصت داریم تا این کار را انجام دهیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه دیدار با ملوان چقدر می تواند به استقلال برای بازگشت به لیگ کمک کند زیرا این تیم زمانی که دوم بود امیدوار بود فاصله خود را با اوج بگیرد اما در 2 – 3 بازی اخیر ممکن است به نتیجه مطلوب نرسد. و میلوان برای بازگشت به کورس رقابتی و صدرنشینی در جدول رده بندی، پلی توضیح داد: در دو بازی اخیر خوب بازی کردیم و ظاهر خوبی داشتیم، اما نتیجه خوبی نگرفتیم. ما به نتایجی که شایسته آن بودیم نرسیدیم. رتبه فعلی آن طور که باید جایگاه ما را نشان نمی دهد و امتیازات واقعی نیستند. همانطور که قبلا هم گفتم درباره تصمیمات بد داور، پنالتی ها و امتیازاتی که از ما گرفتند بحثی نیست. ظاهرا چنین مشکلاتی طبیعی است. وقتی می گویم ما مستحق امتیازهای بیشتری هستیم، دروغ نمی گویم. ما تنها تیمی هستیم که تحت تاثیر این اشتباهات قرار گرفته ایم و نمی توانیم با چنین مشکلاتی قهرمان شویم.

وی افزود: می توانستی به من بگویی تیمت خوب بازی می کند و چرا اینطور ادامه ندادی. گاهی باید بفهمی چرا باختی. در این دیدار فقط مشکلات فردی داشتیم که باعث شکست ما شد. قبل از گل سپاهان هم پنالتی داشتیم. از نظر نتیجه در نیمه دوم خوب بودیم و خیلی بهتر از سپاهان بازی کردیم. من هرگز برای تساوی بازی نمی کنم و فقط برای بردن می جنگم.

سرمربی استقلال گفت: ببینیم چه می شود.

ساپینتو درباره اینکه شهریار مقانلو که پنالتی سپاهان مقابل استقلال را گرفت باید در نیمه اول اخراج می شد، گفت: بازی تحت کنترل ما بود. در این صحنه یک بازیکن مقابل چهار بازیکن در محوطه هجده قدم بود. پشت مغانلو به سمت دروازه ما بود و نتوانست بچرخد و شوت کند. وقتی بازیکنی چنین تصمیمی می گیرد، هضم آن برایم سخت است. منتظر چی هستی اگه بگی ما برگشتیم و دفاعی کار کردیم تا نتیجه رو حفظ کنیم و بعد گل بزنیم حق داشتی بگی چرا تو راه برگشت گل زدی و نتیجه رو از دست دادی؟

از یزدانی انتظار بیشتری داشتم

ساپینتو تصریح کرد: تا کنون این امکان وجود نداشته است، در صورت لزوم در زمان مناسب به این سوال پاسخ خواهم داد.

* می خواستم آخرین فرصت را به یزدانی بدهم

سرمربی استقلال درباره اینکه سیاوش یزدانی بعد از کاپیتانی مقابل سپاهان بعد از پنج روز در لیست فروش آبی پوشان و همچنین قرار گرفتن نام سجاد شهباززاده در لیست اضافی قرار گرفت، توضیح داد: به یزدانی زمان زیادی دادم. درج نام او به دلیل پنالتی نبود، بلکه به دلیل اشتباهات متوالی رخ داده بود. بیشتر آنها از ضربات آزاد بودند. تیم های حریف به راحتی می توانستند گل بزنند. از یزدانی انتظار بیشتری داشتم چون به او زمان بیشتری دادم، به بازیکن باتجربه ای مثل سیاوش یزدانی وقت بیشتری دادم چون از من خواست به او اعتماد به نفس بیشتری بدهم. من او را به عنوان کاپیتان در تیم قرار دادم، او باید به من کمک می کرد تا بهتر از این باشم.

ساپینتو اضافه کرد: نتوانستم بازیکن دیگری را از پست دیگری بیاورم و او را در خط دفاع مرکزی قرار دهم. به همین دلیل تصمیم گرفتم دوباره به یزدانی فرصت بدهم و حتی کاپیتانی را به او دادم. ارسلان مطهری را هم کاپیتان داشتم. مهدی قائدی و سجاد شهباززاده بازی را از ابتدا شروع نکردند اما در شرایطی که مطهری می توانست کاپیتان شود تصمیم گرفتم کاپیتانی را به یزدانی بدهم. در کل از این بازیکن راضی نبودم و وقتی اعتمادم به بازیکنی کم می شود این را به او می گویم.

سرمربی استقلال گفت: از مدیرعامل شنیدم یزدانی دارد مشکل ایجاد می کند و کمکی به تیم برای فسخ قراردادش نمی کند. او به ما اجازه استفاده از این فضا را نمی دهد. البته آمانوف راضی نیست و او هم می خواهد بازی کند. من هم قبول دارم او همچنین به من گفت که دوست دارد بازی کند و من هم قبول دارم که می خواهد بازی کند اما باید یاد بگیرد و پیشرفت کند. برایش بهترین آرزوها را دارم، اما سوال این خواننده هنوز تمام نشده است. امیدوارم این فضا برای ما ایجاد شود تا بازیکنان بیاوریم.

ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی مقابل ملوان در هفته هفدهم لیگ برتر گفت: بازی سخت دیگری است، ملوانی متفاوت و بهتر از نیم فصل اول می بینیم، آنها در دفاع ثابت و فشرده هستند. آنها در بازی های قبلی هم نتایج خوبی کسب کردند.دوبار بازی را بردند و فقط در جام حذفی شکست خوردند.تیم آنها بهتر و بهتر می شود.

سرمربی استقلال با بیان اینکه اگر تصمیم دارد سیاوش یزدانی را از لیست حذف کند چرا به او بازی داده است، گفت: شاید آخرین فرصت او برای بازی بود. ما انتخاب های زیادی برای این پست نداشتیم. عارف غلامی بیرون بود. روزبه چشمی و امید هم می توانستند در این منطقه بازی کنند اما در پست هافبک بازی می کنند. یزدانی تجربه داشت و از من فرصت خواست. مقابل تراکتور خیلی از او راضی نبودم، اما با وجود این و مسائل دیگر، سیاوش به من گفت که شایسته آن هستم، به من زمان زیادی بده.

وی در مورد اینکه این بازیکنان در نقل و انتقالات با مشورت او یا مدیرعامل جذب شدند، گفت: خیر، قبل از من در تیم حضور داشتند. امانوف در این تیم حضور داشت و سیاوش یزدانی هم سرباز بود اما با این تیم قرارداد داشت. تا الان نتونستم کاری بکنم

وی در مورد نیاز تیمش در حال حاضر توضیح داد: فقط برای برد فقط سه امتیاز ارزشمند.

*اگر بخواهند همینطور ادامه دهند، قهرمانی غیرممکن است

ساپینتو تاکید کرد: من فقط در مورد این بازیکنان صحبت کردم و می خواهم آنها را ترک کنند. می خواستم بازیکن دیگری به صورت قرضی برود که فضایی برای ما ایجاد نمی کند. طبیعی است که با مدیرعامل استقلال صحبت کرده ایم که کدام بازیکنان می توانند به تیم کمک کنند. نه تنها در مورد بازیکنان خارجی بلکه در مورد ایرانی ها هم صحبت کردیم. آنها مدتهاست که آن را می شناسند. با کسب این سهمیه ها به تیم کمک می شود. جام حذفی و بقیه بازی های لیگ برتر را پیش رو داریم. وقتی بازیکنان مهمی را به دلیل مصدومیت از دست می دهید و راه حلی برای صبر ندارید، حفظ سطح تیم بسیار سخت است. امیدوارم این مشکل در 24 ساعت آینده برای آینده تیم حل شود زیرا معتقدیم می توانیم هم لیگ برتر و هم جام حذفی را ببریم.

ساپینتو درباره انتظاراتش از علی فتح الله زاده در خصوص جو کلی تیم گفت: صحبت های داخلی بین من، مدیرعامل و من و بازیکنان است. گاهی اوقات یک بازیکن چت را ترک می کند، اما مسائل داخلی بین ما، بازیکنان و مدیرعامل است.

* مقانلو باید اخراج می شد

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره توضیح داد که پس از اعتراض باشگاه تراکتورسازی به انتقال آلوز به استقلال با هوشنگ نصیرزاده تماس گرفته است. او توضیح داد: من به کسی زنگ نزدم. من نمی خواهم صحبت کنم و چیزهایی را که به اشتباه به من نسبت داده می شود توضیح دهم. این واقعیتی است که من شخصاً با کسی تماس نگرفته‌ام و نمی‌خواهم در مورد آنچه امکان‌پذیر است صحبت کنم تا زمانی که این یک واقعیت باشد. در صورت امکان در آینده صحبت خواهم کرد.

* حفظ سطح تیم با مصدومیت بازیکنان مهم سخت است